Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Eind juni ben ik op vakantie geweest naar Tirol, in de omgeving van Reutte en de Zugspitze. En teruggekomen met een hoop foto's uiteraard. Na het uitzoeken vond ik er een paar wel waard om te laten zien :)

1. Uitzicht op het dal met het dorpje Lähn.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8759/28197667102_f345d9b2cb_c.jpgView on Lähn and beyond by Bart Pelgrim, on Flickr

2. De Zugspitze gezien vanaf Lermoos
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7682/27957828475_66802f7bda_c.jpgZugspitze by Bart Pelgrim, on Flickr

3. Riviertje Weittalbach onderweg naar de Sonnbergjoch.
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7788/28301941555_9c6736da6e_c.jpgWeittalbach (2) by Bart Pelgrim, on Flickr

4. Bovenop de Sonnbergjoch
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7489/27856181102_740cfd5362_c.jpgSonnbergjoch (1) by Bart Pelgrim, on Flickr

5. Het dorpje Heiterwang met de bergen erachter.
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7314/27901283986_97c9d18570_c.jpgHeiterwang by Bart Pelgrim, on Flickr

6. Onderweg naar de Bodensee de toeristische route genomen. Een stuk leuker en mooier dan meteen de Duitse autobahn op :)
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7614/27858451611_a52d348950_c.jpgB200 near Nessleg by Bart Pelgrim, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Veel met de pola gewerkt? Ik vind het hier wel mooi uitkomen namelijk. Het is soms sterk van kleur, maar je komt er mee weg wat mij betreft :).

Misschien kan je 1 en 2 nog iets aanzetten om het meer naar de rest te trekken. Zeker shot 1 is geslaagd en door het contrast/intensiteit van de anderen valt hij nu onnodig naar de achtergrond :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
1,2,5 en 6 zijn met pola gedaan ja. 3 en 4 was op 8 mm, dan heb je vanzelf al zo'n effect in de lucht :)

Het klopt inderdaad dan 1 en 2 wat anders uitvallen ja. 1 was al laat op de dag dus het licht was al anders. Ik kan kijken of ik dat nog wat meer naar de rest kan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

Wat bij betreft geslaagd, ik zou namelijk zo in de auto willen stappen die kant op! Nog 3 weken wachten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind foto 3 het sterkste, daar word ik ingezogen door het perspectief en waar anderen een ND-filter hadden gebruikt maakt dit hem denk ik levendiger. Op foto 5 staat helaas niet zo'n eenzame kerk zoals op foto's die ook wel eens hier langs zijn gekomen, maar ik snap dat ze het niet op prijs hadden gesteld als je met een bulldozer aan was komen zetten. ;) Bij foto 6 zou ik graag een hoger perspectief vanaf links willen zien zodat je de kronkelweg langs de berg goed in beeld krijgt, nu weet ik dat hij er is maar zie ik de ontwikkeling helaas niet. Of dat mogelijk is zonder drone geen idee. Foto 1 heeft een mooie natuurlijk lichtval, als Deathchant 'm geplaatst zou hebben zou ik het ook geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Voor mij zijn nummer 1 en 6 favoriet. Mooi gedaan! Pola werkt hier inderdaad goed, kleuren komen er zo erg fijn uit zonder meteen te schreeuwerig te zijn. :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Erg mooi. Maar wel een beetje standaard ansichtkaart plaatjes. Niet heel spannend.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Fiber schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:51:
Erg mooi. Maar wel een beetje standaard ansichtkaart plaatjes. Niet heel spannend.
Dat zijn toch gewoon ALLE foto's die je maakt in dat land? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Fijne platen en geslaagde case wat mij betreft. 1, 3 en 6 springen ervoor mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lekkere serie van een mooie omgeving. Kleuren vallen mij ook op, mooi!

#1 - de topper van de serie, gaaf hoog uitzicht over het dal met uitzicht over gave bergen. Mooie diagonaal ook.

#2 - Mooie berg, maar de huisjes op de voorgrond liggen er wat mij betreft niet lekker bij. Te afgesneden en verstopt.

#3 - Mooi standpunt, ik krijg bij wijze van spontaan natte voeten doordat ik mij in het beekje waan. Wel vind ik deze foto niet echt prettig kijken; vooral doordat er vooraan toch wel wat onscherpte lijkt te zitten (ik vermoed bewegingsonscherpte van het water) en doordat het water toch wel erg fel is verlicht.

#4 - Knap verlichtte plaat ondanks de zon recht in je face. Mooie curve!

#5 - Heel mooi blauw+groen, ook gaaf met die kerk. Enige minpuntje vind ik dat de kerk+huisjes overbelicht is/lijken.

#6 - Mooie compo. Misschien had ik zelf een lager standpunt genomen, en jammer dat die auto net te ver weg is ;)

Algemeen gezien best een fijn serietje hoor, ze zijn zeker erg uitnodigend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Bedankt allen voor het commentaar :)

@refused: bij 6 had ik misschien op het dak van m'n auto moeten gaan staan :P. Ben het wel met je eens dat een hoger standpunt de weg beter zou laten zien.

@marceltuit: bij #3 kan in de voorgrond misschien wel wat onscherpte zitten ja. Was op 8 mm dus de stenen zullen op een paar cm hebben gestaan. Bij 5 heb ik het felle licht op de huizen wel gezien, ik vond het net kunnen maar snap dat mensen het wat te fel kunnen vinden.
Pagina: 1