Telfort interactieve tv achter switch loopt na x minuten vas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg interactieve TV van telfort niet goed werkzaam, hij loopt elke +/- 5 minuten vast met de melding 'zender niet beschikbaar', als ik heen en weer switch naar een andere zender werkt het weer.

De opstelling die ik gebruik:

- Glasvezel (telfort)
- Meterkast: zyxel p-2812hnu-f1 modem, doorgelust naar 2 switches (één op zolder, en op poort 4 naar een switch in de woonkamer). Firmware V3.11TUE8
- Switch (woonkamer) TL-SG108E, hierop zitten diverse apparaten waaronder de TV-ontvanger
- TV-ontvanger: Motorola VIP 1853 (zit op poort 4 van de switch), versie 4.2.6_8

In de switch staat DHCP uit, het gehele netwerk zit op 192.168.0.x, ik heb IGMP snooping uitgezet op de switch, in 802.1Q VLAN staat nu deze config:

VLAN 1member poort 1-8tagged poort (-)untagged poort 1-8
VLAN 4 (iTV)member poort 4tagged poort 4untagged poort (-)

Hiermee leek het te werken, maar helaas.. na een minuut of 5 loopt het dus vast. Hoor graag of iemand een idee heeft hoe dit opgelost kan worden, of dingen die ik kan proberen.

NB: als ik de kabel naar de switch direct in de tv ontvanger doe, krijg ik hetzelfde probleem!

[ Voor 10% gewijzigd door Zydell op 15-07-2016 18:09 ]

Beste antwoord (via Zydell op 16-07-2016 13:49)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Goed dat je reeds bevonden hebt dat het direct op het modem ook niet goed werkt.

Andere UTP kabel en andere LAN poort op het modem al getest?
Is er eventueel een tweede box die je op dezelfde plek kan testen?

Zo ja dan is het tijd om een belletje te doen naar je ISP.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Goed dat je reeds bevonden hebt dat het direct op het modem ook niet goed werkt.

Andere UTP kabel en andere LAN poort op het modem al getest?
Is er eventueel een tweede box die je op dezelfde plek kan testen?

Zo ja dan is het tijd om een belletje te doen naar je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:58
TP-Link SG10x switches ondersteunen interactieve TV niet.
https://forum.kpn.com/int...78/index1.html#post311887
Koop een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
@jeroen3: Zoals ik al aangaf in het openingstopic is het probleem er ook als ik de switch weg laat dus daar zit het probleem niet.

Ik zal eens andere poorten en andere kabel proberen

[ Voor 38% gewijzigd door Zydell op 16-07-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07 15:06
Je kan telfort tv op elke poort van je modem prikken.je hoeft geen aparte vlans meer aan te maken.Bij mij draaien ze over een HP 1700-8G en een HP 2530-24G POE+ zonder aangemaakte Vlans. Ik heb geen enkele hapering in mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Dank voor het meedenken, na wat checks lijkt het toch in de utp kabel te zitten die van de meterkast naar de woonkamer loopt; als ik een andere netwerkkabel pak werkt het (ook via de switch overigens) goed.

Dat wordt helaas dus een nieuwe kabel door de muur trekken, gelukkig kan ik de oude als 'trekkabel' gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:16
Ik heb ook zoiets.
Telfort ADSL 30mbit
Arcadian V8 modem/router
HMB2260 digitale TV ontvanger via UTP op modem

Recent (week of 4-5 geleden) ging mijn Zyxel modem stuk. Met dat modem en de Motorola 1963 ontvanger had ik geen problemen, echter liet het modem het afweten. Na opnieuw opstarten of resetten draaide hij ongeveer een uur goed. Daarna viel de verbinding weg (heel vreemd, alle apparaten gaven "verbonden" aan en de helpdesk zag dat het modem wel online was. Ook de Nefit Easy wifi thermostaat werkte niet meer, net als de Synology NAS). Enfin, Telfort stuurde een Arcadian V8 modem en ik had weer "normaal" internet (30mbit betalen, max haalbaar = 14mbit). Vanaf dat moment begonnen problemen met digitale TV, na ongeveer een uur kijken bevroor het beeld en foutmelding "zender niet beschikbaar" verscheen. Op en neer zappen loste het probleem voor 6:30 op (steeds nagenoeg gelijk). Herstarten van modem & ontvanger leverde weer een uur probleemloos kijken op. Tijdens opgenomen programma's, uitzending gemist en gepauzeerde programma's (zelfs 5sec pauze was al voldoende) trad de foutmelding NIET op!
Telfort vond het beter om ook de ontvanger te ruilen, wisten zeker dat de problemen daardoor opgelost werden. Wel, de problemen werden alleen maar groter. Eerst onmogelijk lang op een nieuwe ontvanger moeten wachten, die kwam gisteren binnen en gaf direct problemen. Opstarten duurde lang en lukte pas na reset van het modem. We hadden (geschat) een half uur beeld totdat de foutmeldingen weer begonnen "zender niet beschikbaar". Ook al de 10mtr UTP kabel van Telfort gebruikt, direct op het modem aangesloten, geen succes.

Inmiddels is het zondag, geen helpdesk. Iemand nog tips? Ik heb alles wel geprobeerd, al;le kabels vervangen, toestellen gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333644

Ik zou de NAS er eens afhalen: werkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 333644 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:24:
Ik zou de NAS er eens afhalen: werkt bij mij
Al getest, is geen oplossing. Ik heb al eerder de hele zaak uitgekleed tot het basale minimum. Wifi uitgeschakeld (dus geen stiekeme dataslurpers), alle bedrade aansluitingen los. Alleen de settop box via de 10mtr UTP kabel uit het aansluitpakket aangesloten. Beter dan dat kan niet, maar toch dezelfde fout in TV ontvangst. En via een UTP kabel haal ik ongeveer 24mbit download, dus snelheid is redelijk goed en in elk geval ruimschoots voldoende voor TV. Ik merk in de fout ook geen verschil tussen HD en andere zenders.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 23-11-2016 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 19:58
Er zit niet toch nog per ongeluk elders in je netwerk iets aan met een igmp / iptv functie? Bij mij viel het beeld weg na 5 minuten omdat mijn Tp-link router elders in t netwerk de igmp proxy functie en had staan.

job_h in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

[ Voor 63% gewijzigd door job_h op 23-11-2016 09:57 ]

Pagina: 1