Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game / Video Editing Machine Max 1500

Pagina: 1
Acties:

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:22
Na lang sparen, en zoeken en twijfelen heb ik besloten om deze maand een nieuwe pc te kopen.
De huidige is aan vervanging toe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik gaan Gamen, maar moet zeker ook videobewerking gaan doen.
Denk aan games als Call of Duty, F1 2015, Battlefield en dergelijke.
Wat betreft videosoftware Sony Vegas en Adobe Premier Pro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1500 euro, bouw hem zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De beeldschermen en toetsenbord en muis heb ik al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb voor de componenten vaak gebruik gemaakt van A-merken. Of merken waar ik goede ervaringen mee heb.

Ga je overklokken?
Ga niet overklokken, heb wel voor de K processor gekozen voor de extra kracht met renderen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie hem nakijken.
Heb voor sommige componenten een vraag. En hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 205,95€ 205,95
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 104,95€ 104,95
1Noctua NH-U14S€ 58,95€ 58,95
2Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 77,92€ 155,84
1Corsair RM650x€ 104,-€ 104,-
1Intel 535 2,5" SSD 240GB€ 78,50€ 78,50
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 142,95€ 142,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.200,14

Van mijn oude pc neem ik een Nvidia GTX 960 4gb gaming mee. Dit omdat deze nog maar 3 maanden oud is.

Waar ik nog een vraag over heb is de XFX voeding, wil een modulaire voeding hebben. En eentje die sterk genoeg is. Ga geen SLI dingen doen.

Past de CPU cooler in mijn kast?

Werken deze componenten samen? En hebben jullie nog tips?

Aangepast, helaas staat niet alles in de Pricewatch.
Komt nog een losse 4tb harddisk bij.

[ Voor 60% gewijzigd door elan op 18-07-2016 20:06 ]

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Zou je je componenten alsjeblieft in een lijstje willen zetten, dat is handig voor ons.
Uitleg: Handleiding Pricewatch

Ik zou dat moederbord echt nooit kopen, je betaalt voor marketing geblaat en lampjes die je niet ziet in je dichte kast. Die voeding is een matige optie, veel te duur en te veel vermogen. Kies dan deze ofzo: pricewatch: Corsair RM550x . Ik vind die SSD ook een vreemde keuze. Voldoet je oude kast niet meer of ga je die ergens anders voor gebruiken? Zo'n verbetering is een R5 ten opzichte van een R4 nou ook weer niet.

Al dat geld wat je bespaart kan je makkelijk in een goede videokaart steken, verkoop je die 960 lekker en dan ben je veel beter af.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-07-2016 20:29 ]

• elan
Zal wel een nieuw lijstje maken.
Staat al een lijstje in het topic... maar als het zo moet dan kan deze dicht.

Verwijderd

Duur moederbord als je niet gaat overklokken, en wat heb je aan ledjes in een dichte behuizing?
Klein M2 ssdtje welke niet eens nvme is.
Voeding erg overkill. Je hebt al meer dan genoeg aan een goede 400w.
En zo zijn er nog wat kleine dingetjes die beter/goedkoper kunnen.

• elan
@ACB2401 Thanx, heb ook mijn lijst aangepast. Moederbord is inderdaad erg duur.
Wat is NVME? Ken ik niet. Is inderdaad overkill maar wel prettig dat die modulair is. Dat is wel een vereiste.
Wat vind je van mijn nieuwe lijstje?

@Sebastiaan.
Moederbord heb ik dus veranderd.
Heb je ervaring met de Corsair voedingen? Xfx koos ik omdat ik erg goede ervaringen mee heb. Wil wel een modulaire voeding hebben. Vanwege de hoeveelheid kabels die je normaal niet nodig hebt.
Die ssd is mijn bootschijf dan. Heb nu een normale ssd, maar m.2 is veel sneller. Dus misschien dat het helpt.

De R5 heb ik gekozen omdat mijn huidige pc een ESXI servertje gaat worden
Mijn oude systeem is een I7 2600K met 16GB geheugen. Genoeg voor mijn ESXI wensen. Vandaar de keuze.
De 960 vind ik momenteel nog een goede kaart, en de 1070 en 1080 vind ik gewoon nog te duur. Vandaar die keuze.

Verwijderd

Wat je nu hebt geselecteerd is een M2 sata ssd en die is niets sneller dan een 'normale' sata ssd. Een nvme ssd als de pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB maakt het verschil al zul je daar in dagelijks gebruik niet veel van merken.

Modulaire voeding snap ik maar waarom 850w in een systeem die soms de 200w aan tikt. Met een pricewatch: Corsair RM550x ga je ook niets tekort komen en is stiller dan de XFX. De Corsair heeft 10 jaar garantie waar de XFX het met 5 jaar moet doen.

Het moederbord zou nog naar een pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING of pricewatch: MSI Z170A Gaming Pro Carbon kunnen. Ga je ook niets aan tekort komen.

Geheugen kan je 2 kitjes pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 nemen. Goedkoper en net zo snel. Voor 2666 MHz moet je gaan overklokken wat je niet gaat doen. Standaard loopt al het geheugen op 2133.

De cpu koeler vind ik aardig aan de prijs. Een pricewatch: be quiet! Pure Rock, pricewatch: Cooler Master Hyper 212X of pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 koelen net zo goed en zijn net zo stil voor een lagere prijs.

• elan
Dank je wel voor je tips, heb die van het geheugen, voeding en ssd verwerkt.
Moederbord houdt ik wel zo, gewoon omdat ik veel goede reviews heb gelezen hiervan.

Verwijderd

Je oude pc is een i7-2600k zonde dat je hier je geld insteekt.
Klok die i7-2600k over naar 4,4ghz en je houdt je geld in je zak...
Met deze build zal je niet veel snelheidwinst boeken schat max 10-15%.

• elan
@X-boxer

Deze i7 build is al 5 en half jaar oud, en wil hem vervangen voor hij stopt met werken.
Ook met renderen is deze gewoon wat trager geworden. Wil daarom ook gewoon op de nieuwe skylake zitten.
En later als ik meer geld heb uitbreiden naar een 1070 of 1080 kaart.

De oude pc maak ik denk ik mijn esxi machine van. Of ik verkoop hem

• Sebastiaannn
Goeie veranderingen doorgevoerd d:)b .
Nog steeds een dikke overkill voeding, maar je lijkt me een persoon die graag overal op is voorbereid en niet kijkt op een paar tientjes meer of minder dus prima, als je ooit twee videokaarten in je systeem wil knallen kan het ook. :P

Deze SSD is inderdaad een veel betere keuze, is 256GB genoeg voor je? Je hebt ruimte in je budget voor een twee keer zo grote 8) .
Trouwens, van wat ik begrijp van videobewerken (in ieder geval in Adobe Premiere) wordt je tijdlijn/werkgebied eerst in cache gezet in je RAM geheugen en als dat 'vol' zit wordt de rest naar een werkschijf ofwel scratchdisk geschreven. Misschien is het een idee om een SSD bij te plaatsen als werkschijf, of een grotere NVMe-SSD te nemen zodat je die ook kan gebruiken als werkschijf. Dan kan een groter gedeelte van je tijdlijn worden gerendered als werkgebied en kan je sneller door je tijdlijn scrollen om aanpassingen te doen. Misschien is het zelfs het snelste om een Sata-SSD als OS-schijf te gebruiken en die NVMe-schijf puur als werkschijf te gebruiken.
Nou weet ik niet hoe jouw workload voor videobewerkingen eruit ziet, waar de bottleneck ligt, en of je dit professioneel of hobbymatig doet, maar het is misschien de moeite waard om hier extra onderzoek naar te doen.

En eerlijk gezegd zou ik in zo'n high-end systeem ook gewoon een high-end koeler plaatsen. Je hebt nu op alle gebieden het beste van het beste, maar een beetje een lullig koelertje. :P Het is overkill en niet nodig maar een chique Noctua (heel makkelijk te monteren!) of een dikke be quiet! koeler zou hier niet misstaan. Heb je echt een fluisterstil systeem. En kan je lekker gaan overklokken >:) .

• elan
@Sebastiaan

Thanx voor de tip, het is inderdaad waar dat Adobe Premiere Pro gebruikt maakt van Scratchdisks.
Ga dus inderdaad de M.2 als scratchdisk gebruiken en een "normale" ssd als OS-disk.
Doe het hobbymatig maar extra snelheid is mooi meegenomen. En had nog wat geld over door de wijziging van het moederbord.

En heb ook de koeler aangepast. Vooral vanwege de makkelijke monteren optie ;-) en ook voor de goede koeling. Past deze wel in de Fractal R5 kast?

• Sebastiaannn
elan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:04:
Past deze wel in de Fractal R5 kast?
Jahoor die past prima, die koeler is 165mm hoog en in die kast passen koelers tot 180mm hoog.

• elan
Thanx ik zal wel een post maken van mijn build als ik alles heb.
Gewoon voor de leuk ;-)

Bedankt voor de informatie

• elan
Heb alleen het moederbord gewijzigd. Kunnen jullie nog 1 keer kijken?

Ander moederbord omdat deze meer Sata connectors heeft. Dat is de enige reden eigenlijk ;-)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
elan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:04:
@Sebastiaan

Thanx voor de tip, het is inderdaad waar dat Adobe Premiere Pro gebruikt maakt van Scratchdisks.
Ga dus inderdaad de M.2 als scratchdisk gebruiken en een "normale" ssd als OS-disk.
Doe het hobbymatig maar extra snelheid is mooi meegenomen. En had nog wat geld over door de wijziging van het moederbord.

En heb ook de koeler aangepast. Vooral vanwege de makkelijke monteren optie ;-) en ook voor de goede koeling. Past deze wel in de Fractal R5 kast?
Dat scratchdisk verhaal is niet zo belangrijk. Neem 1 nvme m2 ssd en doe daar alles op. (os, apps, temp, scratch, data etc) Data over opslag spreiden was een goed idee met hdd's, met ssd's slaat het over het algemeen nergens op. :)

specs

• elan
Heb mijn lijstje een beetje aangepast. Toch meer geheugen en heb de scratchdisk laten vallen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 214,-€ 214,-
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 112,72€ 112,72
1Noctua NH-U14S€ 63,-€ 63,-
2Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/32€ 144,-€ 288,-
1Corsair RM650x€ 105,65€ 105,65
1Kingston SSDNow UV400 480GB€ 115,91€ 115,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,28

NU krijg ik bij de alternate builder de volgende opmerking over het geheugen.

Geheugen - Processor

De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.

Kan dit kwaad? Alvast bedankt!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Ik zou iig die koeler veranderen, vooral als je voor een build gaat met window. Want dat ding koelt zeker goed maar hoort nergens anders thuis dan dichte kasten. Dan is een dark rock 3 een veel betere keuze. Videokaart moet ook makkelijk passen, die 960 zou ik gewoon op v&a zetten.

Je zou ook kunnen zakken naar een s340 of define s met window. Tenzij je 10 schijven wilt gaan gebruiken is t niet nodig om een r5 te halen. Zou straks de met een lijstje komen

edit:

dit is dan een lijstje waarin ik denk dat de prijs kwaliteit toch wat beter in elkaar zit.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING M5€ 169,95€ 169,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 496,10€ 496,10
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,95€ 73,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.434,90

uiteindelijk kom je wel 150 euro duurder uit, maar dan wel met een gpu van 500 euro.
32 gb ram is natuurlijk heel leuk maar ik zou gewoon beginnen met 16 en upgraden als je merkt dat het nodig is. ram upgraden is toch niet veel werk.

als je blijft gamen op 1080p zou ik trouwens gewoon een rx 480 4gb aanschaffen. doet nauwelijks onder voor de 1060 en 8gb 480 maar kost wel een duit minder. wel veleee malen sneller dan je 960

[ Voor 79% gewijzigd door Ergo op 23-07-2016 16:13 ]

Pagina: 1