Ik heb tweedehands een Sapphire Fury Tri-X aangeschaft, nu zit ik echter met een probleempje. Deze kaart is te dik om in mijn systeemkast te passen (een Fractal Design Node 202). Na het verwijderen van de shroud past deze net in de kast, één klein nadeeltje, de fans zijn onderdeel van de shroud zelf en die zijn dus ook verwijderd waardoor ik met een 'naakte' kaart zit die van koeling moet worden voorzien.

Nou zal je ongetwijfeld opvallen dat daar een aantal kabeltjes beschikbaar zijn waar de fans aan hebben gezeten. In de kast recht voor de videokaart is er plek voor 2 casefans, denk ik nou te simpel dat ik gewoon 2 casefans in de kast kan draaien, deze aan de videokaart aansluit en met een custom fancurve in de AMD Crimson drivers helemaal goed zit?
Sowieso al een probleempje, hoe kom ik aan female videokaart pwm connector naar female normale case-fan pwm? Hebben ze een specifiekere benaming dan 4-pin pwm connector?
De originele koeler beschikt over 3 fans met de volgende specificaties
(link naar PDF, modelnummer: t129215bu) :
12V
0.50AMP
6Watt
Ik zou daar graag voor in de plaats 2x een b.v. Be Quiet! Pure Wings 2 plaatsen.
12V
0.09AMP
1.08Watt
Kan dit/mag dit of moet ik heel specifiek op de getalletjes gaan letten, de natuur/scheikunde lessen zijn veel te lang geleden geweest en geheel vergeten.

Nou zal je ongetwijfeld opvallen dat daar een aantal kabeltjes beschikbaar zijn waar de fans aan hebben gezeten. In de kast recht voor de videokaart is er plek voor 2 casefans, denk ik nou te simpel dat ik gewoon 2 casefans in de kast kan draaien, deze aan de videokaart aansluit en met een custom fancurve in de AMD Crimson drivers helemaal goed zit?
Sowieso al een probleempje, hoe kom ik aan female videokaart pwm connector naar female normale case-fan pwm? Hebben ze een specifiekere benaming dan 4-pin pwm connector?
De originele koeler beschikt over 3 fans met de volgende specificaties
(link naar PDF, modelnummer: t129215bu) :
12V
0.50AMP
6Watt
Ik zou daar graag voor in de plaats 2x een b.v. Be Quiet! Pure Wings 2 plaatsen.
12V
0.09AMP
1.08Watt
Kan dit/mag dit of moet ik heel specifiek op de getalletjes gaan letten, de natuur/scheikunde lessen zijn veel te lang geleden geweest en geheel vergeten.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD