Windows 7 installatie werkt niet via USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elevo123
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik ben ten einde raad. Ik probeer al de hele avond / nacht Windows 7 op mijn nieuwe PC te krijgen. Ik hoor graag of jullie de oplossing wel weten / me in de goede richting kunnen duwen.

Het probleem: Ik heb de ISO bestanden van Windows 7 op een USB gezet om ze te installeren op mijn nieuwe pc bestaande uit de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,95€ 116,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 51,95€ 51,95
1EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB Superclocked€ 126,-€ 126,-
1Cooler Master N200 Closed€ 43,95€ 43,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,58€ 22,58
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,70

De USB lijkt in eerste instantie goed te werken. Ik mag de taal kiezen voor de installatie van Windows 7. Vervolgens krijg ik echter een melding dat ik de cd rom / USB moet invoeren, omdat de computer geen driver vindt voor de installatie.

Wat heeft niet gewerkt voor mij, maar wordt op internet aangedragen als oplossing?

- USB poortjes wisselen (zowel 2.0 / 3.0)
- USB stick wisselen (zowel 2.0 / 3.0)
- Handmatig ISO bestand op USB zetten, met Windows USB tool en via Rufus (allemaal hetzelfde resultaat)

Wat doe ik verkeerd?! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 17:01
"Vervolgens krijg ik echter een melding dat ik de cd rom / USB moet invoeren, omdat de computer geen driver vindt voor de installatie"
Moewt dat niet zijn omdat de computer geen driver vindt voor storage om windows op te installeren? Als je bij de taalkeuze verdergaat begint hij te checken welke storage er is, als hij dan geen geschikte media vindt moet je met F6 een driver vanaf usb sitck (of floppy lol) laden voor de schijfcontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gigabyte tooling voor Windows 7 opzoeken. Dit MB ondersteund geen Windows 7 omdat de CPU niet standaard door Windows 7 wordt ondersteund. Windows 7 is oud.

Op de site staat niet voor niets:
* Please download the "Windows USB Installation Tool" from GIGABYTE's website and install it before installing Windows 7.

Maar waarom geen Windows 10?

[ Voor 38% gewijzigd door Wim-Bart op 17-07-2016 04:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat je verkeerd doet is oplossingen voor andere problemen proberen terwijl je een (of meerdere) drivers te kort komt die niet standaard in de setup zitten ;)
Geen ervaring met dat tooltje van Gigabyte, maar de drivers van de site plukken en tijdens de setup iig de storage driver inladen en het zou moeten werken (voor iig de installatie, daarna alsnog de juiste drivers voor de andere componenten downloaden en installeren).

[ Voor 41% gewijzigd door RGAT op 17-07-2016 03:46 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 15:10
De combinatie Skylake, Windows 7 en USB drivers zijn een bekend probleem.

Als ik op de productpagina van je moederbord kijk zie ik onder Support&Downloads een Windows USB Installation Tool staan.
http://www.gigabyte.com/p...age.aspx?pid=5606#utility
Directe link: download.gigabyte.eu/FileList/Utility/mb_utility_windowsimagetool.zip

Misschien helpt dat. En anders even zoeken op Google of Tweakers naar "Skylake Windows 7 USB" want er is veel over geschreven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elevo123
Dank voor jullie reacties, maar het wil nog niet echt lukken. @ Wim-Bart: Ik wil ook windows 10, maar windows 7 + gratis update naar 10 is een stuk goedkoper! Maar goedkoop is duurkoop blijkt nu wel, er zit al zoveel tijd in! =)

Ik heb inmiddels de procedure uit het volgende filmpje doorlopen: YouTube: GIGABYTE 100 Series Windows 7 USB Installation Tool

De windows client (het iso-bestand) heb ik al op een USB staan (64 home premium downloadversie van TresBizz). In de Gigabyte Windows USB Installation Tool selecteer ik daaorm bij source "none - add USB drivers" en vervolgens mijn USB als destination path. Hij gaat vervolgens aan de slag met als resultaat: "Failed to add drivers to an offline Windows image".

Hier zit ik nu vast. Ik heb al twee verschillende USB sticks gebruikt met hetzelfde resultaat. Waar zou het nog meer in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:17

Croga

The Unreasonable Man

Elevo123 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:03:
De windows client (het iso-bestand) heb ik al op een USB staan (64 home premium downloadversie van TresBizz). In de Gigabyte Windows USB Installation Tool selecteer ik daaorm bij source "none - add USB drivers" en vervolgens mijn USB als destination path. Hij gaat vervolgens aan de slag met als resultaat: "Failed to add drivers to an offline Windows image".
Niet zo raar dat dat niet goed gaat......

óf je gebruikt een ISO die op je harddisk staat en kiest die ISO dan als source.
óf je maakt een bootable install USB stick aan en gebruikt "none" als source.

De ISO op USB is zowieso nooit een optie; daar kun je helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Elevo123 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:03:
Ik wil ook windows 10, maar windows 7 + gratis update naar 10 is een stuk goedkoper! Maar goedkoop is duurkoop blijkt nu wel, er zit al zoveel tijd in! =)
Je weet dat als je de key hebt van Windows 7 je die gewoon in Windows 10 kunt invoeren?
Ik heb laatst mijn W10 schijf overgezet naar een andere systeem. Een reset van W10 gedaan en daarna moest ik hem weer activeren (natuurlijk ivm nieuwe hardware). Toen ik mijn oude W7 Ultimate key invoerde was hij weer geactiveerd.

Waarom probeer je dat niet gewoon? Dus W10 usb installatie en bij key je W7 key invoeren. Scheelt je een boel onnodig werk lijkt me met hetzelfde resultaat :)

Valt me op dat er niet iemand anders met dit antwoord is gekomen 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Frostbite op 18-07-2016 08:15 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elevo123
Croga schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:09:
[...]

Niet zo raar dat dat niet goed gaat......

óf je gebruikt een ISO die op je harddisk staat en kiest die ISO dan als source.
óf je maakt een bootable install USB stick aan en gebruikt "none" als source.

De ISO op USB is zowieso nooit een optie; daar kun je helemaal niets mee.
Wat betreft de ISO. Ik heb het inderdaad verkeerd gezegd. Het ISO-bestand is al "uitgepakt" in de USB (dit is nu een bootable USB stick. Vervolgens add ik de drivers van de Gygabite tool, daar gaat het mis.
Frostbite schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:12:
[...]

Je weet dat als je de key hebt van Windows 7 je die gewoon in Windows 10 kunt invoeren?
Ik heb laatst mijn W10 schijf overgezet naar een andere systeem. Een reset van W10 gedaan en daarna moest ik hem weer activeren (natuurlijk ivm nieuwe hardware). Toen ik mijn oude W7 Ultimate key invoerde was hij weer geactiveerd.

Waarom probeer je dat niet gewoon? Dus W10 usb installatie en bij key je W7 key invoeren. Scheelt je een boel onnodig werk lijkt me met hetzelfde resultaat :)

Valt me op dat er niet iemand anders met dit antwoord is gekomen 8)
Helaas is dit volgens mij geen optie. TresBizz heeft mij die key volgens mij zo goedkoop kunnen leveren omdat het gaat om een voorgeïnstalleerde versie van Windows. Ik kan ook niet met mijn key zomaar bij microsoft windows 7 downloaden, terwijl dat met een "echte" key wel kan.

Ik zal het nu wel even gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Elevo123 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:20:
Helaas is dit volgens mij geen optie. TresBizz heeft mij die key volgens mij zo goedkoop kunnen leveren omdat het gaat om een voorgeïnstalleerde versie van Windows. Ik kan ook niet met mijn key zomaar bij microsoft windows 7 downloaden, terwijl dat met een "echte" key wel kan.

Ik zal het nu wel even gaan proberen.
Als ze je een OEM key/sticker hebben verkocht (ongeacht of het legaal is zonder extra hardware) dan kun je die gewoon gebruiken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gewoon windows 10 via de media creation tool op usb zetten en een upgrade uitvoeren
of, als je de key hebt van 7, dan kan je ook een clean install doen.

Deze key kan je ook uitlezen met bijv keyfinder, mocht de sticker met key onleesbaar zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Reepje schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:42:
Gewoon windows 10 via de media creation tool op usb zetten en een upgrade uitvoeren
of, als je de key hebt van 7, dan kan je ook een clean install doen.

Deze key kan je ook uitlezen met bijv keyfinder, mocht de sticker met key onleesbaar zijn geworden.
Upgrade terwijl hij W7 niet kan installeren 8)7
Keyfinder gebruiken terwijl hij W7 niet kan installeren 8)7

Heb je klakkeloos gereageerd of heb je gelezen welke probleem TS heeft ? :?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als windows 7 niet wil installeren, wil dit niet zeggen dat windows 10 ook niet wil instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elevo123
Allen,

Ondanks de error "failed to add drivers to an offline Windows image" heb ik toch nog een keer besloten de USB stick erin te doen. Met als resultaat dat Windows nu wel geïnstalleerd is! Het is gelukt, al is het me een raadsel hoe.

Nu loop ik wel alweer tegen volgende problemen aan, nl dat de computer de TP/-link USB internet sdapter niet herkent. Ook begint mijn muis raar te doen als ik met de muis mijn snelheid instel. Weer verder puzzelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Elevo123 op 18-07-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 15:10
Elevo123 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:25:
Allen,

Ondanks de error "failed to add drivers to an offline Windows image" heb ik toch nog een keer besloten de USB stick erin te doen. Met als resultaat dat Windows nu wel geïnstalleerd is! Het is gelukt, al is het me een raadsel hoe.

Nu loop ik wel alweer tegen volgende problemen aan, nl dat de computer de TP/-link USB internet sdapter niet herkent. Ook begint mijn muis raar te doen als ik met de muis mijn snelheid instel. Weer verder puzzelen...
Zit je nou nog op Windows 7 of al op Windows 10? Het klopt inderdaad dat je Windows 10 gewoon met je Win7 key kan installeren.

Misschien is die USB driver van Gigabyte gaar geworden, en gooit die nu roet in het eten, aangezien allebei je problemen met USB-apparatuur te maken hebben.

Ik zou in dit geval gewoon een verse Win10 installatie doen en eens kijken hoe het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elevo123
Hey Sebastiaan,

Nog bedankt voor je reactie. Inmiddels is alles in orde. Ik heb de hardware drivers opnieuw geïnstalleerd en gelukkig ging alles goed met de update naar windows 10. Alles werkt inmiddels soepel en de computer herkent alle hardware.

Tot nu toe erg tevreden met windows 10 btw (in tegenstelling tot de vele negatieve berichten erover).
Pagina: 1