Wd pi drive aansluiting solderen.

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo

Ik wil graag mijn wd pidrive aansluiten op mijn raspberry 3 maar nu heb ik een vraag over de kabel aangezien de originele er niet standaard bij zit.

Hier moet ik dit gaan aansluiten,zie foto.
ik had een YouTube kabel usb en een micro usb voor de pi maar moet ze aan elkaar solderen en dat is geen probleem maar ik weet niet welke draad waar.

De foto's spreken voorzichtig en mijn vermoeden is gewoon kleur bekennen en de geel blauw en oranje paars met rust laten maar aan de andere kant waarom zouden ze erin zitten.
Dus het kan ook dat ik de plus en min moet splitten en daarom moeten als de zogenaamde extra voeding.

Bedankt voor het meedenken.

(Usb y kabel 1 paar data 1 paar voeding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pVqQC2wEaFHR99pVYQBcSRFU/thumb.jpg

(Pi drive micro usb)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uPFLlEuy77UvRwUQRHPAQbW8/thumb.jpg

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
http://pinouts.ru/Slots/usb_pinout.shtml
De USB 3 draden kun je niet gebruiken.

• martijnuitoss
Oké, dus gewoon de groen wit voor data en rood zwart voor stroom dan zou het moeten werken.

Ik ben benieuwd aangezien ik hoop dat hij dan de stroom verdeeld over de twee poorten.

Ik ga hem solderen en kijken of ik hem aan degene krijg.

Alvast bedankt

Edit:
Of bedoel je omdat die andere usb 3 is kun je heel de kabel niet gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door martijnuitoss op 15-07-2016 21:01 ]

• jeroen3
martijnuitoss schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:50:
Ik ben benieuwd aangezien ik hoop dat hij dan de stroom verdeeld over de twee poorten.
Wat ben je van plan?

• martijnuitoss
Ik ben bezig het nin10do projectje zelf te bouwen, retropie dat is een arcade frontend voor emulators en roms van oude spel systemen daarbij moet kodi ook werken.

Aan mijn raspberry komt een atx raspi board(een verdeler van stroom en een aan/uit functie)
Ook komt er een pidrive in en daar gaat het om.

De pidrive heeft 2x voeding nodig,1x van de gewone usb en de andere in dit geval van het atx raspi board.(De originele kabel komt met extra power van mini usb, en had daar dan de stekker vanaf moeten knippen maar was de kabel vergeten bij te bestellen want die levert WD er niet standaart bij, oftewel slecht opgelet van ikke.

Maar toen kwam ik dus de kabels van de foto tegen in mijn kabelkist en dacht het kan hier ook wel mee.

• jeroen3
Je wilt je eigen Y kabel maken?
Dat kan wel, maar het is niet verstandig. Je hebt namelijk niets te zeggen over de verdeling van de stroom.
Het kan zomaar zijn de stroom uit een losse voeding de raspberry pi gaat voeden vanaf de verkeerde kant.

Heb je geen USB hub met externe voeding?

• martijnuitoss
De raspberry pie word apart gevoed door het atx raspi board.
Dit gaat puur om de schijf.

• jeroen3
Zolang ground (zwart) maar overal verbonden blijft maakt het niet uit vanuit waar je de schijf voedt.
Kan ook uit een telefoonlader van 1A komen. Maar dan wel alleen uit de telefoonlader.

• martijnuitoss
Ik ga gewoon vanavond gewoon testen en ik zie wel of er iets doorbrand.

Edit:Het is gelukt en draait nu. nu de compatible roms nog uitzoeken 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door martijnuitoss op 20-07-2016 23:26 ]

Pagina: 1