Windows wordt uit het niets super traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
Sinds enkele maanden heb ik een PEAQ laptop met W10. Aangezien er geen SSD in zat heb ik zelf een Samsung EVO 850 aangeschaft en erin geplaatst (fluitje van een cent). Windows 10 eerst van de SD gegooid (geformateerd) en op de nieuwe SSD geinstalleerd.

Sinds kort heb ik een vervelend probleem: uit het niets is Windows enorm traag. Als ik bijvoorbeeld op het start-icoontje klik duurt het al 5 seconden voordat het menu verschijnt en als ik op het windows zoekbalkje klik dan duurt het zelfs ruim een minuut (!) alvorens het balkje zichtbaar wordt.

Chrome en game apps lopen wel gewoon perfect. De traagheid zit hem echt in Windows zelf.
Ik heb het systeem al meerdere malen teruggezet naar een systeem herstelpunt en telkens doet de laptop het dan weer enkele dagen naar behoren. Maar nu is het probleem wéér terug en lijkt het mij tijd om te zoeken naar de oorzaak.

Waar moet ik het probleem zoeken? Zijn er nog bepaalde plaatsen waar ik logs kan raadplegen? Wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47

Saven

Administrator

Heb ik ook last van sinds kort vreemd genoeg. Een reboot verhelpt het probleem meestal hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Kijk eens naar de Windows Update Service.
Als je deze eens uit zet, is hij dan nog steeds traag?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
outlandos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:57:
Sinds enkele maanden heb ik een PEAQ laptop met W10. Aangezien er geen SSD in zat heb ik zelf een Samsung EVO 850 aangeschaft en erin geplaatst (fluitje van een cent). Windows 10 eerst van de SD gegooid (geformateerd) en op de nieuwe SSD geinstalleerd.

Sinds kort heb ik een vervelend probleem: uit het niets is Windows enorm traag. Als ik bijvoorbeeld op het start-icoontje klik duurt het al 5 seconden voordat het menu verschijnt en als ik op het windows zoekbalkje klik dan duurt het zelfs ruim een minuut (!) alvorens het balkje zichtbaar wordt.

Chrome en game apps lopen wel gewoon perfect. De traagheid zit hem echt in Windows zelf.
Ik heb het systeem al meerdere malen teruggezet naar een systeem herstelpunt en telkens doet de laptop het dan weer enkele dagen naar behoren. Maar nu is het probleem wéér terug en lijkt het mij tijd om te zoeken naar de oorzaak.

Waar moet ik het probleem zoeken? Zijn er nog bepaalde plaatsen waar ik logs kan raadplegen? Wie heeft er tips?
kzou eens gaan scannen met je virusscanner en je malware scanner. Dat zou ik als 2de doen als het na een herstart weer langzaam wordt.

edit: als 2de zou ik het log bekijken, dus scannen op 3de plaats, excuus

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 16-07-2016 12:11 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien lul ik onzin, maar zat hem dit niet in een combi van fastboot en uit hibernate komen?
Zet fastboot eens uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Rebooten verhelpt het probleem helaas niet. Enkel een systeemherstel werkt.

Ik zal zodra ik thuis ben even een scan doen en fastboot uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dit weekend geen tijd gehad om ernaar te kijken. En wat blijkt: uit het niets loopt Windoes weer vlot. Erg vreemd allemaal, maar ik ben er uiteraard wel blij mee. Hopelijk blijft het zo. Dank voor alle reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 18-07-2016 10:04 ]

Pagina: 1