Ik kreeg net onderstaande bericht van Typhone:
Hoe is het mogelijk dat een derde partij mijn gegevens blijkbaar heeft?
Zou ik me zorgen moeten maken? Ik heb even op de site van gsmeasy gekeken, maar volgens mij is het niet mogelijk om een account aan te maken. Enige optie die ik zie is orderstatus bekijken.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik hier ooit een account heb aangemaakt.
Over het algemeen zou ik me niet zo druk maken over een website die gegevens van mij heeft en gehackt zou zijn. Wachtwoord aanpassen, en weer verder. Maar dit bedrijf heeft toch wel veel info over mij. Kopie id kaart, etc...
Ik heb verder nog nooit te maken gehad met dit bedrijf, maar wel met GSMeasy.Webwinkel Typhone verscherpt IT--beveiliging na datalek
AMERSFOORT, vrijdag 15 juli 2016
Webwinkel Typhone heeft haar IT--beveiliging aangescherpt nadat onlangs een datalek werd ontdekt. Zo was het in principe mogelijk dat buitenstaanders bij de klantgegevens konden komen.
Het betreft niet alleen de gegevens van klanten die bij Typhone een mobiel abonnement hebben afgesloten, maar ook gegevens van klanten bij zakenpartners phonehouse.nl, mediamarkt.nl en gsmeasy.nl. Het datalek is onmiddellijk gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Klanten zijn vandaag ingelicht.
CFO Paul Hoogewind legt uit: “Na de overname van Typhone door Relevant Holdings vond er een gefaseerde migratie van de systemen plaats waarbij dit lek is opgemerkt”. Hij vervolgt: “We vinden het natuurlijk vervelend voor onze klanten. Uiteraard hadden we dit graag anders gezien, maar op dit moment is ons geen misbruik bekend. De nieuwe IT--systemen voldoen aan de nieuwste veiligheidsstandaarden”.
Hoe is het mogelijk dat een derde partij mijn gegevens blijkbaar heeft?
Zou ik me zorgen moeten maken? Ik heb even op de site van gsmeasy gekeken, maar volgens mij is het niet mogelijk om een account aan te maken. Enige optie die ik zie is orderstatus bekijken.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik hier ooit een account heb aangemaakt.
Over het algemeen zou ik me niet zo druk maken over een website die gegevens van mij heeft en gehackt zou zijn. Wachtwoord aanpassen, en weer verder. Maar dit bedrijf heeft toch wel veel info over mij. Kopie id kaart, etc...
[ Voor 7% gewijzigd door fm77 op 16-07-2016 12:40 ]