Vodafone lijkt Pokemon Go te knijpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 07:00

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Uit het Pokemon Go topic zijn diverse meldingen binnengekomen dat Pokemon Go niet werkt met Vodafone.
Ik zelf had hier ook problemen mee, dus ben op onderzoek uitgegaan.

2 telefoons hier met vodafone zakelijk samsung S7 en oneplus 3.

1. Beiden kunnen bijna nooit connecten met pokemon en als het wel lukt dan kan je nog niets zinnigs uitvoeren.

2. Beiden op het wifi aangesloten = glasvezel. en pokemon game werkt weer!

3. De oneplus als hotspot laten functioneren. En de S7 daarmee verbinden = geen pokemon go.

4. S7 een tunnel bouwen naar mijn laptop. en daarmee verbinden via 4G. werkt perfect.

Graag hoor ik of anderen dit kunnen verifiëren en dit dubbel kunnen checken.
Iemand anders uit het pokemon topic had zijn VPN aangezet en kreeg hetzelfde werkende resultaat.

En gaat dit niet in tegen de regels van netneutraliteit?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat wel erg ver om meteen te denken dat Vodafone je knijpt. Waarom zouden ze, zoveel verkeer verbruikt het spel niet?

Wacht dat je van een routing issue of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:27:
Het gaat wel erg ver om meteen te denken dat Vodafone je knijpt. Waarom zouden ze, zoveel verkeer verbruikt het spel niet?

Wacht dat je van een routing issue of zo.
Hoe kan ik bekijken of het een routing issue is of dat ze aan het knijpen zijn?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Hoe kan ik bekijken of het een routing issue is of dat ze aan het knijpen zijn?
Dat zal op een smartphone wat lastig worden. Vraag Vodafone eens om hulp. Je bent vast niet de enige die hier problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-10 11:04
Maar. Wat wil jij nu echt bereiken?

Lees dit eens door. Grote kans dat het aan de servers ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan00 op 17-07-2016 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Dit klopt dus niet..

Ter info; dat het via glas wel werkt en via 4G niet kan ook door de gebruikte manier van loadbalancen komen. of dat 4g een heel ander WAN ip is dan je glasverbinding.

En dat dus ook anders word afgehandeld. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Grvy op 17-07-2016 21:44 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Ik wil weten waarom het via 4G niet werkt, en via de glazvezel wel.

Blijkbaar zijn de servers niet down genoeg via de glasvezel, en wel via 4G.
Toen dacht ik nog, misschien heeft 4G een te hoge ping, dus om dat uit te sluiten heb ik dus die tunnel gebouwd over 4G en toen werkte het nog steeds. Dus de 4G is niet de oorzaak van het niet kunnen connecten.

Mijn ingewonnen informatie + mijn kennis wijzen naar afknijpen.
Daarom start ik dit topic, om dit te toetsen. wellicht is iets anders de oorzaak waar ik iets aan kan doen, zodat ik ook buiten kan rondlopen om gyms te verslaan en pokestops te bezoeken.

Hoop met dit topic te bereiken of we de echte oorzaak kunnen achterhalen als mijn aanname niet klopt en of dat andere mensen hetzelfde ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Smuggler op 17-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Daan00 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:31:
Maar. Wat wil jij nu echt bereiken?

Lees dit eens door. Grote kans dat het aan de servers ligt.
Dan zou ik via beiden wegen (4G / glazvezel) dezelfde problemen moeten hebben. maar de ene route werkt wel en de andere route werkt niet. heb hier 1 dubbele check kunnen uitvoeren (2 telefoons) en in het pokemon Go topic waren meer mensen die exacte hetzelfde ervaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
10MB data per uur geloof ik dat een enkele Pokémon go speler verbruikt. Dat is in ieder geval niks bijzonders om te moeten knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-10 13:21
De servers zijn een pot nat nu, zowel WiFi of mobiele data in mijn geval. Probeer vannacht eens om 2 uur of vroeg in de ochtend met Vodafone, dan kun je er iets meer over zeggen.

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ToFast schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:51:
10MB data per uur geloof ik dat een enkele Pokémon go speler verbruikt. Dat is in ieder geval niks bijzonders om te moeten knijpen.
Tenzij natuurlijk een hele groep mensen dit doen, zoals nu het geval is/lijkt. :P

@TS: Welke locatie(s) heb je (4G) het getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:28
HollowGamer schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Tenzij natuurlijk een hele groep mensen dit doen, zoals nu het geval is/lijkt. :P

@TS: Welke locatie(s) heb je (4G) het getest?
Maar daar schiet je weinig mee op. Behalve een hoop boze klanten. die op social media gaan klagen en bellen/mailen. Wat weer extra man uren kost. Wat ook weer geld kost en slecht is voor je naam. Tevens kan mijn vroeg prima pokemon go spelen met haar. 64 Kbps altijd online. Willen ze het naar 25Kbps knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Lokaties 4g getest

Horst buitengebied: 's ochtends tot 15:00
Zevenen centrum: 16:00 tot 17:00
Onderweg naar schijndel via eindhoven tot 18:15
Schijndel tot aan deze posts.

Glasvezel alleen thuis vanuit schijndel.

Andere mogelijkheid waar ik net aan dacht.

Pokemon go werkt met een soort udp protocol en kan niet opnieuw berichten opvragen. Gevolg: disconnects. Door er een tunnel tussen te gooien komt erop eens foutcorrectie aan te pas. En worden verloren berichten gerepareerd. Morgen eens nadenken hoe ik dat kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Ik heb Ziggo mobiel (Vodafone netwerk) en merkte ook zoiets op gisteren. Echt super traag alles, kon amper wat doen. Kwam thuis en met wifi deed alles weer super snel inladen. Dacht nog zijn de mobiele masten overbelast ofzo.Of toeval dat de server net weer wat minder belast was. Ik heb verder niet meer getest, maar een dag voordat het in Nederland uit kwam ging het een stuk beter. Mijn toestel ondersteund geen 4g dus het is niet specifiek met 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De servers zijn gewoon brak. Pokemon Go werkt hier prima op Vodafone (4G+) en als het niet werkt dan werkt het op Wifi ook niet (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 18:50
Toevallig waren we met vijven vanavond aan het hunten. Net voor de servers echt down gingen hadden een maat en ik de meeste problemen, beiden Vodafone. Hij vroeg nog aan me: jij hebt zeker ook Vodafone?
Beide wel 4G overigens. Ik ga er toch van uit dat het met name door de servers komt en neem aan dat ik gewoon goed kan spelen middels 4G als de server issues zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 09:01
Dit is wat ik ervaar:

Ik heb 4g bereik en wifi staat uit. Netwerkverkeer is prima. Youtube kijken / apps downloaden etc. gaat zonder problemen. Maar zodra ik Pokemon Go opstart, poef. Geen bereik meer, 0 streepjes.

Kan een software dingetje zijn (moet haast wel). Wel opvallend dat het alleen met Pokemon Go gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Met Vodafone nergens last van spel start altijd zo op, ook toen ik vorige week door mijn bundel heen was.
Ja met de 64kbps verbinding duurde starten iets langer, maar spel werkte wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 09:01
PeRKoniX schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:35:
Dit is wat ik ervaar:

Ik heb 4g bereik en wifi staat uit. Netwerkverkeer is prima. Youtube kijken / apps downloaden etc. gaat zonder problemen. Maar zodra ik Pokemon Go opstart, poef. Geen bereik meer, 0 streepjes.

Kan een software dingetje zijn (moet haast wel). Wel opvallend dat het alleen met Pokemon Go gebeurt...
Hmm het heeft misschien hier iets mee te maken (ik heb een Nexus 6): https://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-6-4g-problemen/

Blijft wel opvallend dat het signaal consequent wegvalt zodra Pokemon Go wordt opgestart.

[ Voor 7% gewijzigd door PeRKoniX op 05-08-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23
Ik heb zelf vodafone, merk helemaal niets van het knijpen, kan altijd overal inloggen tot zover.
Huawei P8 Lite iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:31
Werkt prima hier met Vodafone 4G+ op een note 5. Alleen problemen gehad met ptc maar niet met Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smuggler schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:04:
Lokaties 4g getest

Horst buitengebied: 's ochtends tot 15:00
Zevenen centrum: 16:00 tot 17:00
Onderweg naar schijndel via eindhoven tot 18:15
Schijndel tot aan deze posts.

Glasvezel alleen thuis vanuit schijndel.

Andere mogelijkheid waar ik net aan dacht.

Pokemon go werkt met een soort udp protocol en kan niet opnieuw berichten opvragen. Gevolg: disconnects. Door er een tunnel tussen te gooien komt erop eens foutcorrectie aan te pas. En worden verloren berichten gerepareerd. Morgen eens nadenken hoe ik dat kan testen.
En ben je er nog uit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd of er nog wat uitgekomen is.

Ik ben moeder van 3 kinderen, waarvan er 2 mobiele Internet via tele2 hebben en de jongste geen internet bundel heeft. Ik en mijn partner hebben beide abonnement bij Vodafone.

Om pokemon go te spelen moet de jongste dus gebruik maken van mobiele hotspots van 1 van ons.
Nu blijkt dus dat via tele2 tethering en pokemon go totaal geen probleem is, maar dat het via Vodafone dus totaal niet lukt. Er kan wel gebruik gemaakt worden van het Internet via browser, maar inloggen op pokemon go lukt dus totaal niet.

Wel frappant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vodafone hier (regio Den Haag) en geen enkel probleem met Pokémon Go, enkel in het begin maar dat lag niet aan Vodafone maar aan de servers van het spel.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel alleen de tethering via Vodafone.
Zelf het spel spelen op eigen foon gaat probleemloos.
Pagina: 1