HDMI en VGA voor twee schermen uit te breiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06-2025
Hey!

Ik heb een Asus X555LD laptop, en was van plan een tweede scherm te kopen. Maar aangezien ik een grote cadeaubon heb, kan ik er zelfs twee kopen. Op die manier heb ik drie schermen incl. laptop.

De schermen ik kwestie zijn de Benq GW2270H.

Zou het mogelijk zijn, om zo twee schermen te kopen, en dan 1 VGA kabel te gebruiken voor scherm A, en dan 1 HDMI kabel voor scherm B.
En dan alle drie de schermen (Laptop, A, en B ) apart te gebruiken? En ze alle drie dus "uit te breiden", zodat ik verschillende programma's kan zien op drie verschillende schermen?

Maakt het uit als ik Linux draai?

Hartelijk bedankt!

Beste antwoord (via ONiel op 18-07-2016 19:40)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 08:11
Je kunt ook altijd nog overwegen om eerst één scherm te kopen waar zowel een HDMI als een VGA aansluiting op zit. Sluit dat aan via VGA, en sluit het geheel dan via HDMI ook nog op je TV aan. Kun je in ieder geval kijken wat er gebeurt en als je dan gewoon alle schermen kunt gebruiken, dan weer je dat je veilig een tweede monitor kunt aanschaffen.

Sta er overigens niets van te kijken dat, zoals .Maarten al aangeeft, je óf maar maximaal twee schermen tegelijk kunt aansturen (dus laptop + extern of 2x extern, maar niet de laptop zélf) óf gewoon maar één scherm kunt gebruiken (dus laptop óf 1x extern).

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:22
De meeste laptops kunnen maar 2 schermen aansturen. En ook niet elke laptop kan 2 externe schermen aansturen.

Soms kan het wel met een docking station. Maar de prestatie daarvan is niet altijd even geweldig.

• ONiel
Hartelijk bedankt voor je antwoord.
Ik zal het dan bij een scherm laten! :)

[ Voor 69% gewijzigd door ONiel op 17-07-2016 20:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 08:11
Je kunt ook altijd nog overwegen om eerst één scherm te kopen waar zowel een HDMI als een VGA aansluiting op zit. Sluit dat aan via VGA, en sluit het geheel dan via HDMI ook nog op je TV aan. Kun je in ieder geval kijken wat er gebeurt en als je dan gewoon alle schermen kunt gebruiken, dan weer je dat je veilig een tweede monitor kunt aanschaffen.

Sta er overigens niets van te kijken dat, zoals .Maarten al aangeeft, je óf maar maximaal twee schermen tegelijk kunt aansturen (dus laptop + extern of 2x extern, maar niet de laptop zélf) óf gewoon maar één scherm kunt gebruiken (dus laptop óf 1x extern).

• ONiel
Dankjewel. Dat is inderdaad een goed idee, en dat zal ik doen! :)