Hoi hoi!
Ook ik wil een PC samenstellen terwijl ik er de ballen verstand van heb.
Mijn kennis gaat tot; hoe hoger het getal, hoe beter het apparaat
Ik heb in de afgelopen week verschillende onderdelen vergeleken en ben tot het onderstaande lijstje gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (GW2, Witcher 3, Dark Souls 3) liefst met high settings. En dat ik na het drukken op de knop ook meteen dodge, i.p.v. 5 seconden moet wachten.
(knopjessnelheid en FPS zijn twee verschillende dingen toch?)
Ik verwacht in de toekomst, er mee te moeten 3D modeleren voor mijn werk (NX en Autocad), maar dat is voorlopig nog ondergeschikt. (Als dan blijkt dat mijn systeem niet goed genoeg is, dan betaald de baas maar de upgrade
)
Mijn huidige PC is 7 jaar oud. En hoewel hij het nog best goed doet, merk ik met het gamen dat ze het niet meer zo leuk vind. Het liefste wil ik met mijn nieuwe PC weer minimaal 5 jaar te kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1000-1200 euro. Ik heb geen max. Als iets het geld waard is, heb ik het er vaak wel voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur.
Ik gebruik nu een
als monitor. Ben er zeer tevreden mee en ik ga er eigenlijk van uit dat deze ook geschikt is als PC monitor?
(is een vraag)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel tussen;
en
Waarom zit hier 225 en 90euro verschil in en is dit het waard?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk, looks, enz. maken mij niets uit. Kast komt uit het zicht te staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil! Kast staat in de woonkamer en als ik thuis ben staan het aan. Dus hij moet zo stil mogelijk zijn.
SSD als opstartschijf en een HDD waar de games en programma's op staan.
Media heb ik op een externe staan.
Ik heb een tijd terug gehoord dat de levensduur van een SSD bepaald word door het aantal 'saves' wat je er op doet en dat dat aantal nog best laag is. Klopt dat?
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk het advies en uitleg tussen verschillende componenten.
En past dit allemaal bij elkaar? Ik snap dat je wel hele leuke dingen bij elkaar kan zoeken, maar het moet allemaal wel in elkaar passen. Zowel letterlijk als kwa systeem.
Daarnaast wil ik alles online bij Alternate kopen en in elkaar laten zetten. De reviews zijn over het algemeen goed, maar ik wilde weten wat de experts (jullie dus) er van vinden.
Ow ja. Mijn hoe-groter-het-getal-hoe-beter-logica gaat niet op bij mobo's. Deze ben ik in een aantal andere topics tegen gekomen. (en het heeft het woord Gaming er in zitten. Dan moet het wel goed zijn toch?
)
Alvast hartelijk dank!
Ook ik wil een PC samenstellen terwijl ik er de ballen verstand van heb.
Mijn kennis gaat tot; hoe hoger het getal, hoe beter het apparaat
Ik heb in de afgelopen week verschillende onderdelen vergeleken en ben tot het onderstaande lijstje gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (GW2, Witcher 3, Dark Souls 3) liefst met high settings. En dat ik na het drukken op de knop ook meteen dodge, i.p.v. 5 seconden moet wachten.
(knopjessnelheid en FPS zijn twee verschillende dingen toch?)
Ik verwacht in de toekomst, er mee te moeten 3D modeleren voor mijn werk (NX en Autocad), maar dat is voorlopig nog ondergeschikt. (Als dan blijkt dat mijn systeem niet goed genoeg is, dan betaald de baas maar de upgrade
Mijn huidige PC is 7 jaar oud. En hoewel hij het nog best goed doet, merk ik met het gamen dat ze het niet meer zo leuk vind. Het liefste wil ik met mijn nieuwe PC weer minimaal 5 jaar te kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1000-1200 euro. Ik heb geen max. Als iets het geld waard is, heb ik het er vaak wel voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur.
Ik gebruik nu een
| Sharp LC32LE630E |
(is een vraag)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel tussen;
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 527,50 | € 527,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 299,- | € 299,- |
en
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 318,90 | € 318,90 |
Waarom zit hier 225 en 90euro verschil in en is dit het waard?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk, looks, enz. maken mij niets uit. Kast komt uit het zicht te staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil! Kast staat in de woonkamer en als ik thuis ben staan het aan. Dus hij moet zo stil mogelijk zijn.
SSD als opstartschijf en een HDD waar de games en programma's op staan.
Media heb ik op een externe staan.
Ik heb een tijd terug gehoord dat de levensduur van een SSD bepaald word door het aantal 'saves' wat je er op doet en dat dat aantal nog best laag is. Klopt dat?
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk het advies en uitleg tussen verschillende componenten.
En past dit allemaal bij elkaar? Ik snap dat je wel hele leuke dingen bij elkaar kan zoeken, maar het moet allemaal wel in elkaar passen. Zowel letterlijk als kwa systeem.
Daarnaast wil ik alles online bij Alternate kopen en in elkaar laten zetten. De reviews zijn over het algemeen goed, maar ik wilde weten wat de experts (jullie dus) er van vinden.
Ow ja. Mijn hoe-groter-het-getal-hoe-beter-logica gaat niet op bij mobo's. Deze ben ik in een aantal andere topics tegen gekomen. (en het heeft het woord Gaming er in zitten. Dan moet het wel goed zijn toch?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | MSI B150A GAMING PRO | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 527,50 | € 527,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.168,24 | |
Alvast hartelijk dank!