linux & grote partities

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
ik probeer een ext2 partitie te creeren tijdens de installatie van linux (Zowel met debian 2.2r3, als Redhat 7.1 geprobeerd) van 57GB. Ik weet dat zoiets lang duurt .. maar naar een tijdje gaat of me computer in powerdown mode (omdat de harddisk blijkbaar niks doet), of me computer hangt. :(

Nu heb ik begrepen dat kernel 2.0.x niet overweg kon met partities groter dan >33GB. Maar beide produkten hebben een kernel >2.2.x en dan moet ik toch ext2 partities kunnen maken van 2TB. Wat doe ik fout?

Tijdelijke oplossing tot nu toe is FAT32 van maken en die mounten, maar dat gaat niet lekker lopen ivm fragrentatie.

doeleind: miniLAN ftp server partitie.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
Ik denk dat er toch iets niet helemaal goed zit met de aansturing van je harddisk. Ik werk hier met een ext2 partitie van 80GB (wel via RAID0). Ik heb geen problemen ondervonden. Ik draai RedHat 7.0 met een 2.4.5 kernel. Je zou eens kunnen proberen om de powersafe uit te zetten in de BIOS en het daarna nog eens te proberen.

edit:
typo

Verwijderd

Ik heb in debian 2.2r3 een paar dagen geleden een 57 GB schijf gehangen, 3 partities (40G,15G,2G) gingen perfect in ext2.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
hmm heb het net weer geprobeerd met redhat 7.1 en badsector test uitgeschakeld .. het gaat nu wel goed.
Maar vaag dat het met badsectortest dan niet goed gaat.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb net 10 partities van 160GB (voor een bedrijf, 2x80GB disks, in tien pc's) in ext2fs gemaakt...

Lijkt me niet dat 57GB een probleem moet zijn?
Wellicht, kan je er niet van booten, maar wel gebruiken hoor... Kernels in die machines: 2.2.14, 2.4.2 en 2.4.5