Toon posts:

[Macbook Pro 4.1 (2008)] Artifacts / blokjes op het scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal , ik heb een mbp 4,1 uit 2008 waarvan het beeld de laatste twee dagen raar doet, soms geeft het beeld hele kleine blokjes dan verkleurd het naar paars, geel of blauw en heel soms als ik dan een beetje tik op de buitenkant naast de trackpad schiet hij weer terug naar normaal beeld, wie oh wie weet wat dit is en wat ik hier aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

klinkt als een stervende videokaart, kun je verder weinig aan doen. Opnieuw bakken in de oven of je mobo vervangen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je die zo vervangen dan je videokaart, of is dat vrij lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Videokaarten kan je niet vervangen, want die zitten vast gesoldeerd op het logicboard/moederbord. Over het bakken dit is een oplossing tegen het verliezen van connectie met de chip (gpu) op het moederbord. Dit is een tijdelijke oplossing en wordt vooral bij ouderen videokaarten of machines uitgevoerd. Dit betekent niet dat je macbook nog heel lang te leven heeft namelijk want dit is een tijdelijke oplossing. Voor je dit gaat doen zou ik er wel even wat meer informatie over opzoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik doe de aanname dat je het over de non-unibody Macbooks hebt. Je zou het logic-board dan moeten vervangen, ifixit heeft daar vast een guide voor. De logic boards staan online te koop voor ongeveer $200. Tel daar de verzendkosten nog bij op en het risico dat er snel weer iets kapot gaat, dan raad ik niet aan om dit nog te investeren in een laptop van 8 jaar oud.

Maar goed, wellicht kun je ergens een volledige MacBook op de kop tikken waar je dit onderdeel uit kunt halen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo toe maar, dat is allemaal niet niks, denk niet dat ik er nog veel aan ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze modellen hebben tot een paar jaar terug nog een reparatieprogramma gehad voor dit probleem. Alle 2007 en 2008 non-unibodies hadden de brakke 8600M. Nu kan je hem beter weggooien en een andere MacBook gaan aanschaffen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem toch maar open gemaakt en gebakken in de oven, in elkaar zetten ga ik morgen doen laat jullie nog weten of het heeft gewerkt, kan hem daarna altijd nog weg gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephm22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 14:43
hopelijk in een oude oven want daar kan je geen voedsel meer in bereiden (in geval je dat niet wist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Ik hoop dat het goed is gegaan. Oh en a.u.b gooi dat ding niet weg, ik zelf en vele anderen ook zouden graag de overblijfselen willen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom een oude oven, en waarom kan je er geen voedsel meer in bereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:17:
waarom een oude oven, en waarom kan je er geen voedsel meer in bereiden
Want er komen giftige stoffen van je mobo af. Een PCB bestaat niet uit aardappels en jus.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm heb daarna wel de oven goed gereinigd,
macbook doet helaas niks meer, hij start wel op begint om de paar seconden met een soort toeter geluid en de fan begint te draaien, helaas geen beeld meer, dus als er nog iemand interesse heeft in onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik mij nu wel af vraag is waarom hij nog zo n toeter geluid geeft en dat die fan gaat draaien en geen beeld meer, wat is daar gebeurd in de oven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:06
martin27143, op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dat begint bij goed leesbare posts, gebruik interpunctie en hoofdletters... dan is het een stuk gemakkelijk te lezen :) Probeer daarnaast altijd een goede titel te kiezen voor je topic. Ik heb deze nu aangepast naar: "[Macbook Pro 4.1 (2008)] Artifacts / blokjes op het scherm?".

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2016 19:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:43:
wat ik mij nu wel af vraag is waarom hij nog zo n toeter geluid geeft en dat die fan gaat draaien en geen beeld meer, wat is daar gebeurd in de oven
Is het 1 "toeter"?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wow in de oven? Je had ook even kunnen rondzoeken hoe het écht moet, ik heb er maar een blog of tien over geschreven en bied die dienst nog steeds aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
sebastius schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:52:
Wow in de oven? Je had ook even kunnen rondzoeken hoe het écht moet, ik heb er maar een blog of tien over geschreven en bied die dienst nog steeds aan ;)
Quanta costa? Ik heb bivenstaand model ook nog liggen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow, dit geloven jullie echt niet, maaaaaaar ik wilde net even kijken hoeveel bleeps de mbp gaf en tot mijn stomme verbazing gaat hij gewoon aan met beeldscherm en zonder bleeps.
Geweldig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

supersnathan94 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:55:
[...]

Quanta costa? Ik heb bivenstaand model ook nog liggen met hetzelfde probleem.
Macbook reflow is bij mij incl servicebeurt (koelers reinigen en koelpasta etc) 100 euro :)
Pagina: 1