Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl
Dat is een site van een nederlandse gozer die bijna elke dag foto's maakt met zijn Lomo.
Mischien kan je aan hem vragen waar hij dat ding gekocht heeft.
Verwijderd
http://www.sellarea.nl/winkel/FOTOCAMERAzhS.html#item_Lomo_action_sampler
kost 70 gulden.
Ik heb hem nog niet gekocht, maar ik ben zeker van plan om een Lomo te kopen.
Ohja: de 10 regels bij lomografie:
- take your LOMO everywhere you go
- use it at any time - day & night
- lomography is not an interference in your life, but a part of it
- approach the objects of your lomographic desire as close as possible
- don't think (William Firebrace)
- be fast
- you don't have to know beforehand what is captured on your film
- you don't have to know it afterwards either
- shoot from the hip
- don't care about rules
Misschien moeten ze ook maar eens met een digitale lomo ( zonder poespas als displays en dergelijke ) komen. Past wel bij het concept snel fototje maken, dan kan hij gelijk snel op het internet.
Doet me een beetje denken aan dogma-films enzoOp dinsdag 26 juni 2001 17:06 schreef _SpaceCowboy_ het volgende:
De enige Lomo die ik in NL kon vinden is deze:
http://www.sellarea.nl/winkel/FOTOCAMERAzhS.html#item_Lomo_action_sampler
kost 70 gulden.
Ik heb hem nog niet gekocht, maar ik ben zeker van plan om een Lomo te kopen.
Ohja: de 10 regels bij lomografie:
- take your LOMO everywhere you go
- use it at any time - day & night
- lomography is not an interference in your life, but a part of it
- approach the objects of your lomographic desire as close as possible
- don't think (William Firebrace)
- be fast
- you don't have to know beforehand what is captured on your film
- you don't have to know it afterwards either
- shoot from the hip
- don't care about rules
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
die lomo's rulen zwaar! en dan bedoel ik dus niet die action sampler met 4 lenzen maar de echte lomo, die met die rare groothoek lens.
Heeft iemand een idee waar ze hier in nederland te koop zijn?
Als je besteld via www.lomo.com dan kost ie F306,32 en dan heb je nog de kans dat je invoerbelasting moet betalen ook
f 300,- piek is inderdaad duur, maar ja waarschijnlijk moet je hem toch bestellen. www.lomo.com is nl. het enige verkooppunt, dus als hij al ergens anders wordt verkocht is het duurder. Trouwens die supersampler camera is trouwens ook wel errug stoer.
Ze moeten er alleen is over nadenken om die dingen digitaal te maken. Ideaal als je het 'concept' van lomografie bekijkt. Rechtstreeks op internet.
300 piek is best veel voor zo'n dingetje,en waarschijnlijk moet ik er dan ook nog eens vet veel invoerbelasting overheen betalen.
mooi kut dus
Een beetje groothoek lens kost rond de 250 piek maar ik wil mn lompe spiegelreflex niet altijd meeslepen.
Bovendien is dat niet volgens de regels van Lomografie
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Nog een link met uitleg die ik gevonden heb.
http://www.kijk.nl/2_98/lomo.htm
idd, een paar jaar terug was het een hit. Ik had er toen ook wel van gehoord, maar ben er nooit verder op ingegaan. Nu zocht ik wat retro dingen en dit leek me wel aardig. Was benieuwd of er ook 'tweakers' ervaring hadden met dit cameraatje.
hoezo een paar jaar geleden? die dingen worden nu top verkocht en er zijn tienduizenden mensen over de hele wereld die lomograferen. je ziet het nu meer dan ooit. Daarom zijn ze ook zo duur geworden. Eerst kocht je zo'n ding al voor max 100 piek.Op woensdag 04 juli 2001 14:24 schreef kapser het volgende:
idd, een paar jaar terug was het een hit.
ja maar dat is nou juist de clue van lomografie! Je moet niet door die zoeker kijken maar gewoon los uit de hand klikken!Op woensdag 04 juli 2001 12:08 schreef DarkX het volgende:
Lomografie, was dat eigenlijk niet met zo'n laagkwaliteit camera met een te kleine zoeker
nah hij belicht gewoon netjes hoor, hij vervormd alleen heel speciaal door de groothoeklens. en de kleuren kunnen ook beinvloed worden.en een lens die alleen het midden van de foto fatsoenlijk belicht?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Als je in de Kijk - http://www.kijk.nl/2_98/lomo.htm - link nou eens elke als je LOMO leest het door Ontzettend Goedkoop DIgitaal Cameraatje(OGDIC oid.) vervangt dan lijkt het mij min of meer hetzelfde idee. Snelle "leuke" fotootjes maken met een @#$%$# camera. En een stuk goedkoper zonder afdruken.
</ideetje>
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Het innovatieve van het hele Lomo verhaal is toch wel dat de verkoop volgens een soort piramide constructie verliep. De jongen die ik twee jaar geleden in Londen tegenkwam die ze verkocht (had z'n halve huis vol staan met die dingen, allemaal postorderwerk) kon er goed van leven maar stond dan ook behoorlijk bovenaan de piramide. Piste wel in z'n broek van het lachen als iemand em weer es een kapotte lomo opstuurde (ging uiteraard rechtstreeks /dev/null).
Zit ook wel een mooi verhaal aan, aan die Lomo's: ontwikkeld door een of andere Russische officier in het oude Rusland, waar geld, grondstoffen en kwaliteit altijd ver te zoeken waren, bouwde hij een goedkoop cameraatje voor het leger zodat ze "in the field" konden fotograferen. Z'n prototype was al niet lichtdicht en da's daarna ook niet meer goed gekomen
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
klopt, maar een gewone camera heeft niet de speciale lens die een lomo wel heeft.Op woensdag 04 juli 2001 23:56 schreef Esger het volgende:
Is dat nou de kick? Foto's maken zonder door de zoeker te kijken? Kan toch ook met een gewone kamera of snap ik t concept nou niet?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Daarnaast vind ik dat verhaal van een pyramide systeem best wel vaag ( het kan best waar zijn hoor, zoveel weet ik niet over lomografie ). Op de site staan ook nog andere cameraatjes zoals de action sampler ( ook te koop bij bijenkorf ) en de super sampler. Hele andere toestelletjes als de originele lomo, maar ook errug leuk. Deze dingen zijn veel goedkoper ( rond de f 100,00 ). Dus ik denk niet dat dat lomo gebeuren echt nep is ofzo.
Ik ben ook op zoek.
Als het echt niet lukt ga ik em bestellen bij lomo.com.
Ik MOET dat ding gewoon hebben
Verwijderd
. Ik vind foto;s die met een sluiter tijd van 1seconden zijn gemaakt meestalwel gaaf
heb es wat lomo shots bekeken, maar belichting is dus WEL slecht, zijkanten zijn een stuk donkerder
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Trouwens digicams zijn op een andere manier beperkt. Want wie vind een plaatje met slechte compressie nu mooi, daar zit naar mijn mening geen schoonheid in. Zeker niet als de kleur ook nog richting groen gaat.
Verwijderd
Ik bedoelde het fotograferen met de LOMO en meer speciaal de manier waarop (stiekeme shotjes zettenOp donderdag 05 juli 2001 15:22 schreef kapser het volgende:
Trouwens digicams zijn op een andere manier beperkt. Want wie vind een plaatje met slechte compressie nu mooi, daar zit naar mijn mening geen schoonheid in. Zeker niet als de kleur ook nog richting groen gaat.
En wat schoonheid is? It's all in the eye of the beholder.
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Onzin dus want bij lomograferen heb je geen onderwerpOp donderdag 05 juli 2001 15:22 schreef kapser het volgende:
maar das mooi dat de zijkanten donkerder zijn. Daardoor focust je blik op het midden, het onderwerp.