Gebruikssporen jullie mening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunEbb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2024
Als er al een topic is die dit behandelt dan hoor ik dat graag.

Ik merk in de V&A dat mensen verschillende meningen hebben over gebruikssporen. In mijn ogen zijn gebruikssporen wat lichte cosmetische imperfectie's hier en daar wat verf dat er af is of een paar butjes in het metaal, wat lichte maar niet al te diepe krassen in bijvoorbeeld een lcd scherm. En dan houd het voor mij al snel op bij de gebruikssporen. En word het in mijn ogen al snel slechte staat

Ik heb namelijk een product gekocht dat in mijn ogen niet voldoet aan gebruikssporen. En ben benieuwd naar jullie mening. Compact camera, geadverteerd als " goede staat" 11 maanden garantie met in de beschrijving: " Werkt nog volledig naar behoren op de te verwachten gebruikssporen na" .

. Na ontvangst zat het lcd scherm onder de krassen met een paar diepe, en zelfs een klein barstje onderin. Een klein maar toch redelijke deuk aan de zijkant en overal butjes in het metaal. De lens zelf de voorkant zaten ook butjes op en zelfs een klein deukje op de rand en zijkant. Het product zag er afgeleefd uit ( blaasje in de zwarte verf/lak). Verkoper vond het product in goede staat omdat die nog werkt en melde in de beschrijving dat er gebruikssporen waren. In mijn ogen is het product in werkende staat ( niet goede staat) klinkt al heel anders, en wil hem cosmetische als slechte staat benoemen. Winkel neemt een product in deze staat ook nooit in voor garantie dus daar heb ik ook geen recht meer op.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Iedereen heeft blijkbaar een andere mening als het gaat om gebruikssporen wat accepteren jullie nog als gebruikssporen en wat niet meer. :9

[ Voor 5% gewijzigd door TeunEbb op 15-07-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

Foto's? De ene kras is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Mijn mening: zolang het alleen cosmetisch is en het functioneren van het apparaat niet beinvloed. Vooral de lens lijkt me dus een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunEbb
André schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:07:
Foto's? De ene kras is de andere niet.
Helaas heb ik het toestel nu niet hier ligt bij mij oom, dat zwarte ding voor de lens ging niet fatsoenlijk meer open daar word nu nagekeken. Dat heeft die overigens netjes gemeld en was waarschijnlijk stof tussen gekomen, ( hij bood aan het te maken voor dat die opstuurde) maar als het alleen stof was kon ik het ook dus daarom dat ik dat ook niet bij bovenstaande post heb gezet als mankement. Kleine krasje vind ik niet zo erg kan redelijk polijsten dus dat krijg ik weg maar de diepere zijn een no go, het barstje in een de hoek is dat helemaal

Was meer benieuwd naar julie mening omtrend gebruikssporen
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:09:
Mijn mening: zolang het alleen cosmetisch is en het functioneren van het apparaat niet beinvloed. Vooral de lens lijkt me dus een probleem.
Het toestel werkt na wat ik zie gewoon, het is inderdaad cosmetische en ziet er erg uitgeleefd uit, had er andere verwachtingen bij ( zag goede staat staan) De lens baart mij ook zorgen vooral in de toekomst, wee tniet wat er mee gebeurt is. Daarbij heb ik 11 maanden garantie maar in deze staat gaat geen enkele winkel hem in nemen :/

[ Voor 41% gewijzigd door TeunEbb op 15-07-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Iets waar ieder een andere mening over heeft. Zelf kan ik mij vinden in de beschrijving zoals de topicstarter aangeeft.

Zelf koop ik regelmatig laptops op v&a en heb nu wel geleerd dat ik alleen producten koop die het predicaat goede of nieuwstaat hebben.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunEbb
Strikie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:12:
Iets waar ieder een andere mening over heeft. Zelf kan ik mij vinden in de beschrijving zoals de topicstarter aangeeft.

Zelf koop ik regelmatig laptops op v&a en heb nu wel geleerd dat ik alleen producten koop die het predicaat goede of nieuwstaat hebben.
Hij stond geclassificeerd als " goede staat" en in de beschrijving gebruikssporen. Vandaar dat ik ook hogere verwachtingen van het geheel had. Maar ja ik ben altijd redelijk voorzichtig met het spul mijn lat voor gebruikssporen zal dus lager liggen als iemand die niks om een product geeft. Daarom dat het label : gebruikssporen" het ook zo moeilijk maakt iedereen ziet het anders.

Altijd foto's vragen heb ik nu geleerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TeunEbb op 15-07-2016 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

''Werkt nog volledig naar behoren op de te verwachten gebruikssporen na"

Dan was mijn eerste vraag geweest: wat moet ik me daarbij voorstellen?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een barstje in het glas vind ik in ieder geval geen goede staat meer. Ik ben er ook wel eens ingestonken en wat je zegt, inmiddels altijd goeie foto's vragen en ik lees de feedback van een gebruiker door. Daar staan meestal wel dingen in als "In de exacte staat zoals omschreven afgeleverd".

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
Wat zei de verkoper toen je hem hierover aansprak?
Pagina: 1