Ik zoek een sub voor bij mijn Tannoy r3 en binnekort mijn NAD c370. Ik heb vandaag enkele subs geluisterd, waaronder 2 B&W's van 1200 en 1800 piek. De dure B&W klonk wel goed, maaaar errug prijzig. Nu wil ik graag van jullie medetweakers/audiofielen horen wat jullie van die B&W vinden en met welke subs jullie goede ervaringen hebben. Het gaat vooral om de B&W ASW1000 actieve sublaagluidspreker.
Ga toch lekker alleen op je eigen gehoor af. Hierzo wordt straks toch alleen maar Rel genoemd, omdat iedereen elkaar napraat.
Als je het echt goedkoper wil hebben zou je eens naar een paradigm kunnen gaan luisteren. Of die dingen lekker strak enzo klinken weet ik niet. Dat ze vrij veel bieden voor weinig geld weet ik wel!
Als je het echt goedkoper wil hebben zou je eens naar een paradigm kunnen gaan luisteren. Of die dingen lekker strak enzo klinken weet ik niet. Dat ze vrij veel bieden voor weinig geld weet ik wel!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat wil je hiermee zeggen? Ik zou zeer zeker adviseren om eens te luisteren naar een REL sub omdat ik er zelf namelijk zeer tevreden over ben.Op dinsdag 26 juni 2001 16:52 schreef JvS het volgende:
Ga toch lekker alleen op je eigen gehoor af. Hierzo wordt straks toch alleen maar Rel genoemd, omdat iedereen elkaar napraat.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Wat ik ermee wil zeggen, is dat er naast Rel nog vele andere merken staan, en da iedereen altijd heel tevreden is met wat-ie gekocht heeft.Op dinsdag 26 juni 2001 17:51 schreef A3-D het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Ik zou zeer zeker adviseren om eens te luisteren naar een REL sub omdat ik er zelf namelijk zeer tevreden over ben.
Als je een topic als dit begint, kan je hierzo net zogoed vragen: welke relsub moet ik kopen. Daar word ik een beetje moe van.
Als je dat ermee wilt zeggen dan moet je dat ook doen en niet mensen uit de tent lokken met uispraken als:
)
Een handige site om eens te kijken naar de ervaringen van gebruikers is Audioreview (voor de subs hier kijken http://www.audioreview.com/reviews/subwoofer/).
Niemand heeft er nog gereageerd zoals jij op voorhand al denkt dat eenieder reageert. Als de goegemeenschap tevreden is over REL dan is daar toch niets op tegen. Aan de andere kant heeft iemand die deze vraag stelt er wat aan als hij of zij bemerkt hoe de ervaringen van eenieder zijn, ongeacht welk merk. Omdat ik zelf toevallig een REL sub heb en er goed tevreden over ben wil dat niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Het is een persoonlijke kwestie en daar kun je pas over oordelen als je er zelf naar geluisterd hebt (I rest my case...Hierzo wordt straks toch alleen maar Rel genoemd, omdat iedereen elkaar napraat.
Een handige site om eens te kijken naar de ervaringen van gebruikers is Audioreview (voor de subs hier kijken http://www.audioreview.com/reviews/subwoofer/).
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik mag toch best om iemand anders zijn mening vragen?Op dinsdag 26 juni 2001 18:01 schreef JvS het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen, is dat er naast Rel nog vele andere merken staan, en da iedereen altijd heel tevreden is met wat-ie gekocht heeft.
Als je een topic als dit begint, kan je hierzo net zogoed vragen: welke relsub moet ik kopen. Daar word ik een beetje moe van.
Wat jij wil. Alleen hier krijg je volgens mij niet echt een objectief beeld van sub's omdat de mensen hier maar een merk kennen, en dat is Rel.Op dinsdag 26 juni 2001 18:59 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
[..]
Ik mag toch best om iemand anders zijn mening vragen?
Verwijderd
tuurlijk is dit onderwerp(en zo vele andere) al wel eerder geweest...ik houd idd van REL....vooral op hifi gebied is er weinig concurentie...voor een surroundset is er echter zeer veel keus...kijk bv eens naar Sun(van Bob Carver)
En zo hoort hetOp dinsdag 26 juni 2001 19:04 schreef JvS het volgende:
[..]
Wat jij wil. Alleen hier krijg je volgens mij niet echt een objectief beeld van sub's omdat de mensen hier maar een merk kennen, en dat is Rel.
Verwijderd
Ook ik ben het eens met JvS, zijn nog wel veel betere merken dan Rel. Rel is alleen meer commercieel (net als B&W bijvoorbeeld)En daarom kent iedereen het...
Nou niet helemaal mee eens. Rel is wel een beetje een hype das waar maar zijn ook geen slechte sub's. Ik heb er zelf 1 (looser) en ben er erg tevreden over... en ja ik heb er meerdere gehoord maar dit was toen (+/- 1 jaar geleden) 1 van de weinige dit niet bromde...gewoon een strakke bas kort en krachtig. Sommige mensen houden van een lange brommende bas en dan is ie wat minder geschikt.Op dinsdag 26 juni 2001 19:48 schreef Xanandu het volgende:
Ook ik ben het eens met JvS, zijn nog wel veel betere merken dan Rel. Rel is alleen meer commercieel (net als B&W bijvoorbeeld)
Maar laten we er niet weer een REL forum van maken dus ik hou er nu over o.....
Dat is niet helemaal waar. Toevallig ken ik ook de Mirage (het merk wat jij hebt) en ik moet zeggen dat ik daar ook zeer zeker van onder de indruk was. Daarom de verwijzing naar Audioreview, hier staan zowat alle merken en typen dus lees daar maar eens wat de ervaringen zijn.Op dinsdag 26 juni 2001 19:04 schreef JvS het volgende:
[..]
Wat jij wil. Alleen hier krijg je volgens mij niet echt een objectief beeld van sub's omdat de mensen hier maar een merk kennen, en dat is Rel.
Verwijderd
die vooroordelen van jullie zijn gewoonweg idioot ik ken veel meerdere merken waaronder zelfs tannoy sub's maar ik leg gewoon echt mn voorkeur bij REL omdat IK dat ZELF beter vindt klinken.
maar zoals altijd het advies: ga luisteren!
En neem gewoon rel mee in je sessie ..
maar zoals altijd het advies: ga luisteren!
En neem gewoon rel mee in je sessie ..
ik vond Rel altijd wel oke klinken( druene
)
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
R3 is vooral hoog en midden errug goed maar laag toch heel wat minder dan ik gewend was. Daarom zoek ik een sub om dat gemis op te vullen.Op dinsdag 26 juni 2001 19:42 schreef Xanandu het volgende:
Waarom zou je sub willen? Tannoy's gaan laag zat...
Een paar andere merken dan REL die de moeite van het beluisteren waard zijn:
- Magnat Omega 380
- Magnat Alpha 25A
- Yamaha SW-300
- Tannoy MX Sub 10
- Magnat Omega 380
- Magnat Alpha 25A
- Yamaha SW-300
- Tannoy MX Sub 10
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Bieleh, Paradigm roelt, PDR10, gewoom goede prijskwaliteit verhouding, F599,- @ Richerounds komt tot 27Hz @-3dB. Enige model dat ik gehoord heb. Voor F1100,- ofzo kun je het beste de PS1200 nemen, daar is meer aandacht besteeds aan de amplifier en hij komt gewoon heel laag voor zo'n F1100,-. Tot 22Hz @ -3dB, das lager dan een REL Quake, die komt tot 20Hz @-6dB. En das wel eventjes een heel stuk zachter. Erg klote dat ze niet gewoon een complete prijs lijst bij die Hifi zaken op internet zetten, net als bij 95% van alle computerbedrijven. Waarom onhoudt ik trouwens al die frequentiebereiken? Beetje nerd-achtig dat ik ze allemaal ken. Maarjah, iedereen zo zijn psychologische zwak, denk ik. En bij mij ligt dat toch bij Paradigm subs. Enige NIET underdog (qua bekendheid) die ik aanprijs is Sennheiser.Op dinsdag 26 juni 2001 19:04 schreef JvS het volgende:
[..]
He JvS, die PDR10, weles gehoord? Nu je het toch over napraten hebt
Dat is trouwens ook wel klote, want Magnat is actief in bijna alle prijsklassen, maar best weinig te koop. En REL commercieel? Alleen omdat er over gesproken wordt? Kunnen hun er wat aan doen? Ik heb REL tenminste nog nooit reclame zien/horen maken.
He als je trouwens wat prijzen hebt van B&W subwoofers, ik ben wel geinteresseer. Zou je die ene keertje kunnen posten?
De subs die ik heb gehoord daar waren dus 1200 en 1800. Die van 1800 klonk wel errug mooi maar dat was bij B&W speakers. Lage mooie strakke bass.
JvS heeft helemaal gelijk, als je hier vraagt om een sub kan je net zo goed vragen welke Rel sub je hetr beste kan kopen. Begint wel een beetje verandering in te komen, maar Rel heeft nog steeds heel zwaar de overhand.
Net zoals ik op grote speakers geil, en JvS op kleine (
).
Jij hebt gewoon een -3 dB punt fetisjOp dinsdag 26 juni 2001 22:40 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom onhoudt ik trouwens al die frequentiebereiken? Beetje nerd-achtig dat ik ze allemaal ken. Maarjah, iedereen zo zijn psychologische zwak, denk ik. En bij mij ligt dat toch bij Paradigm subs.
offtopic
Sorry dat ik het hier vraag maar weet iemand waar ik prijzen van B&W kan vinden.
Ik zit te twijfelen tussen Tannoy en B&W ik moet eerst nog luisteren in de winkel maar ik wil een beetje een richt lijm hebben qua prijs.
Sorry dat ik het hier vraag maar weet iemand waar ik prijzen van B&W kan vinden.
Ik zit te twijfelen tussen Tannoy en B&W ik moet eerst nog luisteren in de winkel maar ik wil een beetje een richt lijm hebben qua prijs.
Misschien omdat de gebruikers ervan gewoon tevreden zijn ofzo??Op woensdag 27 juni 2001 01:31 schreef Jag het volgende:
JvS heeft helemaal gelijk, als je hier vraagt om een sub kan je net zo goed vragen welke Rel sub je hetr beste kan kopen
Verwijderd
specs, specs, specs... bla
Luisteren doe je met je oren, niet met een blaadje vol met specificatie's imo.
Luisteren doe je met je oren, niet met een blaadje vol met specificatie's imo.
Je kan denk het best gaan voor een sub die bij het setje speakers hoort dat je hebt. Ik heb zelf ook gemerkt dat subs die bij een ander setje horen errug slecht klinken bij die tannoys. Ik heb nog wel ff 2 speakers van B&W gehoord in combinatie met B&W sub en dat klonk heel erg mooi. Maarja dan heb je het wel over een setje van 5200 piekOp woensdag 27 juni 2001 02:34 schreef Pimpimmers20 het volgende:
offtopic
Pagina: 1