Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrass
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-08-2022
Mijn vraag: na mijn vakantie werkte de mainzone niet meer (geen geluid uit de luidsprekers), terwijl zone 2 (buiten) gewoon werkte.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe TV Samsung

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hem gereset naar fabrieksinstellingen volgens instructie, maar doordat op tv de mededeling "geen signaal" verschijnt, kan ik geen kant meer op. Wie weet raad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Is het de Denon die aangeeft "geen signaal" of de Samsung TV? Dat maakt nogal een verschil. Neem eens een bron met analoge uitgang dan wel S/PDIF (in ieder geval geen HDMI) en koppel die eens. Als je dan wel geluid hebt lijkt het HDMI-board niet lekker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrass
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-08-2022
Op de Samsung tv verschijnt de mededeling geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Sluit hem eens aan via een composiet kabeltje als dat kan. Mogelijk moet er nog eea ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
"Geen Signaal" heeft met je tv aansluiting te maken. Heb je een settopbox? Dan moet je Samsung op HDMI1(of welke HDMI je ook gebruikt) staan. Gebruik je een CI+ module? Dan is er wat mis met je COAX kabel of CI+ module. (ik heb zelf een Sony tv met CI+, dan is de ingang "Digital". Geen idee hoe dat bij een Samsung zit)

Je Samsung op HDMI1 (of welke andere HDMI in/uitgang je je Denon hebt aangesloten) zetten en vervolgens via Denon remote "setup"te kiezen moet je gewoon het Denon setup menu op je tv te zien krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaKuup op 18-07-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Agrass schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:03:
Op de Samsung tv verschijnt de mededeling geen signaal.
Ik snap dat het op de TV verschijnt, maar is het een melding die door de TV wordt gegenereerd of is het bijvoorbeeld de Denon die niets kan vinden op één van de ingangen en die melding geeft.
Fairy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:08:
Sluit hem eens aan via een composiet kabeltje als dat kan. Mogelijk moet er nog eea ingesteld worden.
Helaas bezuinigt men op de recente series op uitgangen die niet meer vaak gebruikt worden. Helaas aangezien je voor dit soort situaties toch baat kan hebben bij een Composiet - of Component Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Da's minder, de mijne, een stuk oudere 2308 zit hdmi, composiet, component RGB, s-video etc wel op. Geeft ook wel een overload aan stekkertjes inderdaad maar voor troubleshooten wel handig...

Misschien op de ingang ook iets aansluiten, kijken of hij iets van passthrough doorgeeft.

En anders ook even een andere hdmi kabel en andere TV input.

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 18-07-2016 14:23 ]

Pagina: 1