SLI setup overclock fail blauw scherm booth

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag Tweakers,

Al een half jaar heb ik het overclocken van mijn dual 780Ti opgegeven omdat het gewoon niet te doen is.
Het overclocken gaat super en ze komen een heel eind op stock voltage. Maar zodra men pc crasht is het gedaan.
Om dan weer alles werkend te krijgen is 1 drama vooral de eerste keer.
Nu ik een idee heb om het weer werkend te krijgen ben je toch zo'n 15 tot 30 minuten bezig omdat het niet altijd werkt.

het probleem zit zo,
Zodra men pc crasht en weer opnieuw opstart krijg ik elke keer een blauw scherm zodra het windows logo in beeld komt.
Ik moet dan men sli bridge eraf halen, opstarten in veilige modus, Met nvidia driver cleaner alles resetten en verwijderen, windows normaal opstarten en alles weer installeren, pc uit schakelen en de sli bridge erop zetten, Dan weer opstarten en sli weer aan zetten in de nvidia drivers.
Dit laatste kan ook erg lang duren. 5 tot 10 minuten totdat mijn computer weer reageert. Als alles weer oke is is er niks aan de hand.
Maar dit gebeurd elke keer als ik te ver met mijn overclock ben geweest. Een keer kan gebeuren maar dit is hopeloos.

Ik dacht vraag het eens hier en komt het jullie bekend voor want kan totaal niks vinden wat er op lijkt.
Single gpu is geen probleem. Had misschien een oplossing geweest kunnen zijn om ze apart te overclocken en dan van die resultaten de overclock bepalen. helaas heb ik een custom waterloop en niet echt zin om steeds alles los te halen.

Wat verdere informatie,

CPU: 4770K @ 4.5gig
MOBO: Asus Sabertooth Z87
MEM: 4x 4gig Geil 1866Mhz
Booth Drive: HyperX Predator M.2 PCIe SSD
Windows 7
Nvidia latest driver.
Overclock program: MSI afterburner en de nvidia overclocking tool

Oudere drivers werken ook niet of ik moet zo ver terug gaan.
Bios update voor het moederbord ook niet.

Als iemand een idee heeft? Anders laat ik het hierbij.
Dank u!

Blaad

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Wat is de foutmelding / code op het blauwe scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
zBEASTORz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:18:

Maar dit gebeurd elke keer als ik te ver met mijn overclock ben geweest. Een keer kan gebeuren maar dit is hopeloos.
Je geeft zelf de oplossing; er zitten grenzen aan overklokken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor