Wordpress website verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik mijn domeinnaam plus Wordpress verkocht aan iemand anders. Ik heb hem een .rar bestand van alle bestanden in public_html gestuurd. Dus alle daadwerkelijke Wordpress bestanden. Daarnaast heb ik via phpmyadmin via Export een .sql bestand gekregen. En ik heb de authorisatiecode van mijn domeinnaam doorgestuurd.

Meneer heeft de domeinnaam en de wordpress aan de praat gekregen, maar op de een of andere manier krijgt hij het database bestand niet werkend. Ik heb nogmaals in mijn omgeving gekeken en heb de automatische backup doorgestuurd. En nog krijgt meneer het niet voor elkaar.

Wat kan ik nu nog verder doen om hem te helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34
Je zal hem helaas om een specifiekere foutmelding moeten vragen. Werkt niet is te weinig om een zinnig antwoord op te kunnen geven.

De foutmelding zal je gauw de goede richting op kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01
Heeft hij het config bestand wel voorzien van de juiste database server, username en wachtwoord? Even handmatig dat php bestandje aanpassen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Hij krijgt het database bestand gewoon niet geladen. Hij heeft het config bestandje aangepast zegt hij.

Hij geeft aan dat ik hem de verkeerde bestanden heb gegeven. Maar veel verkeerd aan websitebestanden, database en domeinnaam kan ik niet fout doen lijkt mij? Een backup bestand die door Softaculous zelf gemaakt wordt waarin de website bestanden plus database bestanden staan werkt zelfs niet zegt hij.

Ik heb verder geen idee wat hij fout doet, maar ik heb de afgelopen twee dagen al twintig e-mails van hem gehad. Ik ben het spuugzat inmiddels. Hij begint nu zelfs te klagen dat ik het maar voor hem moet installeren, maar naar mijn mening is dit mijn taak niet. Ik wil het graag goed afhandelen, maar ik heb geen idee wat hij fout doet en waarmee ik hem zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Maar hij krijgt dan toch een of andere foutmelding?
Aan de hand hiervan zal het een stuk makkelijker zijn om op te lossen.

Kan je niet de url bezoeken om zo zelf de foutmelding te zien (of krijg je dan een blanke pagina)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

"Het goed het niet" heb je zelf niks aan maar wij ook niet. Vind het allemaal heel lullig dat het op die manier nu loopt, niet erg netjes van die man maar wij kunnen je op dit moment niet helpen benk ik bang.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Gaat het met importeren van het SQL-bestand zelf al fout? Of krijgt hij de Wordpress-installatie niet werkend?

Een Wordpress-installatie op een ander pad gaat niet 1 op 1 werken nee, daarvoor moet je handmatig in de database ook wat waarden voor veranderen. De website-url staat namelijk hardcoded in de database.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
De-Hamster schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:33:
Hij krijgt het database bestand gewoon niet geladen.
Zo'n sql bestand is toch niet meer dan een hoop queries in plain text?

Als daar iets aan fout gaat dan moet hij een query error krijgen. Vraag daar eens om.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Ik heb het gevraagd aan mijn webhost, zijn webhost en zij geven allebei aan: SQL bestand, plus wordpress bestanden zou moeten werken.

Hij geeft aan dat hij geen error krijgt, maar de website niet zo krijgt zoals ik hem had toen die nog live was. Daarom concludeert hij dat ik bestanden niet heb meegegeven.

Hij eist nu zijn geld terug, naar mijn mening is dit toch niet mijn probleem? Geloof mij ik heb alles gegeven ik heb al bijna twintig mailtjes heen en terug gestuurd. Hij krijgt het niet werkend. Nu heeft hij mijn bestanden en wil hij mijn domeinnaam weer teruggeven en de koop ongedaan maken. Hoe moet ik het vertrouwen dat hij met mijn domeinnaam niet een andere website begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
De-Hamster schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:30:
Ik heb het gevraagd aan mijn webhost, zijn webhost en zij geven allebei aan: SQL bestand, plus wordpress bestanden zou moeten werken.

Hij geeft aan dat hij geen error krijgt, maar de website niet zo krijgt zoals ik hem had toen die nog live was. Daarom concludeert hij dat ik bestanden niet heb meegegeven.

Hij eist nu zijn geld terug, naar mijn mening is dit toch niet mijn probleem? Geloof mij ik heb alles gegeven ik heb al bijna twintig mailtjes heen en terug gestuurd. Hij krijgt het niet werkend. Nu heeft hij mijn bestanden en wil hij mijn domeinnaam weer teruggeven en de koop ongedaan maken. Hoe moet ik het vertrouwen dat hij met mijn domeinnaam niet een andere website begint?
Kan jij niet even kijken wat er aan de hand is op zijn hosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Marc3l schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:33:
[...]

Kan jij niet even kijken wat er aan de hand is op zijn hosting?
Eerlijk gezegd heb ik daar geen tijd voor, daarnaast biedt zijn hosting die mogelijkheid. Op de een of andere manier heeft die daar het geduld niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Beetje vaag, eerst hele site kopen en dan om zoiets geld terug vragen.

Heeft ie pma? Laat dan een screenshot maken. Laat het m zijn rar uitpakken eerst. Is de db aangemaakt waarnaar die moet restoren? Anders zet een create in de dump bovenaan oid. Config wp aanpassen naar correcte user.

Verder klinkt het alsof je geen koopcontract hebt opgemaakt. Koop is finaal ed.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 17-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
De-Hamster schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:34:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik daar geen tijd voor, daarnaast biedt zijn hosting die mogelijkheid. Op de een of andere manier heeft die daar het geduld niet voor.
Denk namenlijk dat sneller dan om steeds heen en weer te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 20:23
Zoals de meeste zeggen, zonder betere foutmelding oid komt men niet verder.

Betreffende het feit dat hij zijn geld terug wil, onthoud wel dat hij inmiddels al wel de bronbestanden + database heeft. Dus ook al zou jij hem zijn geld teruggeven, de bronbestanden heeft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Geen geld teruggeven, het werkt wel, maar je moet iets meer doen dan alleen de database klakkeloos overzetten.

1.) Pas wp-config.php aan met de juiste nieuwe databasegegevens (inlog/database).
2.) Open de SQL file (zou plain text moeten zijn) en doe eerst een search op jouw domeinnaam. Bekijk meerdere instanties van hoe deze genoteerd staat. Is het inclusief WWW? Staan er absolute paden in (vhost/domein/host/htdocs/wp-uploads/ etc.). Bepaal wat een handige term is om te zoeken en vervangen door de beoogde nieuwe domeinnaam/paden.
3.) drop de huidige, foutieve tabel en vervang met de nieuwe, geüpdate versie.

Bij bepaalde thema's met een eigen aanpassingsscherm zullen de oude paden nog steeds blijven staan, pas dit gauw even aan in het adminpanel van het thema.

Ik ontwikkel websites altijd lokaal, en heb er behoorlijk wat op deze manier aan de gang gekregen op de eindbestemming.

EDIT: Ik beschouw het overigens als meneer zijn eigen gebreke dat hij 'gereedschap' koopt waar hij zelf niet mee om kan gaan. Het is aan hem om iemand in te huren als hij het zelf niet kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Aer0 op 20-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zie de verplichting niet zo, jij hebt aan je deel voldaan door alle bestanden te sturen en notabene er nog uren in te steken ook. Als hij loopt te zeuren dat het allemaal niet werkt en niet zo is als het was dan kan hij hoog en laag springen maar dan moet hij maar een zaak aanspannen.

Jij kan immers gewoon bewijzen dat het de originele bestanden waren...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ernaast, als jij een dump levert vanuit MySQL zijn de routings misschien niet goed. Ik gebruik altijd batch db editor ervoor.. en search en replace altijd mijn oude urls naar nieuwe.. dat zou het misschien ook nog kunnen zijn ?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

gitaarwerk schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:16:
Ernaast, als jij een dump levert vanuit MySQL zijn de routings misschien niet goed. Ik gebruik altijd batch db editor ervoor.. en search en replace altijd mijn oude urls naar nieuwe.. dat zou het misschien ook nog kunnen zijn ?
Onlangs heb ik mijn domeinnaam plus Wordpress verkocht [...]
In dit geval dus niet aan de orde, niet de URL in ieder geval. Het kan zijn dat er volledige bestandspaden in staan maar ik hoop toch van niet.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat ik altijd doe bij verhuizen (ook bijvoorbeeld van test domein naar uiteindelijk domein) is Extra - Export vanuit het oude domein en op het nieuwe domein een schone installatie en dan Extra - Import.

Alle paden staan dan automatis goed (alleen wp-content hoeft dan nog over voor de afbeeldingen / downloads)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ventieldopje schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:28:
[...]

In dit geval dus niet aan de orde, niet de URL in ieder geval. Het kan zijn dat er volledige bestandspaden in staan maar ik hoop toch van niet.
Daar dacht ik dus inderdaad, Ik weet niet hoe dat afgelopen jaar is geweest, maar kan nog wel eens een verschil zijn met het serverplatform en eventuele configuratie van php. Beste is om zelf te verhuizen merkte ik altijd, maar goed. daar heeft de TS nu niets aan.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genic227
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Heeft hij gekeken of er een htaccess file staat in de public_html ? Beste wat je meestal kunt doen althans dat doe ik altijd is met xcloner de site backuppen en direct klonen naar de nieuwe locatie. Als er dan wat mis gaat dan ligt het aan zijn nieuwe hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben het ook eens met de strekking dat ik aan mijn plicht voldaan had. Na de tig e-mails heb ik hem nog één keer duidelijk gewezen dat ik alles heb gestuurd. Ik heb tevens aangegeven dat geld terug geen optie is omdat hij mijn bestanden al heeft, een domein terugkrijgen terwijl hij de bestanden al heeft, heeft geen enkele zin voor mij.

Ik heb hierop geen reactie gehad, maar een paar dagen erna was het hem 'opeens' gelukt. Althans, ik ging naar de url en de website werd correct weergegeven. Prima dus. Alsnog geen reactie meer van hem gehad overigens, dat het dus allemaal wél klopte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Dat zegt dan ook genoeg.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Voordat je verder gaat met verkopen is het wellicht eens handig om een willekeurig test domein voor een maandje oid te huren en een kleine stap voor stap handleiding te maken met requirements ? Dan tackel je het gros van dit soort geneuzel en kan je ook nog de requirements definiëren waarin het werkt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Of een subdomein aan te maken. Dat voldoet ook vaak als testdomein las het goed ingesteld is.
Ikzelf heb voor testdoeleinden altijd wel een paar nutteloze domeinnaampjes op de plank liggen ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylandejonge
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11-2024

dylandejonge

Online Marketing Stratego

Misschien een beetje irrelevant om je probleem te verhelpen, maar wel om het te voorkomen in de toekomst:

Probeer deze plugin is volgende keer dat je een site wilt overhevelen: https://wordpress.org/plugins/duplicator/

Whatever the problem - Be part of the solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

gezien de hoeveel tijd die dit je gekost heeft op zowel GOT als emails van de beste man? Doe het de volgende keer voor hem. Verantwoordelijkheid of niet. Stukje dienstverlening wat veel gedoe gescheeld had. Kan nogal veel fout gaan bij SQL export/import in character encoding / db encapsulation / verschil in MySQL versies, enz. Of gebruik: https://wordpress.org/plugins/all-in-one-wp-migration/ *edit* of duplicator inderdaad. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rhy op 27-08-2016 05:40 ]

Pagina: 1