Backlight laptop doet het niet Acer travelmate 5720

Pagina: 1
Acties:

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 16:03
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig.

Het leek mij een goed idee om de gebroken hinges van mijn trouwe acer 5720 te vervangen. Na het terugbouwen doet helaas de backlight van het scherm het niet meer :'( .

Nou heb ik 2 van dezelfde laptops en wanneer ik de schermen + converter aansluit op de het moederbord van de "goede" laptop, dan werkt alles gewoon.

Ik heb dus het scherm + converter uitgesloten.

Enige wat ik dan nog kan bedenken zijn Zekeringen / fuses op het moederbord?

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik kan de zekeringen namelijk niet vinden.

Of andere goede ideeën zijn ook welkom ! _/-\o_

Moederbord type:
COLUMBIA. MB
06236 - 1T
48.4T301.01T

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 09:38
Deze laptops hebben, zoals je al zegt, een inverter. De backlight werkt dus op 110 volt. Op het moment dat je rommelt met het scherm terwijl de laptop niet helemaal plat is (ik mag toch hopen dat je de accu eruit hebt gehaald), kan deze 110v doorslaan naar het moederbord. Dit heb ik ook wel eens gehad toen ik nog laptops repareerde. Het is te repareren, maar dat is een complexe moederbord reparatie. Aangezien deze laptops zo'n 7-8 jaar oud zijn, is dat absoluut niet de moeite waard. Ik zou zeggen: bewaar hem voor onderdelen voor die andere laptop. De videokaarten willen nog wel eens uitfikken, dus altijd handig om eentje extra te hebben.

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 16:03
accu vergeten uit de halen, oops. Las het, maar toen was het al te laat.

Ik ga hem inderdaad gewoon als spare gebruiken. Voor 300 euro heb tegenwoordig een laptop die al sneller is ook :).

Baalde er gewoon van, vind het zonde, maarja ding is al zo oud :P