Wifi valt uit bij veel peers in uTorrent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Ik loop tegen een probleem aan met het downloaden.
Ik heb internet via vodafone (500/500) en heb daarbij een router genaamd 'Draytek Vigor2132F series' gekregen.
Voorheen had ik KPN, met een andere router (volgens mij een experiabox) met hetzelfde internet.
Op exact dezelfde NAS/ laptop en nieuwe router welke op dezelfde plek staat als de oude loop ik er nu tegen aan dat mijn wifi regelmatig weg valt als de NAS druk aan het downloaden is.
Ik heb al geprobeerd om de peers naar beneden bij te stellen, zelfs bij globaal 25 peers valt hij weg... Wat mij betreft onacceptabel, iemand tips voor een oplossing of een betere router die met glasvezel en het vodafone internet werkt (geen verstand van, waar moet je op letten?).

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat gebeurt er als je even een kabel rechtstreeks aansluit ? Blijft dan wel alles werken ?

Als dit zo is moet je niet op zoek naar een glasvezel router maar gewoon naar een fatsoenlijke AP (Access Point) aangezien je waarschijnlijk met teveel simultane connecties het draadloos gedeelte van de huidige router onderuit staat te halen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Wat bedoel je met het wifi valt weg?
Valt het wifi echt weg of kun je via wifi het internet niet meer op?

Als je met zo'n torrent download je internet verbinding maximaal belast kun je verwachten dat je het internet niet meer op komt.

Limiteer je maximale download snelheid en veel belangijker je maximale upload snelheid in je torrent apllicatie zodat er voldoende overblijft voor andere gebruikers zoals je wifi client.

Het aantal peers is minder belangrijk want als je een heel sterke peer hebt kan die je verbinding helemaal dicht trekken in z'n eentje. Max aantal connecties kan eventueel ook een probleem vormen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:27:
Wat gebeurt er als je even een kabel rechtstreeks aansluit ? Blijft dan wel alles werken ?

Als dit zo is moet je niet op zoek naar een glasvezel router maar gewoon naar een fatsoenlijke AP (Access Point) aangezien je waarschijnlijk met teveel simultane connecties het draadloos gedeelte van de huidige router onderuit staat te halen.
Hi Breezers, met de kabel blijft het werken, daar zit de NAS namelijk aan. Maar de wifi zelf valt echt weg, op mijn laptop gaat 'ie zegmaar weer van A tot Z connecten. Je ziet eerst 3 lege streepjes (connectie weg) dan knipperen (op zoek naar netwerk + verbinding maken) en dan weer 3 volle streepjes (verbonden). Beantwoord dit je vraag? Wat is een access point? Dat zit toch in de router zelf? Het draadloze verkeer is niet overbelastend, het is puur het aantal connecties denk ik. De router is verder ook niet warm ofzo.
Ben(V) schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:45:
Wat bedoel je met het wifi valt weg?
Valt het wifi echt weg of kun je via wifi het internet niet meer op?

Als je met zo'n torrent download je internet verbinding maximaal belast kun je verwachten dat je het internet niet meer op komt.

Limiteer je maximale download snelheid en veel belangijker je maximale upload snelheid in je torrent apllicatie zodat er voldoende overblijft voor andere gebruikers zoals je wifi client.

Het aantal peers is minder belangrijk want als je een heel sterke peer hebt kan die je verbinding helemaal dicht trekken in z'n eentje. Max aantal connecties kan eventueel ook een probleem vormen.
Hi Ben, de wifi valt echt volledig weg (zie bovenstaand omschreven). De torrent download meestal rond de 10-20 mb/s (heb ik gecapped). Upload staat standaard erg laag (alleen voor overhead in gebruik). Instellingen nu zijn als volgt: download 20.000 kb/s, upload: 250 kb/s. Ik kan volgens mij in ieder geval op 60.000 / 60.000 staan obv mijn internetabonnement.
Ik zit op een private tracker waar je eigenlijk altijd wel met max speed kunt downloaden, de gemiddelde torrent heeft dan vaak ook maar 1-5 peers nodig om op mijn cap van 20mb/s te zitten. Ik begrijp daarom ook echt niet waarom de wifi er steeds uit loopt... De NAS blijft gewoon lekker door gaan...

Mijn huidige oplossing is om de NAS pas 's nachts aan zijn werk te laten gaan via een tijdplanner, is niet de beste manier, maar werkt wel. Lijkt me echter fijner om last minute ff een leuk filmpje te kunnen downloaden om savonds te kijken zonder dat mevrouw klaagt dat de wifi er steeds uit ligt ;) Oplossing is dus welkom!!! Als jullie nog iets weten hoor ik graag.

[ Voor 48% gewijzigd door 414524 op 17-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Ik weet niet of het een tikfout is maar die 250 KB/s upload is veel meer dan je abbo aankan (slechts 62,5 KB/s).
Ook al wordt die upload niet gebruikt kan dit tot gevolg hebben dat je internet verbinding dicht getrokken wordt.
Blijft vreemd dat je wifi dan wegvalt.

Overigens hoor je over veel problemen met dit modem, vodafone heeft zelf in de firmware van deze router lopen prutsen en het er niet beter op gemaakt.
De standaard Draytek is een prima router zonder problemen.

Ik las ergens op een forum een heel vreemde niet te verklaren oplossing.
Er werd een tweede 'hidden' SSID aangemaakt die verder niet gebruikt wordt en daarmee was het probleem weg. Volkomen onverklaarbaar maar proberen kost niets.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Ben(V) schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:24:
Ik weet niet of het een tikfout is maar die 250 KB/s upload is veel meer dan je abbo aankan (slechts 62,5 KB/s).
Hij heeft een 500Mbit/s abonnement. Dat is 62.5MByte/s. Een factor 1000 meer dan wat jij hier berekend.....

TS; als je toch op een private tracker zit dan:
- Zou ik mijn upload verhogen als ik jou was. Met dit soort uploads wordt je heel snel van een private tracker verwijdert.
- Zou ik het aantal connecties drastisch verlagen. Stel het in op een stuk of 25 connecties en kijk wat er dan gebeurt.

Voor de CPU van je router/AP is het aantal connecties enorm veel bezwarender dan de data overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik ken iemand die ook Vodafone fiber heeft. Het WiFi daarvan viel ook telkens uit. Hier was het nog niet eens door met torrents te downloaden.

Ik raadde een losse access point aan om de volgende redenen:
Router staat in de meterkast wat relatief ver is van de clients.
Router heeft ingebouwde antennes, in combinatie met bovenstaande is dat niet zo bevorderend.

Na een goede (engenius ecb300) losse access point geplaatst te hebben midden in de woonkamer waren alle problemen opgelost. Ze hadden zelfs in de voortuin waar de meterkast aan ligt nog WiFi wat ze voorheen niet hadden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00

Onbekend

...

Staat de wifi zo ingesteld dat hij automatisch een kanaal zoekt? In dat geval kan het zijn dat bij veel gebruik hij over gaat naar een ander kanaal, en dat je daardoor de verbinding verliest.

Stel hem eens in op een vast kanaal (13 bijvoorbeeld).

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Wat betreft upload: kan inderdaad 60mb/s aan, maar heb hem dus bewust laag staan.
Aantal connecties al op 25 geprobeerd, valt alsnog uit.
Wat betreft ratio, zit wel goed, zit al jaren op die site, en heb voldoende upload (had eerst mijn nas vol seeden als uploader daar).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McUOxw3.png

Wat betreft het kanaal van de wifi, bedoel je daarbij deze instellingen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EDfPCTX.png
Die staat inderdaad op auto... Zal ik die fixed op een kanaal zetten?

Wat betreft hidden SSID, die heb ik (nog) niet, is dat deze instelling?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rCWO5n6.png
Heeft iemand een linkje/ how to dat doen? Niet dat ik opeens een publieke spot er bij heb ofzo :+

Access point: prima, maar dan koop ik liever gelijk een andere (goede) router. Werken alle routers bij zo'n abbo? Waarom heeft vodafone zitten kloten met die instellingen? Ik dacht juist dat Draytek top was. Kan ik terug naar de pre-pre-fabrieksinstellingen van draytek zelf zonder, zonder internet te komen zitten?

Superbedankt voor het meedenken! :) !!!

[ Voor 4% gewijzigd door 414524 op 17-07-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00

Onbekend

...

414524 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:55:
Die staat inderdaad op auto... Zal ik die fixed op een kanaal zetten?
Kijk eens met een wifi-scanner welke kanalen het minst worden gebruikt en stel hem dan vast in op 1 van die kanalen. Bij voorkeur kanaal 1 of 13 gebruiken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:41:
[...]

Kijk eens met een wifi-scanner welke kanalen het minst worden gebruikt en stel hem dan vast in op 1 van die kanalen. Bij voorkeur kanaal 1 of 13 gebruiken.
Heb m ff op 13 gezet, lijkt goed te gaan op het moment, hopen dat dit zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 12:37
Als al je devices WIFI N ondersteunen zet dan zo snel mogelijk b/g uit...

Dit scheelt ook een hele hoop!

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Topicstarter
Kanaal 13 lijkt het al te verhelpen, draait de laatste week stabiel, veel dank voor alle hulp! :)
Pagina: 1