Dag tweakers,
Straight to the point alles hieronder
Bedankt alvast voor de checkup.
*EDIT 1 - tabel aangepast aan eerste comments. Nog GPU keuze te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag gamen - VR verkennen - hier en daar wat 3D tekenen voor de lol - programmeren in vrije tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Price is volledig wat ik het wil zijn. Ik geef het extra altijd uit als ik er een voordeel in zie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De nodige randcomponenten + een 2de scherm heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had graag een SSD main HD gehad met een dataschijf in raid als 2de. Verder gaat alles in een gesloten kast dus kleuren - leds en andere gein boeien me voor geen meter. Het moet werken en liefst zo performant mogelijk zijn!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Daar ik tot nu altijd mobiel moest zijn en dus via laptops werkte kan ik geen enkel merk naar voor schuiven
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter (binnen het mate van het mogelijke).
Ga je overklokken?
Nee, voor die grapjes heb ik geen tijd en zin.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder een wenslijstje. Ik had graag gehad dat jullie mij volgende vragen kunnen beantwoorden.
- Klopt mijn research ? Passen alle componenten ?
- Heb ik niets te kort ? (koelpasta, extra draden, iets?)
- Raak alles wel in die kast ? (volgens de research ja maar toch ik wil zeker zijn
)
- Voeding afdoende ? (zal van videokaart afhangen nog... maar zie hieronder)
- Zijn er specifieke elementen/opmerkingen op een van de onderdelen waar ik toch maar beter van bewust ben?
- Ik heb nog geen videokaart idee. 1080 of 1070 ? Volgens mijn research is 1080 beter naar VRAM toe als het richting de VR zal gaan. En of het nu 1080 of 1070 is ? Welke versie ? (HELP ik verdwaal in het graka bos
)
- Kan er iets goedkoper ? Zijn er alternatieven ? (wel altijd kwaliteit vooraan ! Beter 10 euro meer voor de juiste kwaliteit).
Oke jongens alvast bedankt als je even jullie kennersogen hierop willen laten vallen. Tot op het forum & bedankt !
Straight to the point alles hieronder
*EDIT 1 - tabel aangepast aan eerste comments. Nog GPU keuze te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag gamen - VR verkennen - hier en daar wat 3D tekenen voor de lol - programmeren in vrije tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Price is volledig wat ik het wil zijn. Ik geef het extra altijd uit als ik er een voordeel in zie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De nodige randcomponenten + een 2de scherm heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had graag een SSD main HD gehad met een dataschijf in raid als 2de. Verder gaat alles in een gesloten kast dus kleuren - leds en andere gein boeien me voor geen meter. Het moet werken en liefst zo performant mogelijk zijn!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Daar ik tot nu altijd mobiel moest zijn en dus via laptops werkte kan ik geen enkel merk naar voor schuiven
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter (binnen het mate van het mogelijke).
Ga je overklokken?
Nee, voor die grapjes heb ik geen tijd en zin.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder een wenslijstje. Ik had graag gehad dat jullie mij volgende vragen kunnen beantwoorden.
- Klopt mijn research ? Passen alle componenten ?
- Heb ik niets te kort ? (koelpasta, extra draden, iets?)
- Raak alles wel in die kast ? (volgens de research ja maar toch ik wil zeker zijn
- Voeding afdoende ? (zal van videokaart afhangen nog... maar zie hieronder)
- Zijn er specifieke elementen/opmerkingen op een van de onderdelen waar ik toch maar beter van bewust ben?
- Ik heb nog geen videokaart idee. 1080 of 1070 ? Volgens mijn research is 1080 beter naar VRAM toe als het richting de VR zal gaan. En of het nu 1080 of 1070 is ? Welke versie ? (HELP ik verdwaal in het graka bos
- Kan er iets goedkoper ? Zijn er alternatieven ? (wel altijd kwaliteit vooraan ! Beter 10 euro meer voor de juiste kwaliteit).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 318,90 | € 318,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,- | € 87,- |
| 2 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,95 | € 93,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,74 | € 39,74 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 145,51 | € 145,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.328,85 | |
Oke jongens alvast bedankt als je even jullie kennersogen hierop willen laten vallen. Tot op het forum & bedankt !