Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
Momenteel heb ik een oude (bouwvakkers)telefoon Samsung E2370 waarmee bellen en sms het enige is wat mogelijk is en ik wil nu wat van deze tijd aanschaffen om niet helemaal achter te gaan lopen.

...ik ben nog aan het uitzoeken en me aan het verdiepen in een aankoop van de voor mij aller eerste smartfone en mijn voorlopige keuze lijkt momenteel de moto G 4 plus te worden. Deze blijkt in vele reviews en tests vrij goed te zijn met scherpe foto's maken.
In duitsland bij motomaker wordt dit model verkocht met 32 gb en 64 gb en de laatste kost er 344€
de nederlandse versie kost 269€ en heeft 16 gb intern geheugen. Er worden momenteel samsung Evo plus micro sd kaartjes aangeboden van 32/64 en 128 gb en de laatse kost maar net 21€ en dus voor 290€ totaal heb ik dan de nederlandse G4 plus met 16+128=144 gb opslag.
is het een nadeel om een nederlands toestel met ,,maar,, 16 gb intern geheugen en een extra micro sd kaart te nemen of is het eigen grotere interne geheugen van de duitse toestellen voor 344€ in het voordeel en misschien sneller door zijn grotere vaste interne geheugen.

Welke grootte micro Sd adviseren jullie eventueel om erbij te kopen als ik voor de nederlandse G4 plus zou gaan, 32/64 of 128? van het kleine prijsverschil tussen 64 en 128 Gb hoef ik het niet te laten afhangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb nog geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
moto g4+
...

[ Voor 36% gewijzigd door Thei op 15-07-2016 22:41 . Reden: aanvulling en fouten verbetert ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje maar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
74 euro extra om van 16 naar 32 GB te gaan is wel een stevige meerprijs. Ik zou dan idd lekker voor de Nederlandse 16 GB versie gaan. Voor 344 euro kan je in mijn ogen wel wat beters krijgen.

Pricewatch pakt Frankrijk niet mee, maar daar heb je nog de Asus Zenfone Selfie (32 GB opslag, 3 GB RAM, en een vergelijkbare camera, nu voor 280e bij Amazon.fr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik zou voor de Duitse variant gaan, je gaat waarschijnlijk van alles uitproberen met apps in de eerste fase, en dan de omslachtigheid om alles op een SD kaart te zetten en houden is irritant. Mijn moeder heeft elke keer issues dat na updates van de apps ze ze op haar Samsung S4 handmatig weer om moet zetten van het 16 Gb interne geheugen naar de 64 Gb SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ik overweeg nu om bij de engelse motomaker te bestellen tijdens onze vakantie in schotland komende september en op een van de vakantie adressen te laten afleveren. de prijs is er 264 pond. Men geeft 10 pond korting bij het inschrijven op de nieuwsbrief en dan wordt het 254 Pond wat omgerekend plus minus 305€ is.
Het betreft een 64 Gb uitvoering met 4 gb ram geheugen.

wel vraag ik me af hoe het gaat met garantie als er iets mocht mis gaan in de garantie periode en waar kun je dan terecht?

Men verlangt er een UK aflever adres en een UK based card. Wat het laatste betekent ga ik nu even per chat nog navragen bij motomaker uk.

aanvulling

Ik heb het nagevraagd bij de UK Motomaker en had het geluk om een nederlandstalige chatter te hebben. Deze heeft me uitgelegd dat ik alleen met een UK creditcard kan betalen en een Nederlandse wordt geweigerd. Ook moet het afleveradres in Engeland zijn en valt Schotland buiten hun bezorgings gebied.
Deze optie om daar te bestellen gaat dus niet door.

[ Voor 48% gewijzigd door Thei op 18-07-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Thei schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:35:
Mijn vraag
Momenteel heb ik een oude (bouwvakkers)telefoon Samsung E2370 waarmee bellen en sms het enige is wat mogelijk is en ik wil nu wat van deze tijd aanschaffen om niet helemaal achter te gaan lopen.
In je Openingspost heb je het vooral over de hoeveelheid opslag. Heb je verder nog eisen betreft snelheid, schermgrootte, ram-geheugen, 4G, NFC, etc.?

Dit maakt het zoeken naar alternatieven wat gemakkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ik ben bezig om via via in Duitsland een Moto G 4 te bestellen met 64 Gb en 4 gb ram. Rechtstreeks kan men bij motomaker van motorola.de niet bestellen als niet Duitser zijnde, vandaar via via. Volgende week weet ik meer.

mijn eisen waren niet echt zo veel bij de start van dit topic, maar dat groeit tijdens het inlezen en zoeken,
dus wat ik momenteel belangrijk vind is dat het toestel goede foto's kan maken en dat er voldoende opslag mogelijkheid is omdat ik niet elke week alles wil gaan overhevelen naar een andere harde schijf of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Dreamvoid schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:01:
74 euro extra om van 16 naar 32 GB te gaan is wel een stevige meerprijs. Ik zou dan idd lekker voor de Nederlandse 16 GB versie gaan. Voor 344 euro kan je in mijn ogen wel wat beters krijgen.

Pricewatch pakt Frankrijk niet mee, maar daar heb je nog de Asus Zenfone Selfie (32 GB opslag, 3 GB RAM, en een vergelijkbare camera, nu voor 280e bij Amazon.fr).
Het is inderdaad een (bruto) meerprijs van 74 € extra t.o.v. de Nederlandse uitvoering , maar niet van 16 naar 32 gb zoals je opmerkt, maar van 16 naar 64 gb.
Tevens gaat van die meerprijs van 74€ nog 10 € korting af na inschrijving op de nieuwsbrief. Het netto verschil wordt dan 64€ en daarvoor heb je dan een geheugen van 64 gb en een ram geheugen van 4 gb ipv 2 gb.

Zou je de wijzigknop willen gebruiken om iets toe te voegen? Dubbelposten is niet toegestaan binnen 24 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-07-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Thei schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:47:
mijn eisen waren niet echt zo veel bij de start van dit topic, maar dat groeit tijdens het inlezen en zoeken,
dus wat ik momenteel belangrijk vind is dat het toestel goede foto's kan maken en dat er voldoende opslag mogelijkheid is omdat ik niet elke week alles wil gaan overhevelen naar een andere harde schijf of laptop.
'Voldoende' opslag is natuurlijk best wel subjectief. Ik vind 64GB voldoende opslag, andere vinden 16GB voldoende opslag. Wat is voor jou voldoende opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
de tijd zal het uitwijzen. Het is mijn eerste smartfoon en om niet direct te weinig opslag te hebben ga ik uit van 64 gb. De genoemde moto is echter nog uit te breiden dmv een micro sd met max 128 gb extra.
Pagina: 1