Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN over 3g/4g gaat prima echter niet met MiFi ertussen

Pagina: 1
Acties:

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 12:39
Hoi,

Ik snap iets niet, hopelijk kan iemand me verder helpen.
Ik heb een Sony Xperia Z1 Android telefoon en thuis een Fritz!box 7490. Op de Fritz!box draait de standaard VPN server (Ipsec xauth psk) en op de telefoon de standaard client. De VPN-verbinding over 3G/4G (via Simyo/KPN) tussen deze twee apparaten werkt prima.
Echter als ik een MiFi ertussen zet (Huawei 5372 met xs4all simkaart) dan krijg ik die VPN verbinding niet aan de gang. Normaal verkeer lukt wel. Ik denk dat ik een poort in de Huawei moet openzetten om die VPN verbinding draaiend te krijgen, maar welke?
De Huawei kent een menu "Special applications" waar je trigger ports en open ports moet invullen, ik vermoed dat daar iets moet komen te staan, maar ik weet niet wat.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het in de verkeerde richting zoek.

Heeft iemand een tip?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:38
Poorten open zetten op 3g/4g werk niet. Je zit op CGN en hebt dus geen publiek IP adres als je daar niet extra voor betaald.

Werkt de VPN wel via de xs4all kaart in de Sony?
Wellicht staat VPN passthrough niet aan?

• JiMiHeNdRiX
> Werkt de VPN wel via de xs4all kaart in de Sony?
Dat kan ik wel eens proberen, dank! Ik ben wel benieuwd of dat gaat lukken.

> Wellicht staat VPN passthrough niet aan?
Zo'n instelling ben ik nog niet tegengekomen in de Huawei settings. Dat is wel waar ik naar op zoek was.

• JiMiHeNdRiX
Aii, dan moet ik er een micro-sim van knippen. Gezien ik met vakantie ga doe ik dat nu even niet. Jammer.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JiMiHeNdRiX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:21:
Aii, dan moet ik er een micro-sim van knippen. Gezien ik met vakantie ga doe ik dat nu even niet. Jammer.
Je kunt het natuurlijk ook andersom testen. De sim uit de Mifi in je telefoon.

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MTU issue is al uitgesloten?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Mijzelf schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:16:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook andersom testen. De sim uit de Mifi in je telefoon.
Je bedoelt sim uit telefoon in mifi ;)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
jeroen3 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:56:
Poorten open zetten op 3g/4g werk niet. Je zit op CGN en hebt dus geen publiek IP adres als je daar niet extra voor betaald.
XS4ALL doet niet aan CGN.

We hebben meer info nodig. Post eens wat logfiles. En heb je HiLink of gewoon?

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 16-07-2016 22:58 ]

• JiMiHeNdRiX
Sorry dat ik even niet actief reageer. Ik ben ondertussen met vakantie gegaan en zit nu op de camping in België. Het xs4all kaartje in de mifi is vervangen voor een Belgisch Orange kaartje, waarmee ik overigens óók al geen vpn verbinding met thuis kan opzetten. De camping wifi is tegen mijn verwachting in geweldig en staat ook vpn verbindingen toe, dus op dit moment is de nood om mijn probleem op te lossen niet hoog. Word vervolgd over een paar weken. Dan zal ik ook eens wat logs gaan zoeken zoals gevraagd. Bedankt iig tot zover.

Ps HiLink ken ik niet, dat zal uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 19-07-2016 23:29 ]

Pagina: 1