iemand ervaring met koelkasten???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:02

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Naar aanleiding van het overlijden van ons eerste testsysteem in zonnebloem olie (brute koel mod #1,2,3) zijn we momenteel bezig met een 2de systeem >:) .

Dit systeem wilden we koelen doormiddel van het koelsysteem van een oude koelkast. Deze laten we lopen door de bak met de olie, waardoor zowel vocht als stof geen kans meer maken. Inmiddels hebben we een oude koelkast kunnen vinden die we momenteel ook uit elkaar aan het slopen zijn :P .

Nu vroegen we ons af of er iemand al ervaring had met het demonteren van koelkasten, aangezien deze niet echt reverse-enginering-friendly is :( . Een aantal vraagjes:

- hoe zit het met buizen, welke gaan naar binnen, welke eruit, welke gaan naar koelkast en welke naar het vriesgedeelte? (schema komt strakjes)
- wat voor vloeistof zit er nou eigenlijk in?
- is de vloeistof slecht voor je gezondheid? (niet dat we het willen drinken of zo :9 , maar kun je ermee werken in een goed geventileerde garage, of moeten we absoluut niet aan het buizen systeem klooien?)
- hoe kunnen we hem het beste verder slopen?

mocht iemand ook maar een tip hebben of zo, of ervaring met dit soort dingen, post!!! WE NEED UR HELP!!!

Verwijderd

Waarschijnlijk zal er gewoon FREON in zitten.
Opzicht is dat niet echt gevaarlijk voor de gezondheid.
FREON inhaleren wordt ook gebruikt als goedkope drugs, omdat je daar High van wordt :)

Hier een klein stukje van een mafkees die het even geprobeerd heeft
I 'heard' in college that inhaling Freon gave a similar buzz to Nitrous. So, I tried it.

For about 2 seconds I had a small buzz. Then my vision became very very distorted. My depth perception went wild. A wall about 5 feet from me seemed like it moved from 2 inches from me to 100 miles from me every second. Then my heart started beating like wild. As I collapsed to the floor I managed to gasp out- 'get an ambulance...' This all lasted about as long as a nitrous balloon would- say 15-20 seconds.

I tell you it scared the shit out of me. I would sooner drink gasoline than do that again.

So, if you ever 'hear' its cool, trust me, its not.
Maar zitten er CFK's in dan moet je wel oppassen, dat is zeer schadelijk.

Waarom ga je dat olie-bad gebruiken? Je kunt ook direct met freon coolen.

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Je wilt dat systeem gebruiken DOOR DE BAK MET OLIE... dus die koelbuizen door de olie heen om de olie te koelen... uhm.. maar dan neem ik aan dat je die bak met olie in de STOFDICHTE koelkast plaatst anders komt er nog rotzooi in...

Freelance tweaker

Verwijderd

Er gaat een dun buisje de verdamper in, da's je aanvoer. De dikkere is de afvoer.

Tegenwoordig zit in nieuwere koelkasten R134a als koelmiddel. Da's wat vriendelijker dan de R12 die in oudere koelkasten gebruikt werd. Welk type koelmiddel jouw koelkast gebruikt staat ergens op het typeplaatje of op de compressor.

Maar toch moet je oppassen met dat freon. Ik zou de buizen heel laten als ik jou/jullie was.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 26 juni 2001 16:43 schreef bastard het volgende:
Waarschijnlijk zal er gewoon FREON in zitten.
Opzicht is dat niet echt gevaarlijk voor de gezondheid.
FREON inhaleren wordt ook gebruikt als goedkope drugs, omdat je daar High van wordt :)

Hier een klein stukje van een mafkees die het even geprobeerd heeft
[..]

Maar zitten er CFK's in dan moet je wel oppassen, dat is zeer schadelijk.

Waarom ga je dat olie-bad gebruiken? Je kunt ook direct met freon coolen.
welke mongool neemt ut dan ook in |:(

iStockphoto

• supersook
  • Laatst online: 17-05 22:02

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
hmmm, tis een bauknecht, iemand enig id wat hier in zit voor koelvloeistof??

Verwijderd

Dit is zeker een relaxed project, kheb ook een koelkast uit elkaar gesloopt om er een koelssysteem van te gaan maken.Weet nog niet precies hoe en wat.

Zie ook Http://www.oilcool.com voor info hoe het koelsysteem in elkaar zit. :9 :9~

Dit is ook een koelkast project maar dan met het koel blok op de koelkast aangesloten.
Pagina: 1