Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Value error bij text stored number > value

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:33
Mijn vraag

Bezig met een project waarbij gegevens in excel via een SQL query uit DB gehaald worden, echter komen als "text" binnen, nu kan ik deze niet omzetten naar nummers doordat ik value errors krijg.
De data komt in een losse query in excel binnen, waarna er een vlookup in deze data gedaan word (gezien ik anders tientallen query's kan maken en wat complexere sheet krijg, dit verdient geen hoofdprijs maar het werkt tot zoverre)

Relevante software en hardware die ik gebruik
excel 2010, een DB waar ik verder geen enkele invloed op heb, het probleem zal in excel zelf gefixt moeten worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
paste special met een add/substract van een lege "normale" cell -> value error
=value functie, inclusief clean, trim

Bij evaluate staat het getal tussen " ". echter geen mogelijkheid om dit weg te krijgen.

Hulp is erg welkom :)

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ook van een waardeloos forum?
aadje93 in 'nieuws: Hackers nemen grootste reclamepaneel van België tijdelijk...
als ik in google iets zoek en ik zie GOT er tussen negeer ik die gewoon gezien het allemaal waardeloze topics zijn
Anyway, als waarde() ook een foutmelding geeft kán de string niet als getal geinterpreteerd worden. Zonder voorbeelddata wordt het giswerk. Van wat je schrijft met past special en evaluate kan ik met geen mgelijkheid iets zinnigs maken. Het zou helpen als je de moeite neemt om je probleem zo op te schrijven dat het ook helder is voor anderen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland