Z170 of x99 processor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit zo vaak gevraagd is, maar mijn kennis van games is wat voor mij het probleem veroorzaakt. Spellen met dx12 maken beter gebruik van extra processorkernen, en daarvoor zijn x99 setups dus beter. Ik speel elk soort spel, behalve gta, far cry, csgo, cod, fallout, etc. Mijn favoriete soort spellen zijn autospelle, zoals spintires en next car game. Ik weet niet of dat soort spellen dx12 gebruiken. Verder speel ik vooral veel indy games, maar ook kerbal space program en minecraft (er zijn vrij regelmatig grote explosies!).

X99 processoren zijn ook aanzienlijk duurder. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een gtx 1080 gaming z en zo'n nieuwe 23,8" AOC 165hz g-sync kopen+ het snelste 16gb ddr4 werkgeheugen. Is een x99- of een z170-geschikte processor beter voor mijn toepassingen en setup? Zoja, welke? Wel of niet overklokken?

Alvast bedankt,
Joran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:15:
Ik weet dat dit zo vaak gevraagd is, maar mijn kennis van games is wat voor mij het probleem veroorzaakt. Spellen met dx12 maken beter gebruik van extra processorkernen, en daarvoor zijn x99 setups dus beter. Ik speel elk soort spel, behalve gta, far cry, csgo, cod, fallout, etc. Mijn favoriete soort spellen zijn autospelle, zoals spintires en next car game. Ik weet niet of dat soort spellen dx12 gebruiken. Verder speel ik vooral veel indy games, maar ook kerbal space program en minecraft (er zijn vrij regelmatig grote explosies!).

X99 processoren zijn ook aanzienlijk duurder. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een gtx 1080 gaming z en zo'n nieuwe 23,8" AOC 165hz g-sync kopen+ het snelste 16gb ddr4 werkgeheugen. Is een x99- of een z170-geschikte processor beter voor mijn toepassingen en setup? Zoja, welke? Wel of niet overklokken?

Alvast bedankt,
Joran
Hardware is nooit snel genoeg ( gouden regel )
Koop het beste wat je nodig hebt en in je budget past als je meer kan vertellen kan ik ook miss een advies geven want hier kan ik niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Als je het geld hebt zou je zeggen: waarom niet?

Rationeel zeg ik echter: bespaar je dat geld. Voor de meeste games is een snel geclockte i3 (150 euro) al genoeg. En er is volgens mij geen een game waar een even snel gelockte i7 beter presteert dan een i5. En dan heb ik het over Z170.
Verder zijn de spellen die jij noemt geen DX12. Je noemt ook CSGO. Die game waar alle pro's op een reslutie van 1024x768 spelen met alles op low. Het duurt nog even voordat het er echt goed en wel is. X99 processoren presteren ook nog eens in veel toepassing overigens slechter omdat ze lager geclockt zijn dan de Z170 i7's.
Het is bij computeronderdelen kopen en bouwen heel verleidelijk om toch maar die i7 te kopen. Of toch die 3000MHz DDR4 RAM dat zelden een betere fps levert dan lager geclockt RAM in games.

Ik neem aan dat je gekeken hebt naar de prijzen van wat jij noemt (X99, GTX1080, dikke monitor) en dus een hoog budget hebt. Ik zou in jouw geval gewoon een Z170 moederbord kopen met een i5 die je eventueel nog kan overclocken. Verder niet te duur 16GB DDR4 geheugen en een GTX1070. Het geld dat je bespaart zet je op een spaarrekening. En over 2 jaar ga je eens kijken welke onderdelen aan vervanging toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:23
Fleximex schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:37:
En er is volgens mij geen een game waar een even snel gelockte i7 beter presteert dan een i5.
http://www.purepc.pl/proc...i_pentium_g4400?page=0,33

Ben het (dus) ook niet eens met het i3 verhaal.

Ik ben het er wel mee eens dat Z170 voor de meeste gebruikers een betere koop is dan X99.
Persoonlijk zou ik er een i7 in hangen voor 100 euro extra.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 17-07-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een i7 is door dat hyperthreading gedoe wel beter voor mijn applicaties dan een i5. Supersnel werkgeheugen is niet zo nodig, maar kan geen kwaad, toch?! Weet alleen niet waarom gezegd wordt dat de hoogste ram-snelheid beter is dan de laagste true latency speed, of heb ik dit verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
X99 is voor gamen vrij nutteloos. Een X99 kan per core zelfs langzamer zijn dan een i7 6700K. Dan heb je wel meer core's, maar dan nog is het langzamer voor games.

Sowieso is de CPU lang niet zo belangrijk als de GPU. Met een i5 kan je ook prima ieder spel spelen. Ik zou lekker voor het Z170 platform gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:05

Thomg

Aww yiss

X99 is voor alleen gamen enkel en alleen een optie als je de ballen eraf klokt. Geen excuses.
Als een 5820K bezitter kan ik niet genoeg benadrukken hoe belabberd de single core prestaties zijn voor het geld zonder overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Yep agreed, mijn 5960x heeft een basisklok van 3.0, wat praktisch niets is en draait nu op 4.6. Mooie winst dus.

X99 is leuk maar overclocken vereist om er maximale uit te halen, duurder mobo/koeler

Z170 is in de praktijk prima, gewoon een I7 6700k pakken en je zit safe.
Pagina: 1