Tijdens uitverkoop een Zenbook showmodel gekocht, laad niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens de uitverkoop van Scheer en Foppen een showmodel Zenbook gekocht. De winkel is nu dicht alleen laad de accu niet op. In de AV staat dat een showmodel niet onder de garantie valt. Iemand een oplossing?
Het gaat om de UX31LA.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheer en Foppen is failliet, diens AV lijken me dan niet meer van toepassing.

Al contact opgenomen met Asus?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Benader je asus met het verhaal....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar in de AV staat dat een showmodel niet onder de garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:29:
Maar in de AV staat dat een showmodel niet onder de garantie valt
De AV van wie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wellicht worden showmodellen als NFR verkocht aan winkels. Ik zou gewoon Asus contecteren voor garantie, en zolang ze niet vragen of het een showmodel betreft, hier ook niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat is balen. Dan zul je toch bij je leverancier terecht moeten. Heeft niemand de garantie overgenomen van S&F? Anders zul je zelf moeten achterhalen wat er kapot is (is het de accu of de voeding?) en dat onderdeel vervangen. Je kunt een vervangende accu bestellen bij bijvoorbeeld Replacedirect en dan terugsturen als deze niet defect bleek.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Volgens mij heeft Expert de garantie van Scheer & Foppen overgenomen. Eerst contact met Expert dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij dit model is de accu ingebouwd ik kan deze zelf niet vervangen. En ik zie dat het product al eerder geregistreerd is want het serienummer is al bekend bij Asus, dus ze zullen dan wel weten dat het om een showmodel gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen, nog meer clichés nodig?
Even alle gekkigheid daargelaten, waarom zou je ze niet benaderen. Je noemt heel veel redenen waarom ze het niet zouden vervangen maar je weet niks zeker natuurlijk. Als ze zeggen dat ze het niet dekken weet je dat, dekken ze het wel is het opgelost. Alleen even opletten dat je niet opeens aan 'onderzoekskosten' vast zit ergens in dat proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen gelijk contact opnemen met Expert :D bedankt!

Hoop wel dat het gerepareerd wordt en dat ik niet hoef te betalen :S

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als de accu niet oplaad is het probleem dan vaak alleen de accu of kunnen er meerdere factoren een rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een adapter doet hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Vooral Expert dat laten uitzoeken. Als ze niks voor je doen, dan pas dieper zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49
Waarachijnlijk accu defect...
Aangezien je zegt showmodel, verwacht ik dus dat hij 24/7 aan de stroom heeft gehangen.
Vrij funest voor (laptop) accus
Wordt de accu wel herkend in windows, en valt hij direct uit als je de stekker eruit trekt? Of duurt dit nog een aantal seconden/minuten?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Je zou eventueel met een programma zoals BatteryInfoView of het sinds Windows 8 ingebouwde battery report misschien nog iets wijzer kunnen worden over de huidige staat van de accu. Deze programma's geven namelijk de huidige capaciteit van de accu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReplaceDirect
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-04-2024
Modbreak:*knip* Wat is er in het verleden (meer specifiek, 25 mei) nou tegen je gezegd?

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 18-07-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
MaD_co schreef op maandag 18 juli 2016 @ 00:42:
Aangezien je zegt showmodel, verwacht ik dus dat hij 24/7 aan de stroom heeft gehangen.
Vrij funest voor (laptop) accus
Dat is niet waar. 24/7 aan de stroom betekent juist geen slijtage aan de accu.

Wat ik zou doen is contact opnemen met Asus en je voordoen als een of andere reseller. Dan kunnen ze het serienummer wellicht overzetten naar de juiste naam. Bij Dell werkt dat truukje erg goed, maar dat moet bij Asus ook lukken.

Wat je ook kunt doen is bij Asus de service manual opvragen. Soms helpt het uit- en inbouwen van een accu. Wellicht is de accu bewust losgemaakt? Dat zie je wel vaker met modellen in de showroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Als je er dan een advertentie van maakt, geef die jongen dan ook een leuke aanbieding... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 15:37

JesseMacaw

Electronicafanaat

Het leuke is dus dat onder EU-wetgeving je ook op tweedehands- en showroomproducten die je bij een retailer koopt twee jaar garantie moet krijgen, eerst bij Expert proberen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
JesseMacaw schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:59:
Het leuke is dus dat onder EU-wetgeving je ook op tweedehands- en showroomproducten die je bij een retailer koopt twee jaar garantie moet krijgen, eerst bij Expert proberen zou ik zeggen :)
Garantiewetgeving is hier gebaseerd op redelijke verwachting van een product.

Die kan best anders zijn bij een tweedehands product dan bij een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 15:37

JesseMacaw

Electronicafanaat

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:25:
Garantiewetgeving is hier gebaseerd op redelijke verwachting van een product.
Die kan best anders zijn bij een tweedehands product dan bij een nieuw product.
Klopt, maar dat is alleen het geval als het gaat om een langere redelijkerwijs te verwachten levensduur van het product.
Second-hand goods
Second–hand goods that you buy from a trader are also covered by the minimum 2-year guarantee. However, goods bought from private individuals or at public auctions are not covered.
In some EU countries, the buyer and seller can agree to a guarantee period of less than 2 years, but no shorter than 1 year. This should be made clear at the time of purchase. bron
Wat er op het einde wordt gezegd, geldt echter niet in Nederland, dus de TS heeft gewoon 2 jaar garantie. Als het nu net iets minder dan twee jaar terug is dat hij het product heeft gekocht, zit hij nog binnen de wettelijke garantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
EU richtlijn is niet NL wetgeving.

Garantie is in Nederland helemaal niet van toepassing. Garantie is in Nederland een extra dienst die een verkoper kan geven. De wettelijke plicht van de verkoper is het leveren van een naar normale verwachtingen deugdelijk product. En dat valt niet altijd even makkelijk in te schatten maar daar zijn wel richtlijnen voor, in de praktijk komt dat neer op minimaal 2 jaar maar tweedehands goederen kunnen absoluut zeker een uitzondering zijn.

Het zou belachelijk zijn als ik geen producten mag verkopen met minder dan 2 jaar garantie als zowel ik als mijn klanten weten dat het product nog maar een jaartje mee zal gaan. (be it new of tweedehands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:19
BCC Neemt ook de garantie van de S&F over. Mits het product BCC assortiment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon contact opnemen met Expert of Asus en zeggen dat het ding niet meer laadt. Dat het een showmodel was hoef je niet te vermelden natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1