Toon posts:

Keuze Blu-rayspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Graag zou ik wat advies krijgen over welke blue-ray speler nu aan te schaffen, welke is beter;
Oppo 103 , MarantZ ud7007, of de uhp-h1 van Sony.
Ik zoek eigenlijk een speler die goed geluid geeft e nook netflix in 5.1 kan draaien.
Zou mooi zijn als ie ook nog spotify zou hebben.
Maar bovenal wil ik kwaliteit ! daar de rest van mijn home cinema ook van het betere spul is (Rotel , B&W)

groet ... :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verschillen tussen bronnen is redelijk discutabel, daar zijn al meerdere topics over geweest op GoT. Het zit vooral in de analoge componenten, andere opties als een ingebouwde DAC of puur merknaam die sommige spelers (veel) duurder maken dan andere. Ik heb zelf mijn Denon Blu-rayspeler (reference model in de klasse tot 1500 euro) weggedaan en gebruik nu gewoon de Sony PlayStation 4 dan wel Microsoft Xbox One.

Schopje van AUD naar CEA aangezien aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netflix draai je vanaf een smart TV danwel een mediaspeler. Niet vanaf een BR.
BR's zijn gemaakt om discs af te draaien en niet voor die online meuk. Het werkt wel, maar er komen bijv ook lang niet zoveel updates voor uit (dit itt een smart tv bijv).

Blijft over het geluidstuk. Dat gaat toch digitaal, zo'n ding sluit je via HDMI aan, dus dan boeit het zoals FeaR hierboven al aangeeft niet. Of je moet er eentje met analoge 5.1 uitgangen vinden, maar dan wens ik je tegenwoordig veel succes met je zoektocht ;)

Last: films gaan meer en meer via een combi mediaplayer / NAS. Stuk makkelijker allemaal. Als ik jou was zou ik daar je geld in investeren. Huidige BR's kun je rippen, danwel online een kopie voor eigen gebruik zoeken (das gewoon legaal namelijk).

Tl;DR: als je echt perse een discplayer wilt, haal de goedkoopste die je kunt vinden. En ga op de juiste manier streamen. Koop een Pi en zet daar netflix op, en hang er een nas aan voor al je media.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie helder advies, echter heb ik nog een paar vragen; wat is een goede combi mediaspeler, en de laatse zin van Eagle begrijp ik (als leek) niet helemaal? wa tis een Pi?

Tot slot ik heb een PIPO , zo'n chinees ding met win 10 erop deze gebruik ik als mediaspeler en hier stream ik mee...

link naar pipo x7;[Pipo X7] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De (Raspberry) Pi is een soort zelfbouw Pipo.
Voor al het streamen ben je dus prima voorzien zo lijkt het.
Op een Windows machine (dus ook de Pipo) kun je Netflix draaien.
Had je dat al geprobeerd? Als dat gewoon 5.1 geeft...
En voor Spotify geldt ookdathet vanaf de Pipo moet werken.