Ik weet dat dit zo vaak gevraagd is, maar mijn kennis van games is wat voor mij het probleem veroorzaakt. Spellen met dx12 maken beter gebruik van extra processorkernen, en daarvoor zijn x99 setups dus beter. Ik speel elk soort spel, behalve gta, far cry, csgo, cod, fallout, etc. Mijn favoriete soort spellen zijn autospelle, zoals spintires en next car game. Ik weet niet of dat soort spellen dx12 gebruiken. Verder speel ik vooral veel indy games, maar ook kerbal space program en minecraft (er zijn vrij regelmatig grote explosies!).
X99 processoren zijn ook aanzienlijk duurder. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een gtx 1080 gaming z en zo'n nieuwe 23,8" AOC 165hz g-sync kopen+ het snelste 16gb ddr4 werkgeheugen. Is een x99- of een z170-geschikte processor beter voor mijn toepassingen en setup? Zoja, welke? Wel of niet overklokken?
Alvast bedankt,
Joran
X99 processoren zijn ook aanzienlijk duurder. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een gtx 1080 gaming z en zo'n nieuwe 23,8" AOC 165hz g-sync kopen+ het snelste 16gb ddr4 werkgeheugen. Is een x99- of een z170-geschikte processor beter voor mijn toepassingen en setup? Zoja, welke? Wel of niet overklokken?
Alvast bedankt,
Joran