Toon posts:

HDD wordt niet herkent (Seagate Barracude 7200.14 1TB)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vanochtend met behulp van een vriend mijn game pc in elkaar gezet.
Ik ben nu bezig met het installeren van de drivers.

Nu zag ik dat mijn HDD niet herkent werd. Ik zag alleen de SSD staan.
Het betreft een Seagate Barracuda 7200.14 van 1TB.

Wie weet de oplossing?

groetjes Julian

Alle reacties

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Zoek eens op de site van seagate naar een programma seagate disk manager/wizzard dacht ik, dan kan je de schijf daarmee formateren en werkt het zoals je verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door zekerpixels op 17-07-2016 16:37 ]

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:57

Zalmanman

So long,

En staat de HDD wel in het BIOS vermeld? Als 'ie ook daar niet staat zou ik toch even de kabeltjes loshalen en er opnieuw indoen.

and thanks for all the fish.

Verwijderd

Topicstarter
zekerpixels schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:30:
Zoek eens op de site van seagate naar een programma wat bij de hhds hoord, dan kan je de schijf daarmee formateren en werkt het zoals je verwacht.
Bedankt voor je reactie, ik had op de site van seagate zelf ook al even zitten te kijken maar kan niet zo snel iets vinden. misschien ligt dat ook aan het feit dat ik niet weet wat ik precies nodig heb.

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2025

NBS

Wordt de harde schijf niet herkent in de BIOS of door Windows? Wat wordt er weergegeven in de BIOS/UEFI en wat wordt er weergegeven in het apparatenbeheer? Welk moederbord heb je? Maak je gebruik van een M.2. SSD. Bij sommige moederborden wordt SATA0 en 1 uitgeschakeld wanneer er een M.2. SSD op het moederbord is geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik als moederboard een MSI H97 Gaming 3, Bij apparatenbeheer kan ik niks van mijn HDD vinden

ik ben niet erg bekend met BIOS, maar als ik mijn pc opstart zie ik zegmaar dat msi scherm. druk ik op Del toets. Dan kom ik in iets van MSI. boven staan volgensmij de aangesloten apparaten.
ik zie daar mijn SSD en er staat ook iets van: UEFI harddisk

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik had op de site van seagate zelf ook al even zitten te kijken maar kan niet zo snel iets vinden. misschien ligt dat ook aan het feit dat ik niet weet wat ik precies nodig heb.
Vul bij seagate support het serienummer in, dan zou je dat direct moeten zien.

Btw ik zie dat je een 1tb schijf heb, ik weet dat dit het probleem kan zijn bij 2tb+, dus weet het niet zeker of dit ook voor de 1tb geld.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit,

bij device manager zie ik hem ook niet staan

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Loskoppelen, opnieuw aankoppelen, in de BIOS kijken (dat MSI scherm waar je in komt met Del) bij boot priority en dan harddisks. Daar moet je schijf staan. Anders een andere SATA poort op je moederbord proberen en weer kijken. Als je hem in de BIOS kan zien moet-ie er ook in Windows staan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Ga naar schijfbeheer en formatteer de hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit, ik ga even de kast open halen vanavond en even kijken of er daar wat te zien is. En anders even een andere Sata aansluiting proberen.

Wordt vervolgd

Verwijderd

Heb je in schijfbeheer gekeken? Een hdd moet geformatteerd zijn voordat deze zichtbaar is in Windows verkenner.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:39:
Heb je in schijfbeheer gekeken? Een hdd moet geformatteerd zijn voordat deze zichtbaar is in Windows verkenner.
bij schijfbeheer kan ik hem niet vinden, tijdens het installeren van windows zag ik ook alleen maar de ssd staan als optie maar aangezien ik toch van plan was windows op de ssd te zetten heb ik toen niet verder gekeken of er ergens nog een optie was om het op de HDD te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast open gehaald en de hdd losgekoppeld en weer aangesloten.
Geen verandering...?

hoe kan ik erachter komen waar het aan ligt? Misschien is mijn HDD kapot, misschien de kabel of misschien het moederbord? Wat nu :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:41:
Ik heb mijn kast open gehaald en de hdd losgekoppeld en weer aangesloten.
Geen verandering...?

hoe kan ik erachter komen waar het aan ligt? Misschien is mijn HDD kapot, misschien de kabel of misschien het moederbord? Wat nu :(
Zowel voeding als SATA kabel aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:43:
[...]

Zowel voeding als SATA kabel aangesloten ?
ja :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoor je de HDD wel draaien ? Als je zeker weet dat beide kabels goed zittten en de HDD is zowel in de BIOS als in schijfbeheer niet te zien, dan kan het best zijn dat ie kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Hoor je de HDD wel draaien ? Als je zeker weet dat beide kabels goed zittten en de HDD is zowel in de BIOS als in schijfbeheer niet te zien, dan kan het best zijn dat ie kapot is.
ja of de kabel is kapot... ik ga morgen proberen de kabels van de ssd en de hdd om te wisselen als dat lukt
anders de hdd retour sturen
Pagina: 1