Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trimester best buy guide voor tablets

Pagina: 1
Acties:

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 22:52
Hoi iedereen,

Ik vroeg mij af of jullie ook baat zien in het uitgeven van een best buy guide voor tablets elk kwartaal of iets in die richting. Wellicht dat een halfjaar wat beter past?

Ik weet dat er wel eens geprobeerd is om dat met TV's te doen en het lijkt me ook wel wat voor tablets. Nu hebben we natuurlijk ook oplossingen zoals de Surface Pro van Microsoft, de transformers. Maar een degelijk guide voor tablets (incl. Aziatische fabrikanten wellicht?) lijkt me best een handige guide.

Graag jullie reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door stervis op 17-07-2016 10:45 ]

Moo, I say.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Is deze post gericht op de users of de redactie. Ik gok het laatste dus schopje naar GR.

Verder lijkt me dit inderdaad een goede / mooie vergelijking. Ik verwacht alleen dat elk kwartaal iets teveel van het goede is. Tablets worden over het algemeen maar in een aantal momenten per jaar geïntroduceerd, ik zou dus maximaal elk half jaar zo'n vergelijk doen.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 19-07-2016 09:42 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08

WoutF

Hoofdredacteur
De reden dat we om de maand BBG's voor zowel laptops als desktops maken is omdat in die twee markten op hoog tempo nieuwe producten uitkomen. Daarnaast kunnen we bij laptops en desktops primair op de hardware focussen; de software is veelal bijzaak. Dat betekent dat we appels met appels kunnen vergelijken (cpu's, ram, resolutie, etc...). Maar dan nog zien we vaak dat in twee opvolgende BBG's dezelfde producten staan omdat er in de tussentijd niets (beters) is uitgekomen. Dat probleem speelt bij smartphones en tablets nog veel sterker.

We hebben het op de redactie al vaker gehad over smartphone- of tablet-BBG's, maar lopen elke keer tegen het feit aan dat het maken van vergelijkingen veel moeilijker is omdat er veel 'zachte' factoren meespelen. De grootste daarbij is natuurlijk het OS; er zijn mensen die iOS veel fijner vinden dan Android en vice versa en natuurlijk heeft ook Windows Mobile een trouwe schare aanhangers. Die voorkeur is niet gebaseerd op specs of feiten, maar op smaak. Dus is de iPhone 6 beter dan de Galaxy S7? voor de een wel, voor de ander niet.

Daarom kiezen we bij deze productgroepen ervoor om op een iets andere manier een vergelijkend advies te geven. Enerzijds door korte opsommingen te maken van wat wij de beste vinden (zonder daarbij een winnaar uit te roepen). En anderzijds simpelweg via round-ups waarin we vergelijkbare producten naast elkaar leggen, zodat we wel appels met appels kunnen vergelijken :)

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 22:52
Helder verhaal!

Mijn gedachtegang komt dicht bij de rounds-ups. Alleen dan wellicht ietwat breder en frequenter zover de (kwalitatieve) releases dat toelaten.

En de thread is aan beide groepen gericht! Maar goed om te weten hoe de redactie erover denkt.

Moo, I say.