Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:52

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik koop eigenlijk altijd mijn computerhardware tweedehands, dit omdat me de afschrijving van eerstehands spul me niet aanstaat.

Momenteel heb ik de volgende spullen:

Intel Core i5 2500 (niet-K variant)
Tranquilo Rev. 2
P8P67 Evo moederbord
16GB Ram
480GB SSD

Nu kan ik van een kennis een i7 2600 (Niet-K variant) overnemen voor 75 euro. Ik zie ze elders duurder.

Echter is het natuurlijk ook een optie om een i5 2500K-variant te halen, die zie ik ook niet voor duur.

Qua prestaties is voornamelijk het gamen van belang. Heel af-en-toe loop ik te photoshoppen of iets te monteren of te renderen, maar dat is niet vaak zo, ik vraag me dus af of ik meerwaarde ga hebben bij de Hyperthreadingmogelijkheden, ten opzichte van een potentieel te kopen i5 2500K die ik juist weer hoger zou kunnen clocken.

Ik heb recentelijk nog extra ram gekocht, zodat ik daarmee lekker ruim zat. Ik ben dus in ieder geval niet van plan socket 1155 spoedig te verlaten.

Iemand hier goed advies over?

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 16-07-2016 16:05 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Op welke resolutie ben je van plan te gamen? 1080p (fullHD), 1440p of 2160p (4k)?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Ik zou voor de 2500k gaan en dan een flinke overclock overheen gooien. Socket 1155 begin langzaam op z'n eind te raden en gaat steeds meer de bottleneck worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Lip schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:10:
Op welke resolutie ben je van plan te gamen? 1080p (fullHD), 1440p of 2160p (4k)?
Ik heb een 1920 * 1200 monitor. Maar heb ook nog 2 1920 * 1080 schermen. Af en toe game ik op 3 schermen, maar dat trok mijn toenmalige R9 290 niet. De videokaart is momenteel verkocht ivm de zware waardedaling van de R9 290's. Hoop op termijn een GTX 970 of beter te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 16-07-2016 16:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

http://cpuboss.com/cpus/I...00-vs-Intel-Core-i5-2500K

Gaming-wise heb je weinig voordeel aan de i7 - Hyperthreading werkt niet echt in gaming, en verder zijn ze vrijwel identiek. Iets meer cache op de i7, en een marginaal hogere clocksnelheid.

Dat kan je echter met overclocken makkelijk goedmaken. Ik denk dat je met een overclockte 2500K altijd sneller uit bent dan een stock 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:

Gaming-wise heb je weinig voordeel aan de i7 - Hyperthreading werkt niet echt in gaming, en verder zijn ze vrijwel identiek. Iets meer cache op de i7, en een marginaal hogere clocksnelheid.

Dat kan je echter met overclocken makkelijk goedmaken. Ik denk dat je met een overclockte 2500K altijd dsneller uit bent dan een stock 2600.
Pls laat het los. HT werkt WEL bij de meeste games.
YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs i5 6600K Stock/Overclock Gaming Bench...

Een game kan alleen maar kijken naar hoeveel treats er zijn. Farcry is daar een perfect voorbeeld voor die heeft minimaal 4 treats nodig(zonder tweaking). En werkt prima op een i3 maar niet op een Pentium.

Alleen 9/10 keer is het beter om die 100/150 euro die een i7 kost te besten aan dingen als een GPU. Zo kan een i5 6600 met een 1070 veel meer FPS halen als een i7 6700 met een rx 480.

Tevens zal een OC i5 ongeveer even snel zijn als een i7 non OC. Maar heeft als voordeel dat de singel treat velemalen hoger is. Maar heeft als nadeel dat hij meer verbruikt en flink warmer kan worden.

En CPU boss? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:21
MsG schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb een 1920 * 1200 monitor. Maar heb ook nog 2 1920 * 1080 schermen. Af en toe game ik op 3 schermen, maar dat trok mijn toenmalige R9 290 niet. De videokaart is momenteel verkocht ivm de zware waardedaling van de R9 290's. Hoop op termijn een GTX 970 of beter te hebben.
Waarom denk je dat een 970 beter is dan een 290?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:

Dat kan je echter met overclocken makkelijk goedmaken. Ik denk dat je met een overclockte 2500K altijd sneller uit bent dan een stock 2600.
CPUboss is echter geen goede website ivm synthetische benchmarks die zij gebruiken; de theoretische max dus, iets wat in de praktijk veelal niet gehaald wordt.
Er wordt gevraagd naar een oudere generatie CPU, kom jij aanzetten met Skylake... 8)7 Ook zijn er genoeg reviews te vinden die duidelijk laten zien dat hyperthreading echt niets uitmaakt, het is daarnaast ook nog eens afhankelijk van de game. Aangezien het steeds meer naar GPU gaat en low level API's daarvoor, is er nog altijd geen reden om voor een gaming PC te investeren in hyperthreading, het heeft voor gaming gewoon 0 nut. Daarnaast is het vooral de overclock die zorgt voor een whooping 2 FPS meer bij dezelfde CPU. Het verschil in FPS bij de i5 vs i7 zowel OC als non OC is verwaarloosbaar, dat is ook een whooping 2 FPS verschil. Ik heb in elk geval geen 75 euro per extra FPS over. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 18-07-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

CH40S schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:53:
[...]
CPUboss is echter geen goede website ivm synthetische benchmarks die zij gebruiken; de theoretische max dus, iets wat in de praktijk veelal niet gehaald wordt.
Ik zeg ook niets over de benchmarks die ze gebruikten - ik doelde meer op het stukje waar de 2 cpu's technisch vergeleken worden. Wellicht een wat ongelukkige bronkeuze,maar wel de enige die ik ken waar 2 cpuspecs naast elkaar gezien kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de CPU's onderling wilt vergelijken qua specificaties, kan dat het beste via http://ark.intel.com. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH40S schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:53:
[...]
[...]
Er wordt gevraagd naar een oudere generatie CPU, kom jij aanzetten met Skylake... 8)7 Ook zijn er genoeg reviews te vinden die duidelijk laten zien dat hyperthreading echt niets uitmaakt, het is daarnaast ook nog eens afhankelijk van de game. Aangezien het steeds meer naar GPU gaat en low level API's daarvoor, is er nog altijd geen reden om voor een gaming PC te investeren in hyperthreading, het heeft voor gaming gewoon 0 nut. Daarnaast is het vooral de overclock die zorgt voor een whooping 2 FPS meer bij dezelfde CPU.
Wat maakt de serie uit of HT wel of niet gebruikt kan worden. Ja ik linkte skylake. Omdat er huidige games mee getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
legendareN schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Waarom denk je dat een 970 beter is dan een 290?
Dat komt in velerlei benchmarks naar voren, als ik het mis heb hoor ik het graag. Het verschil is niet significant, maar met een enorme prijsdaling in het verschiet leek het me geen gekke overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
970 is zuiniger als een r9 290 en op 1080p iets sneller. Maar nvidia zal geen optimalisatie meer toevoegen aan nieuwe games op de oudere versies. Dus of dat nu de beste keuze is als je ook een r9 290 kan krijgen vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:54
MsG schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Dat komt in velerlei benchmarks naar voren, als ik het mis heb hoor ik het graag. Het verschil is niet significant, maar met een enorme prijsdaling in het verschiet leek het me geen gekke overstap.
En hoe oud zijn die benchmarks? De R9 290/390 heeft een grote inhaalslag gedaan gedurende de tijd. Was altijd al redelijk gewaagd aan de GTX 970 en is nu minimaal even snel of sneller. Ook al door het videogeheugen dat de volledige bandbreedte kan benutten.

Wat dan betreft de vraag i7 2600 of i5 2500K, denk ik dat je misschien beter de i7 neemt. Dat je de i5 kan overklokken, brengt ook extra warmte mee en uit ervaring weet ik dat je Tranquillo rev 2 dan al gauw luid zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
MacPoedel schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:03:
[...]

En hoe oud zijn die benchmarks? De R9 290/390 heeft een grote inhaalslag gedaan gedurende de tijd. Was altijd al redelijk gewaagd aan de GTX 970 en is nu minimaal even snel of sneller. Ook al door het videogeheugen dat de volledige bandbreedte kan benutten.

Wat dan betreft de vraag i7 2600 of i5 2500K, denk ik dat je misschien beter de i7 neemt. Dat je de i5 kan overklokken, brengt ook extra warmte mee en uit ervaring weet ik dat je Tranquillo rev 2 dan al gauw luid zal worden.
Gloedjenieuw, bijvoorbeeld hier: https://nl.hardware.info/...re-strike--extreme--ultra ik zie daarin geen enkele keer dat de R9 290 boven de GTX 970 duikt. Ik zie ook diverse Tweakers op V&A die hun R9 290 haarföhn hebben ingeruild voor een GTX 970.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
MsG schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Gloedjenieuw, bijvoorbeeld hier: https://nl.hardware.info/...re-strike--extreme--ultra ik zie daarin geen enkele keer dat de R9 290 boven de GTX 970 duikt. Ik zie ook diverse Tweakers op V&A die hun R9 290 haarföhn hebben ingeruild voor een GTX 970.
Dan moet je beter kijken, want zelfs in die review presteert een R9 290 op hogere resoluties vaak gelijk of beter. Je kunt echter beter kijken naar TechPowerUp en hun relative performance charts. Op 1440p is de oudere R9 290 al gelijk aan de GTX970, of 4K is ie beter. De R9 390, die tegelijk met de GTX970 uitkwam doet het eigenlijk altijd even goed of beter.

Anyway, terugkomend op de originele vraag: een i7 2600 voor 75 euro is een koopje, maar t.o.v. een i5 2500 zal het niet al teveel uitmaken. Ja, je zult hier en daar 1 of 2 FPS meer halen, of in ieder geval meer stabiele FPS, maar wereldschokkend zal het niet zijn.
Je kunt beter kijken voor iets als een 3570K of 3770K, alhoewel die laatste vaak nog erg prijzig is. Van de 3570K staan er op dit moment 2 in het V&A gedeelte voor niet veel meer dan die i7 2600. Gooi hier een leuke overclock tegenaan, ergens in de regionen van 4 tot 4.2Ghz moet wel haalbaar zijn met die koeler, en je zult veel minder snel een bottleneck krijgen met een nieuwe GPU. Een Core i5 op 4Ghz of meer zal (uitzonderingen daargelaten) altijd meer FPS geven geven dan een Core i7 op 3.4Ghz.
Controleer bij het upgrade naar een Ivy Bridge wel vooraf of je de juiste bios versie hebt. Zo niet, update deze dan nog met de oude processor erin.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:55
Hi MsG,

Ik ben even zo vrij om in je topic te duiken aangezien ik met een vergelijkbare vraag zit. Echter heb ik wel een i5 2500K, maar heb ik niet direct een denderend moederbord (MSI P67A-GD55 (B3) om mee over te clocken. Ik zit dus ook te loeren naar een nieuwe upgrade, maar dat betekent nieuwe RAM, Mobo en CPU en daar heb ik nog even geen zin in.

Kortom wat heb jij gedaan, nieuwe setup of een K variant gekocht en gaan OC'en?

ps. Mijn systeem: Game resolutie van 1920 * 1200.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-GD55 (B3)€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 59,96€ 59,96
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 41,-€ 41,-
1Corsair TX650W-C€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 100,96

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb nog steeds niks besloten. Ik had bijna een 2500K te pakken waardoor ik bijna gratis had kunnen omruilen. Ik kan ook wel gratis overstappen naar de i7 2600, maar ik weet niet of me dat op dit moment juist slechtere prestaties geeft, want heb de 2500 Non-K nu wel wat overklokt, ik weet niet of de 2600 dat wel goed zou kunnen.

Nieuwe setup is me sowieso veel te serieus. In jouw geval zou je de 7970 ook nog te koop kunnen zetten en voor de in prijsgedaalde R9 290's of GTX 970's gaan. Kan je in jouw moederbord niet een beetje overklokken? Mijn moederbord had gewoon een soort auto-overclock ding, waardoor hij nu onder load op ongeveer 3.9 Ghz ipv 3.3 Ghz loopt. En dat is dus met de Non-K variant al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
hm ok. Ik heb inderdaad net mijn 7970 in de verkoop gedaan. Weet nog niet wat ik ervoor in de plaats ga kopen. In eerste instant wil ik de upgrade nog klein en goedkoop houden. Wie weet de nieuwe AMD kaart, een 970 of een 780.

Wel knap dat je de non-K versie hebt weten te OC'en. Op mijn oude mobo had ik ook een OC knop, maar deze heeft dat helaas niet. Inmiddels wel een guide gevonden die gebasseerd is op mijn mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Zit nog steeds een beetje rond te neuzen, omdat ik opzich niet extreem veel game, heb ik er geen hele erge haast bij. Ik mik een beetje op ongeveer gratis een i5 2500K swap met mijn huidige 2500 Non-K. De prijzen van K en Non-K liggen op veel plekken niet zoveel uit elkaar.

Met de auto-overclock functies van mijn P8P67 Evo heb ik mijn Non-K nu op 3.9/4.1 (hij wisselt wat) staan, het geheel blijft nog prima koel. Wel ietsje luider, maar weet niet of dat m'n videokaart is of mijn tranquilo.

Als ik dit artikel zo lees: http://www.eurogamer.net/...pgrade-your-core-i5-2500k kan sneller geheugen ook wel uitmaken. Had ik dat eerder geweten dan had ik daar wat rekening mee gehouden. Heb notabene vorig jaar nog geüpgrade naar 16GB, gewoon dezelfde latjes als die ik al had nog een keer. Helaas dus maar 1600Mhz (2 X CML8GX3M2A1600C9).

De meeste games lopen op zich wel goed, maar zou een hogere overclock, óf een iets betere processor op de 1155-socket gewoon net even een leuke boost geven. Maar sinds kort merk ik ook dat er al games zijn waarbij mijn 2500 Non-K gewoon niet echt lekker meer meekomt. Bijvoorbeeld No Man's Sky, die vaak stottert en de CPU echt wel vaak de 100% aantikt. Vind het niet zo'n heel leuk spel dus maakt me niet zo veel uit nog, maar het zegt wel dat de 2500 een beetje op z'n retour gaat helaas. Ook Battlefield 1 heeft soms 100% CPU momenten, dat mijn videokaart het nog wel aan kan (niet altijd 60+ weliswaar) maar hij echt even stilstaat door de CPU.

Ik zit nu tijdelijk op een oudere HD7970 en wil op termijn wel weer naar een GTX 970 of R9 290 of wellicht nieuwer, mits niet al te duur. Weet niet of dat eventueel ontlastend gaat zijn voor de CPU, omdat de videokaart wellicht meer processen aankan, of dat het in potentie juist méér bottleneckt omdat de videokaarten nóg weer sneller zijn.

Waar ik domweg niet toe aan ben is een hele PC-upgrade, dat is vaak zo'n enorm dure grap, terwijl ik eindelijk lekker veel geheugen heb bijvoorbeeld. De echte top-notch van de 1155 zijn tweedehands helaas ook behoorlijk overpriced nog. Wellicht nog iets langer wachten tot deze top-varianten i7 3570K? of andere top-processors van dit socket ook goedkoper zijn.
joostsozee schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:37:
hm ok. Ik heb inderdaad net mijn 7970 in de verkoop gedaan. Weet nog niet wat ik ervoor in de plaats ga kopen. In eerste instant wil ik de upgrade nog klein en goedkoop houden. Wie weet de nieuwe AMD kaart, een 970 of een 780.

Wel knap dat je de non-K versie hebt weten te OC'en. Op mijn oude mobo had ik ook een OC knop, maar deze heeft dat helaas niet. Inmiddels wel een guide gevonden die gebasseerd is op mijn mobo.
Jij nog een keuze gemaakt, danwel je 7970 verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostsozee
Mooi verhaal en herkenbare afwegingen :). Ik heb besloten om met mijn cpu, mobo en ram nog even de kat uit de boom te kijken.

De videokaart heb ik semi gedwongen moeten vervangen. Kreeg één prima bod op mijn 7970 en verder geen zinvolle biedingen. Heb die dus verkocht zonder een nieuwe te hebben, maar inmiddels een gtx 1070 van MSI in huis. Daarmee ben ik future proof en heb ik een veel stillere pc. Eind dit jaar ga ik naar de rest kijken en hoop ik via v&a een goede cpu combo voor een schappelijk prijsje op te kop te kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Wat Game je er vooral mee? Heb je ook spellen waarbij je alsnog de cpu bottleneck enorm merkt? Ik vraag me af of met een nieuwere kaart de cpu bottleneck ook minder wordt. Zeker gezien DX12 games ook minder op de cpu laat lopen. Zit nog op Windows 7 zelf. Ben wel benieuwd of bijvoorbeeld de cpu spikes bij Battlefield 1 (waarbij het beeld dan door het rekenen echt even enkele seconden stilstaat) verleden tijd zouden zijn met een DX 12 kaart en Windows 10. Als een processor dan namelijk veel minder mee zou gaan spelen zou ik mijn 1155 set wellicht nog best lang kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nu bijna een jaar later heb ik inmiddels een GTX 970, maar loop nog wel vaak tegen de CPU bottleneck aan. Bijvoorbeeld in Hitman en in ARMA 3. Is er nog een aan te raden processor (tweedehands) die er voor zorgt dat ik nog op 1155 kan blijven hangen? Helemaal over met moederbord, CPU en RAM vind ik niet echt een financiële optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een i7-2600/2700(K) of 3770(K) zou mogelijk zijn waarbij de laatste de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:50:
Een i7-2600/2700(K) of 3770(K) zou mogelijk zijn waarbij de laatste de voorkeur heeft.
Bedankt, dat zijn inderdaad nog wel snellere opties. Moet ik me daar maar eens op richten. Zie wel dat de i7 3770 onevenredig duur is tweedehands, maar even kijken welke optie wat meer bang for buck is om zo lang mogelijk nog te kunnen blijven op 1155 zonder dat het bijna goedkoper wordt om helemaal om te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een i5 2500k moet ook nog goed mee gaan als je hem op 4,4Ghz of hoger kan laten draaien. Ik heb nu een GTX 1060 3GB gecombineerd met een i5 2500k, voorlopig draait dat nog prima. Je wilt het liefst zo veel mogelijk cores/threads en die flink kunnen overclocken.

Al zou ik er zo min mogelijk geld in investeren, het platform gaat echt niet nog jaren mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja ik heb dus helaas nog steeds de non-K variant, die niet verder gaat dan ~ 3.9.

Met de waarde die de Non-K variant nog gaat opleveren op Marktplaats zou ik dan nog iets beters kunnen halen, of dus evt een K-variant kunnen halen, al zijn die vaak snel weg. Los van de prijs zie ik namelijk wel dat de echte top of the line van 1155 niet eens veel slomer is dan het veel nieuwere spul.

Met de GTX 970 merk ik nu namelijk vooral de CPU bottleneck, terwijl ik voorheen vaak wat meer een GPU bottleneck had met een 7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens naar dit artikel: http://www.eurogamer.net/...pgrade-your-core-i5-2500k

Je ziet dat een i5 2500k prima mee kan mits overclocked en gecombineerd met wat sneller geheugen. Zonder overclock zie je toch wel dat er een aardig performance verschil is ontstaan het laatste jaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja die had ik al gezien. Alleen de wat meer CPU hungry games, Arma 3, Hitman kunnen wel hoger gebruiken dan een i5 2500K. Zeker gezien ik nu de i5 2500 NIET K variant heb en dus hoe dan ook naar iets anders zal moeten, gezien de multiplier gelockt is. Geheugen vervangen voor snellere is ook niet echt een optie, gezien dat ook een sloot kosten met zich meebrengt door verkoop van het slomere geheugen en aankoop van het nieuwe. Kostentechnisch lijkt me dus iets hogers dan een i5 2500K handiger, óf ik moet er goedkoop 1 kunnen scoren.

Pagina: 1