Aankoopadvies router voor QoS

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zoek een?
Router (of managed switch). Het doel is om bepaalde applicaties een hogere prioriteit te geven dan anderen, en misschien om nog een bepaalde maximale bandbreedte voor uitgaande verbindingen (dus buiten ons netwerk) van mijn server enigszins te limiteren. Momenteel valt ons internet bijna uit als iemand via ownCloud iets vanaf mijn server downloadt. De upload bandbreedte van het internet wordt dan bijna volledig benut door alleen maar ownCloud, en zelfs HTTP requests van mijn eigen PC komen er dan bijna niet meer door. Ik kan dan bijna niet meer internetten. Ook ben ik bang dat FTP mogelijk belemmerd kan worden. Er worden nu beelden van beveiligingscamera's via FTP naar mijn server geüploaded, en gezien dit dus een vrij kritieke applicatie is, moet het een hogere prioriteit hebben, zodat er altijd bandbreedte vrij wordt gemaakt. Instellen moet via web interface kunnen, zodat het ook op mijn telefoon of Linux PC's kan worden ingesteld. Veel managed switches die ik zie hebben echter een Windows applicatie. Zelf dacht ik aan een goedkope dd-wrt router.

WiFi is niet noodzakelijk, dat kan onze modem-router zelf wel. Die mag gewoon WiFi, DHCP, Port forwarding, en de hele rambam blijven doen. Ik heb soms wat problemen met WiFi, maar ik vermoed dat de antenne in mijn telefoon gewoon niet zo goed meer werkt als vroeger. Daar kan de router niet zoveel aan doen.

Ik wil eigenlijk wel 1Gbit (of in ieder geval rond de 700Mbit) kunnen halen. Momenteel haal ik binnenshuis ook zoiets. Buitenshuis is de bandbreedte zo'n 100Mbit up en down.

TL;DR:Huidige router heeft geen QoS instellingen (dank KPN). Router (of switch) moet fatsoenlijke QoS instellingen hebben. Tenminste 700 Mbit poorten. Instellen moet via web interface kunnen, zodat het ook op mijn telefoon of Linux PC's kan worden ingesteld. Rest boeit niet.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk. De router hoeft slechts aan mijn minimumeisen te voldoen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 15-07-2016 17:31 ]

Verwijderd

ik weet wel een paar goede routers weet alleen niet of het je te duur is
ik heb bijvoorbeeld een Fritz Box bevalt me prima kan er alles mee wat ik zou moeten heeft ook goede verbinding tot het eind van mijn straat

http://www.routercenter.n...x-3490-international.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 16:18 ]