Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bustink
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08-2020
Onlangs de volgende onderdelen nieuw aangeschaft en alles in een behuizing gezet.

Power Ewent 500W 12 cm
CPU AMD Athlon X4 860K
Mbord ASRock FM2A88M HD+ R3.0
RAM Compustocx 8 GB DDR3 1600 MHz

Als ik de power aanzet, gaat de CPU fan wel draaien, maar verder zie ik niks gebeuren, geen beeld etc. Heb al geprobeerd met ander geheugen, maar werkte ook niet

Iemand nog een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 1: Mik die voeding met een vlotte beweging in de container. Dan ben je gegarandeerd beter af dan dat je hem houdt.

Schaf daarna aan degelijke voeding aan en begin dan met troubleshooten. Kabels goed aangesloten, losse vga kaart evt er goed in? Cpu goed erin, bios reset? Enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een videokaart in je pc zitten? De CPU heeft namelijk geen geïntegreerde GPU aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bustink
Dat zou een mooie beginnersfout zijn. Ik zal 'm eerst nog eens testen met een videokaart erbij! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet dan niet je beeldkabel in de videokaart de stoppen i.p.v. het moederbord, anders krijg je nog geen beeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bustink schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:59:
Dat zou een mooie beginnersfout zijn. Ik zal 'm eerst nog eens testen met een videokaart erbij! Thanks.
Kijk maar uit dat de voeding niet in vlammen op gaat als je er een videokaart bij aansluit. De voeding is er namelijk een van de allerslechtste kwaliteit en niet geschikt voor gebruik in een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bustink
Tjonge jonge, is het echt zo erg met die voeding??!

En verder: inderdaad, nu met een videokaart doet ie het wel. Excuses voor mijn onwetendheid en veel dank voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bustink schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:28:
Tjonge jonge, is het echt zo erg met die voeding??!
Wat verwacht je dan voor iets meer dan €20,-?
Pagina: 1