'Turkse regering knijpt internetverkeer sociale media af...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Stelling in nieuwsartikel nieuws: 'Turkse regering knijpt internetverkeer sociale media af tijdens coup' :
Turkije zou het internetverkeer van YouTube, Facebook en Twitter niet alleen blokkeren, maar ook afknijpen tijdens de militaire coup die in de nacht van vrijdag op zaterdag plaatsvond.
En verderop wordt nogmaals gesteld dat het de Turkse overheid is die daarvoor verantwoordelijk is.

Nou stelt lasharor in lasharor in 'nieuws: 'Turkse regering knijpt internetverkeer sociale media af... terecht de vraag: is het wel de Turkse overheid? Zijn daar bronnen voor?

Ik denk dat lasharor daar wel een punt heeft: de bronnen geven niet aan dat het de Turkse overheid zelf is die dit doet. De Turkse overheid heeft de bevolking juist opgeroepen om de straat op te gaan om te protesteren tegen de coup - en dan is knijpen of blokkeren van internet niet in hun belang.

Dus: waar komt het vandaan dat het de Turkse overheid is die knijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

Ik heb ook zo mijn twijfels. Nadat militairen TRT1 (staatsomroep) overnamen, kon ik die online stream ongestoord kijken en met mij waarschijnlijk nog tientallen miljoenen andere mensen. Op een normale dag hapert die stream al regelmatig. Dus het leek er meer op dat dat afknijpen werd gedaan om de stream van o.a. TRT1 stabiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:23
De Turkse overheid heeft weliswaar een lange 'track record' van internetcensuur maar inderdaad, we kunnen in dit geval niet met zekerheid zeggen dat het de regering was en niet de samenzweerders die de coup pleegden. Het artikel is aangepast en de blaam blijft nu in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
d:)b
...en dank ook voor het snel aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:23