Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Okay, ik maak niet snel een topic aan, maar dit gaat niet meer :')

- Situatie:

Canon LBP6300dn met een aansluiting op het netwerk (komt vanuit een onbekende range). Hoe ik het ook probeer, ik krijg die printer niet terug gezet naar fabrieksinstellingen op de NIC.

Volgens de handleiding, dien je de reset button aan de achterzijde in te drukken en dan de printer aan te zetten voor een factory reset.

Geloof dat ik dat al een keer of 3 gedaan heb, maar 0,0 lease op mijn DHCP pool.

Hebben jullie nog een idee hoe ik dat ding zichtbaar kan maken in het netwerk? Of erachter komen welke gegevens erin staan? (want een config pagina afdrukken kan er wel mee, in de console, als je netwerkverbinding hebt... Iets met kip-ei verhaal 8)7 )

Beste antwoord (via Dwazer op 18-07-2016 08:13)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, zit mij net te bedenken dat ik volgens mij de boel via LAN heb ingesteld. Kan zo ook niet vinden dat het kan.

Maar zoals hierboven aangegeven, Netspot Device Installer lukt echt niet? Heb je http://www.canon.nl/suppo...faq/?itemid=tcm:16-707049 geprobeerd met de mogelijkheden daar genoemd?

Anders geef ik het even op. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Canon NetSpot Device Installer for TCP/IP werkt ook niet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En als je 'm op een PC via USB aansluit? Neem aan dat je dan gewoon via de browser bij de gegevens kunt. Hier met een vergelijkbaar type tenminste wel. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders even of je ARP broadcasts of DHCP requests voor het MAC adres van de printer tegenkomt. En anders even zien wat het default IP is, misschien staat DHCP standaard niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Tens schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:57:
Canon NetSpot Device Installer for TCP/IP werkt ook niet?
Gezocht, kom alleen een printer die al in het netwerk bekend is tegen.
johnkeates schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:05:
Kijk anders even of je ARP broadcasts of DHCP requests voor het MAC adres van de printer tegenkomt. En anders even zien wat het default IP is, misschien staat DHCP standaard niet aan.
Ik kijk in de DHCP Server van de router of ik daar een IP adres met het bijbehorende MAC Adres zie, maar die komt er niet (anders was het easy geweest ;))
Bastien schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:59:
En als je 'm op een PC via USB aansluit? Neem aan dat je dan gewoon via de browser bij de gegevens kunt. Hier met een vergelijkbaar type tenminste wel. :)
Dit is een interessante... Want ik heb me scheel gezocht in de settings van de printer bij een USB aansluiting. Maar dat was niet de console van de printer (die je op een bekend IP adres via IE kunt benaderen).

Hoe kan ik dat doen?

[ Voor 41% gewijzigd door Dwazer op 15-07-2016 19:18 . Reden: Multiple answers ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, zit mij net te bedenken dat ik volgens mij de boel via LAN heb ingesteld. Kan zo ook niet vinden dat het kan.

Maar zoals hierboven aangegeven, Netspot Device Installer lukt echt niet? Heb je http://www.canon.nl/suppo...faq/?itemid=tcm:16-707049 geprobeerd met de mogelijkheden daar genoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dwazer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:12:

[...]

Ik kijk in de DHCP Server van de router of ik daar een IP adres met het bijbehorende MAC Adres zie, maar die komt er niet (anders was het easy geweest ;))
En daarom schreef ik dit:
johnkeates schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:05:
Want anders weet je nog steeds niet wat er op je netwerk gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Bastien schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:04:

Bastien, thanks voor je hulp! Mede door jouw antwoord, ben ik eea op het spoor gekomen.

Heb het volgende gedaan (en bedacht me dat tijdens een wijntje op zaterdagavond 8)7):

- Zag ergens in bovenstaande documentatie link een default IP address voorbij komen van die Canon: 192.168.0.215/24;
- Heb een switch gepakt en Tiny DHCP Server 1.3.5471 geïnstalleerd;
- Host aangemaakt op 192.168.0.2/24;
- DHCP offers laten komen van de aangesloten devices op de switch.

Maar toen nog steeds geen Canon printer |:(

- MAC adres van de Canon een fixed IP toegewezen in de DHCP pool op 192.168.0.215/24
- IP adres in IE: BAM! Printer access :*)

DHCP staat standaard dus UIT op die printers en ingesteld met een fixed IP op 192.168.0.215/24 (wat is dáár default aan? Ik begrijp het nog steeds niet...).

- DHCP aangezet op de printer en settings gesaved (printer dient helemaal uitgezet te worden en opnieuw aangezet te worden voordat de settings actief worden);
- DHCP releases gecontroleerd: Geen Canon printer.

Blijkt die printer dus nog steeds hard naar 192.168.0.215/24 te luisteren i.p.v. het veld "blanco/gayed out" te maken 8)7 .

- IP adres aangepast naar mijn gewenste klasse en toen was het goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Leuke speurtocht zo, mooi dat het gelukt is met de nodige omwegen.

Pagina: 1