werkt mijn DDR wel goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Sandra bencht mijn DDR geheugen maar 100 mb/sec hoger dan mijn oude P200MMX, mij lijkt dat er ergens dus iets niet klopt of ligt dat aan Sandra?

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je DDR het niet goed deed, kreeg je wel foutmeldingen van Windows denk ik.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Op dinsdag 26 juni 2001 17:21 schreef SteAlthmAn het volgende:
Als je DDR het niet goed deed, kreeg je wel foutmeldingen van Windows denk ik.
Sluit ik me bij aan :) Of hij boot zelfs helemaal niet.

Misschien is wat meer info wat makkelijker (ik vraag maar hoor?); bord, cpu en precieze cijfers. Maar belangrijker nog, voelt het snel genoeg?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gabriel-LG
MSI K7T266pro, 1.4Ghz Thunderbird, 256Mb DDR cas-2 (Twinmos).
Memeory benchmark Sandra2001pro:
Int ALU/RAM Bandwith 505Mb/s,
Float FPU/RAM Bandwith 578 MB/s

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42
Op dinsdag 26 juni 2001 20:10 schreef Gabriel-LG het volgende:
das niet veel

| I've got permission to color outside the lines |

• Gabriel-LG
Op dinsdag 26 juni 2001 20:11 schreef Genotix het volgende:

[..]

das niet veel
Dat vond ik dus ook, maar wat doe ik eraan (misschien iemand met concrete bios instellingen ofzo?)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
doe je ook nie zo snel na met sd ram hoor :)

Verwijderd

Hahah Gabriel-LG>>

Deze score haal ik ook met met Duron800 (sdram). Intel rulez gewoon, waar zijn nu de gasten die 5 maanden terug riepen dat DDR Rambus met de grond zou vegen?. Ik merk er nauwlijks van voorlopig veegt mijn SDR jou DDR met de vloer

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 21:02 schreef insane het volgende:
Hahah Gabriel-LG>>

Deze score haal ik ook met met Duron800 (sdram). Intel rulez gewoon, waar zijn nu de gasten die 5 maanden terug riepen dat DDR Rambus met de grond zou vegen?. Ik merk er nauwlijks van voorlopig veegt mijn SDR jou DDR met de vloer
FLAME :(

Laten we hier nou geen OFF-TOPIC van maken.
Wat jij zegt is gewoon onzin.
DDR geheugen is nou pas aan zijn begin bezig.
Het is nog in ontwikkeling.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:10 schreef Gabriel-LG het volgende:

P.s dit is met het 1.4 Beta Bios
Bij mij zijn ze,
Int ALU/RAM 608mb/s
Float FPU/RAM 670mb/s
Dus jou bench klopt wel degelijk.

• BenJoep
Bij mij lopen ze toch echt op de

700
900

zowiets

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
die MSI K7T PRO 266 verkopen wij ook, na een bios update schieten de scores echter flink omhoog, probeer het eens...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Haha,

Is dat je enige beweer het is in ontwikkeling?. Dat is Komisch ik lig hier vierkant in een deuk. DDR is geen instructie en je kan het niet optmaliseren. Wat je nu krijg is wat je een tijdje moet doen. DDR kan je wel iets sneller timen sja dan heb je wel kwaliteits DDR hebben, maar ja hetzelfde kunnen we ook met Rambus. Je kan instructie's pas echt goed optimaliseren bv SSEII die gaat gewoon vet roeleren en als je denkt dat dat flame is dacht het niet het is de werkelijkheid. AMD is net bij SSE en intel zit minimaal 1 jaar voor met R&D op de .13 micron technologie. Zodra P4 .13 micron uit is zal de latency verkort worden met Rambus en Rambus wordt dus RamBOOST yeah. Omdat intel bij p3 de latency heeft verkort is ook de CPU tikje sneller. Rambus is meer latency honger dus zal het bij P4 meer effect hebben.

Intel all the way >:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 26 juni 2001 23:07 schreef insane het volgende:
Haha,

Is dat je enige beweer het is in ontwikkeling?. Dat is Komisch ik lig hier vierkant in een deuk. DDR is geen instructie en je kan het niet optmaliseren. Wat je nu krijg is wat je een tijdje moet doen. DDR kan je wel iets sneller timen sja dan heb je wel kwaliteits DDR hebben, maar ja hetzelfde kunnen we ook met Rambus. Je kan instructie's pas echt goed optimaliseren bv SSEII die gaat gewoon vet roeleren en als je denkt dat dat flame is dacht het niet het is de werkelijkheid. AMD is net bij SSE en intel zit minimaal 1 jaar voor met R&D op de .13 micron technologie. Zodra P4 .13 micron uit is zal de latency verkort worden met Rambus en Rambus wordt dus RamBOOST yeah. Omdat intel bij p3 de latency heeft verkort is ook de CPU tikje sneller. Rambus is meer latency honger dus zal het bij P4 meer effect hebben.

erg fanatieke intel-fan uitspraken voor een AMD user ;)

39

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Op dinsdag 26 juni 2001 23:07 schreef insane het volgende:
Haha,

800 Ziljoen typo's; ga terug naar de basisschool, ga niet langs start, u ontvangt geen diploma >:)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Ok weer een slimme opmerking. Kom maar met concrete punten waarom je denk dat AMD beter is dan Intel. Enige voordeel van AMD is dat het goedkoper is. Hun "Hammer" project gaat nu ook down in the drain dankzij de overname van intel op Alpha. Ik zou me erg ongerust maken over de toekomst als ik AMD was.

Verwijderd

Ik heb gewoon van die merkloze pruts SDR sdram en ik haal

437
513

duzzz.....

sign for specs

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op woensdag 27 juni 2001 09:24 schreef insane het volgende:
Ok weer een slimme opmerking. Kom maar met concrete punten waarom je denk dat AMD beter is dan Intel. Enige voordeel van AMD is dat het goedkoper is. Hun "Hammer" project gaat nu ook down in the drain dankzij de overname van intel op Alpha. Ik zou me erg ongerust maken over de toekomst als ik AMD was.
Liever langzamer kloksnelheid en dan tweaken dan Intel en dan geen eten meer de rest van de maand :P

MechWarrior || Monsters Game

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
MSI K7T266pro 1.41 Betabios, 1333@1400 Thunderbird, 2x 256Mb DDR cas-2.5@2 (PQI).
Memory benchmark Sandra2001:
Int ALU/RAM Bandwith 569Mb/s,
Float FPU/RAM Bandwith 673 MB/s

Kan dus iets sneller.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Sjeck mijn sig.. tijdens deze benchmark draaide ik gewoon op 133 Mhz bus i.p.v. 140 zoals ik in mij sig heb staan. Merkgeheugen doet toch wel goede zaken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3vortex.net/images/membench.gif

• Gabriel-LG
Ik heb de 1.0 bios :( ik denk dar ik dus maar moet updaten, maar ik vind het wel link (ik heb nog nooit eerder een bios geupdate...)
Waar kan ik die 1.4beta eigelijk krijgen?

Verwijderd

Bios updaten is niet zo moeilijk. Er zit alleen een foutje in de autoexec.bat vad de 1.3 bios. Moet je die AMI Flash util even opstarten en de naam van de biosfile. *****.130 zoiets, invoeren en dan gaat ie updaten.

Als je dat de pc opnieuw hebt opgestart kan ie even een foutmeldign geven. Moet je op F1 drukken meen ik, om de bios defaults te loaden. Daarna gewoon ff je bios instellingen weer terug zetten. En klaar.

Betere methode

Wat je ook kunt doen is de naam vervangen:

1) Format disk.
2) Set een command.com erop
3) Extract de flash file naar a:
4) Verander de naam van AMIFL827 naar AMIFL826
5) Rebooten met disk.
6) Klaar
7) Geen foutmeldingen en bios settings nog intact

Probeer eerst es de 1.3 Final release ofzo.

Bios 1.3 van MSIComputer.com officiele site

En vergeet niet je Via 4 in 1 4.32 te instaleren.

Als je daar ook nog problemen mee krijgt, moet je de volgende keer niet die INF 1.20 selecteren daar ging het bij mij ook helemaal mis. Tenminste onder WinME. Win2K weet ik niet, nog niet geinstalleerd.

Verwijderd

...
Stop nu toch eens met flamen ! :(
Je doet dit in iedere topic waar je kan. Ik moet er van :r

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
I agree on those points :z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Intel wil zo snel mogelijk van Rambus af. Eind dit jaar stappen ze nog over op DDR. Dan is het exit Rampbus.

Voordelen voor AMD:
- goedkoper
- sneller
- meer bang for tha buck

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ok wie nu nog zegt dat DDR langzamer is, dieloopt achter, kijk hier maar is en lees het ff goed door! 4 tot 12% sneller afhankelijk van de aplicatie!

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ehm ik heb niks met de hammer te maken, want de hoef ik niet. de itanium van intel ook niet.
Wat is wil is een "gewone" processor. En de voordelen van de P4 tegen de TB en Athlon4 is dat de P4 meer geheugenbandbreedte heeft. verder zuigt ie gewoon. zet maar eens een koetje op een P4. dat is echt om te huilen (een 1,4Ghz@1,8Mkey/s terwijl een TB1333@3,8Mkey/s) en dan heb ik het nog niet eens over de andere sandra benchmarks waar AMD Intel gewoon ruim voorbij gaat op een lagere frequentie.

• Gabriel-LG
Ik heb mijn bios geupdate, ik kan nu ook mijn SDram Bankinterleave gebruiken (werd die met de 1.0 bios rete instabiel van).
Sandra becht nu idd een stukje hoger:
Int ALU/RAM 560MB/s
Float FPU/RAM 642 MB/s

Verwijderd

AMD heeft gewoon een super goede latency PUNT. Daarom verslaat de Tualatin de Tbird, omdat door de kortere core minder er minder latency is, dat drukt zich uit in de Sandra score. Over enkele maanden zie we wel de true power van PIV

Verwijderd

Pcies..
Intel is er ook achter gekomen dat DDR ruled :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 14:57 schreef insane het volgende:
AMD heeft gewoon een super goede latency PUNT. Daarom verslaat de Tualatin de Tbird, omdat door de kortere core minder er minder latency is, dat drukt zich uit in de Sandra score. Over enkele maanden zie we wel de true power van PIV
wat versta jij bij latency bij een AMD?
en de tualatin is een nieuwer nieuwe processor dan de thunderbird, technieken vernieuwen.

39

Verwijderd

nou hoeveel clock cycles die moet maken. Des de kleiner de core des meer clock cycles kan maken. AMD gebruikt een meer efficiente manier (door oa de EV6 bus. Efficiency/latency ownz van de DDR).

Tualatin nieuwe techniek? enigste wat nieuw is .13 microm en de 512kb cach is een technologie die al ruim een jaar is, dus zoveel nieuwe technieken zitten er ook niet in.

De enige reden waarom intel DDR support is omdat het geen markt wil verliezen. Ik herinner met nog 6 maanden terug iedereen van blijdschap zo wacht maar alsDDR uit is het zal Rambusses kont schoppen niks is minder waar. Voorlopig heeft DDR problemen met het opnemen tegen de SDR laat staan Rambus (verkeerd geschreven konijnekop:).

Als ik AMD zou nemen doe ik dat om 1 reden El Cheapo.

Ow ja, HAKKENDE KONIJNEKOP!!!;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 15:33 schreef insane het volgende:
Voorlopig heeft DDR problemen met het opnemen tegen de SDR laat staan DDR.

Ow ja, KONIJNEKOP!!!;)
hmmz tegen strijdig? ddr tegen ddr ;) nap het dat het rambus moet zijn.
ow ja Jongeman!!! ;)

39

Verwijderd

Voorlopig heeft DDR problemen met het opnemen tegen de SDR

Als ik AMD zou nemen doe ik dat om 1 reden El Cheapo.
Wat een onzin schrijf jij niet normaal meer. Check mijn sig, ik scoor bijna 900 mb/sec met Sandra. Tis gewoon een kwestie van hoeveel moeite je erin wil steken om een snel systeem te hebben. Trek er paar dagen vooruit. Met je bios kloten en WPCRSET gebruiken. Klaar DDR is dus echt wel sneller.

En als je mijn systeem tegen een vergelijkbaar P4 1,5 Ghz zou vergelijken moet jij maar es kijken. Check al die benchmarks, om tomshardware anandtech enz enz. Een amd systeem zoals als ik heb komt vaak hoger uit. En dat zonder al die WPCRSE gedoe

Verwijderd

Wat praat jij onzin, denk jij dat je de engiste ben met een AMD systeem. Ik er er een instabiel als nogwat. Ja ik weet hoe je het moet installeren. Clean install-->4-1-->drivers-->dx8(.1)

Dus wat heeft het aantal dagen er mee insteken te maken?.

P4 2.1Ghz maakt jou systeem vierkant in en begin maar niet met klok voor klok vergelijking, want P4 kan met .10micron 10Ghz halen (met .13 reden ze het niet). AMD komt niet eens over de 2.3Ghz.

• BenJoep
flamen, relax jonges.

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Voorlopig heeft DDR problemen met het opnemen tegen de SDR laat staan Rambus (verkeerd geschreven konijnekop:).
Kun je niet lezen DDR is 4 tot 12% sneller.
En dat is meer dan toen Sdram edo ging vervangen. Nu zal ik de link er wel ff bij zetten ik was die eerst vergeten, het gaat om et stukje v d benchmarks en niet om dit moederbord!!
http://www.zdnet.nl/techz.cfm?id=10247

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 16:41 schreef insane het volgende:
denk jij dat je de engiste ben met een AMD systeem. Ik er er een instabiel als nogwat.
:?

Pfff dan doe jij het toch fout. Enige probleem waar ik mee te maken had, was een SBLive die inmiddels vervangen is door een XFire.

Ik draai super stabiel. En supersnel. 3DMark2001 haal dikke 6400 punten nu. En je hebt mijn memory benchmarks al gezien.

En typ eens wat duidelijker :(

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:12 schreef Mannekino het volgende:

[..]

:?

Pfff dan doe jij het toch fout. Enige probleem waar ik mee te maken had, was een SBLive die inmiddels vervangen is door een XFire.

Ik draai super stabiel. En supersnel. 3DMark2001 haal dikke 6400 punten nu. En je hebt mijn memory benchmarks al gezien.

En typ eens wat duidelijker :(
met de meeste dingen heb je gelijk maar damn jij hebt ook wel een configuratie waar de meesten nooit aan toe komen... maar zit dan niet andere te dissen joh is nergens voor nodig... laat insane lekker spelen....

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 16:41 schreef insane het volgende:
Wat praat jij onzin, denk jij dat je de engiste ben met een AMD systeem. Ik er er een instabiel als nogwat. Ja ik weet hoe je het moet installeren. Clean install-->4-1-->drivers-->dx8(.1)

Dus wat heeft het aantal dagen er mee insteken te maken?.

P4 2.1Ghz maakt jou systeem vierkant in en begin maar niet met klok voor klok vergelijking, want P4 kan met .10micron 10Ghz halen (met .13 reden ze het niet). AMD komt niet eens over de 2.3Ghz.
Dat laatste (met die snelheden heeft te maken hoe de opbouw van de chip is) daar kun je wel uren over blijven praten want je zegt dat een 2.1 Ghz pc een 1400 makkelijk in maakt, dat kan wel zo zijn maar kijk dan naar de verschillen: 700mhz verschil.
Vergelijk straks maar eens een p4 2.1 ghz en een palamino 2.1 Ghz, zo moet je de proc vergelijken en niet puur naar de Mhz kijken.
Want als je alleen maar de Mhz intereseert kun je ook een 1Ghz Cyrix gaan halen :+

39

Verwijderd

Vriend tegen de tijd dat die Palmino 2.1Ghz staat intel al boven 3Ghz. Voor de duidelijkheid AMD brengt 1.7Ghz pas 2e helft 2002 en dan komt 2.1Ghz 4e kwartaal. AMD nadert zijn piek intel niet. P4 is ontwikkeld voor extreem hoge snelheden daar is het klok voor klok vergelijk BS.

Verwijderd

jongens, jullie krijgen zeker te weinig roadmaps te zien op je werk.

Wisten jullie eigenlijk al dat alle AMD processors vernoemd zijn naar racepaarden?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 18:00 schreef insane het volgende:
Vriend tegen de tijd.... blaattt
Pfff volgens mij heb ik nog nooit zo'n arrogante kerel meegemaakt als jij.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 18:00 schreef insane het volgende:
Vriend tegen de tijd dat die Palmino 2.1Ghz staat intel al boven 3Ghz. Voor de duidelijkheid AMD brengt 1.7Ghz pas 2e helft 2002 en dan komt 2.1Ghz 4e kwartaal. AMD nadert zijn piek intel niet. P4 is ontwikkeld voor extreem hoge snelheden daar is het klok voor klok vergelijk BS.
daarom moet je ook nu een p4 1.8 tegen een Athlon 1.4 Ghz zetten dan zie je dat de waarschijnlijk alleen programma's die een hoge geheugen brandbreedte benutten er hoger uitkomen+ video encoding.
Maar voor de rest zal de Athlon weer sneller zijn.
En houd ook rekening mee met het prijs verschil tussen de twee proc's en de daarbij behorende extra apperatuur zoals rambus,ddr,mobo's , als je die beetjes bij elkaar optelt heb je haast voor de prijs van een p4 1.8 wel 2 1.2 ahlon systemen.

39

Verwijderd

Prijs van een p4 1.4Ghz+2*64mb pc800+cooling is F830. Bij AMD is dat F700 en als jij F130 veel vindt weet ik het ook niet(zal wel niet aangezien je een GF3 hebt). Leuk om te weten is dat de AMD 1.2Ghz (MP versie) 2x duurder is dan de AMD 1Ghz (AXIA versie). tevens is het ook duurder dan de p4 1.4Ghz. AMD Athlon4 1.2Ghz kost ruim $190 en de p4 1.4Ghz zit tegen de $170. Dus intel is nu klok voor klok snelheid de goedkoopst. High end vs High end.

Intel Ownz gewoon

PS ja beetje appels met peren vergelijken is dit. 1.8Ghz is niet eens uit. Als jij denkt 2 1.2Ghz systemen kunt halen ipv p4 1.4Ghz dan ben je DEAD wrong.

Verwijderd

AMD is ten tijde van de K6-2 ook klok voor klok de goedkoopste geweest , maar dat nam toch niet weg dat ik toen liever een P3-450/550 had dan een K6-2-450/550 .
Nu zou ik een T-bird 1.4 Ghz ook allicht verkiezen boven de P4 . Ik zou in je berekening ook zeker een fatsoenlijk moederbord voor P4 tegen een mobo voor een AMD zetten . Scheelt weer 200 piek .

Tenslotte nog een leuke DDR benchmark van mezelf .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.janssen/sandra2.jpg

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 18:56 schreef PeeJee het volgende:
AMD is ten tijde van de K6-2 ook klok voor klok de goedkoopste geweest , maar dat nam toch niet weg dat ik toen liever een P3-450/550 had dan een K6-2-450/550 .
Nu zou ik een T-bird 1.4 Ghz ook allicht verkiezen boven de P4 . Ik zou in je berekening ook zeker een fatsoenlijk moederbord voor P4 tegen een mobo voor een AMD zetten . Scheelt weer 200 piek .

Tenslotte nog een leuke DDR benchmark van mezelf .

[afbeelding]
Wat is jouw setup?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 26 juni 2001 21:19 schreef Genotix het volgende:
Bij mij lopen ze toch echt op de

700
900

zowiets
Doh, dat is bij athlon static bench sneller dan bij Athlon.. maar mijn p3 866 is nog steeds sneller met fotosjop en CS dan een m8s a1200 sdr. Ondanks alle drivers enzo.. dunno.. gaat niet sneller op dat gare ding.. athlon suckt in de praktijk gewoon onwijs naar mijn mening.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

MSI K7T-266
Crucial 512 MB ram
T-bird@164 Mhz FSB

• BenJoep
Op woensdag 27 juni 2001 19:00 schreef nigelator het volgende:

[..]

Doh, dat is bij athlon static bench sneller dan bij Athlon.. maar mijn p3 866 is nog steeds sneller met fotosjop en CS dan een m8s a1200 sdr. Ondanks alle drivers enzo.. dunno.. gaat niet sneller op dat gare ding.. athlon suckt in de praktijk gewoon onwijs naar mijn mening.
Ik snap niet dat sommige mensen dit in een amd toppic neerkleunen. Hier krijg je toch geheid flames mee. :?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Jongens :o
Houd eens op met die FLAME

Dit word dadelijk nog een slotje.
Hel liever Gabriel_LG

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:06 schreef PeeJee het volgende:
MSI K7T-266
Crucial 512 MB ram
T-bird@164 Mhz FSB
Welke multiplier gebruik je. En is je systeem stabiel met je FSB op 164 :?

Heb je nog andere instellingen gedaan op deze FSB te realiseren.

Ik draai nu op 150 FSB en ik haal nu 945 :)

Verwijderd

8x164 en gewoon stabiel .
Alle instellingen op z'n snelst , alleen CAS 2.5 ipv CAS 2 . Ik heb overigens niet meer getest met nieuwere biossen . Draai nu gewoon standaard 9x133 ipv 12x100 . Ik vind het wel prima zo , ondanks dat een P3-866 sneller is . ;) :z

• Gabriel-LG
Ik haal na wat expirimenteren
Int ALU/RAM 592 MB/s
Float FPU/RAM 692 MB/s

is toch wel ongeveer normaal voor witmerk cas-2.5@cas-2@133Mhz bus?

Verwijderd

Heb je wel 4-way interleave en 1T ingesteld ? Scheelt behoorlijk .

• Copycat
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

1T wat is dat en kan ik dat ook vinden op een via apollo plankje?

Want ik ben ook niet helemaal tevreden over m'n mem scores(sdram),zitten +/- 100 MB onder de standaard sandra scores.

Hoe komen jullie trouwens aan die hoge bussnelheden die rotplank van mij komt niet boven de 137Mhz uit terwijl m'n processortjes tot een dikke 150 gaan.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Intel wil zo snel mogelijk van Rambus af. Eind dit jaar stappen ze nog over op DDR. Dan is het exit Rampbus.

Voordelen voor AMD:
- goedkoper
- sneller
- meer bang for tha buck
What can I say they guy is right :)

• Gabriel-LG
Op woensdag 27 juni 2001 20:49 schreef PeeJee het volgende:
Heb je wel 4-way interleave en 1T ingesteld ? Scheelt behoorlijk .
Heb ik al ingesteld, ik kon voor de bios update geen 4-way interleave gebruiken (instabiel) maar heb nu nergens meer last van met deze instellingen.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op dinsdag 26 juni 2001 16:31 schreef Gabriel-LG het volgende:
Sandra bencht mijn DDR geheugen maar 100 mb/sec hoger dan mijn oude P200MMX, mij lijkt dat er ergens dus iets niet klopt of ligt dat aan Sandra?
heb je geen andere progjes naast draaien ondertussen dat je bench deed/
Pagina: 1