Olla,
Ik wil na jaren 'PC stilte' (geen games) de draad opnieuw oppakken en een nieuw systeem aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de (gratis) Unreal Engine 4 aanrommelen (en eventuele bijbehorende software). Race sims. Misschien een weekje W0W
. Laatste MMORPGs spelen. Uiteraard email, Word, Excel. En niet te vergeten de aankomende Unreal Tournament!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidige wenslijst staat op zo'n 2500 EUR. Denk dat 3000 EUR een beetje het matje is.
CPU's van 1000 EUR schrik ik van! Die had je helemaal niet toen ik 'vroegah' nog in deze wereld zat?!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Razer Diamondback muisje, haha.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU powah, ruim voldoende geheugen (32GB) en een goeie GFX card(s?). Stabiele en stille voeding. Precisie muis. Eventuele randapparatuur voor beter 'game developing'?!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Was altijd heel blij met Asus mobos. Begrijp nu dat MSI hele goeie moederborden maakt. Echter hoef ik geen toeters en bellen. En al helemaal geen lampjes die ik vanuit Windows kan bedienen! Kast mag ook uiterst 'normaal' zijn. Als het maar stil is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil dus wel. Liever iets duurder en dan beter, dan goedkoop is duurkoop. Energieverbruik boeit niet, formaat ook niet.
Ga je overklokken?
Beetje meer waar voor mijn geld ga ik wel zoeken
. Maar hoeft geen watergekoelde, kernenergie centrale leegtrekkend prestatie monster te worden!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben dusdanig lang uit de pc wereld roulatie dat ik de huidige stand der techniek nog net kan volgen als ik er over lees. Echter geen onderbouwde beslissing kan nemen. Vandaar mijn vraag aan jullie wat de beste keuzes zijn. Geld speelt niet direct een rol. 1 Keer investeren kan ik weer jaren mee verder, gok ik.
Vooral aanpassingen/advies aan mijn huidige gewenste onderdelen is de vraag.
Intel Core i7-6800K Boxed
Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME/U3.1
MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
Fractal Design Define R5 Zwart
4 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3200C15R
Corsair RM850
Samsung SM951 (NVMe) 512GB
Mis nog een muis, toetsenbord, monitor en ?
Thanks!
Eric
Ik wil na jaren 'PC stilte' (geen games) de draad opnieuw oppakken en een nieuw systeem aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de (gratis) Unreal Engine 4 aanrommelen (en eventuele bijbehorende software). Race sims. Misschien een weekje W0W
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidige wenslijst staat op zo'n 2500 EUR. Denk dat 3000 EUR een beetje het matje is.
CPU's van 1000 EUR schrik ik van! Die had je helemaal niet toen ik 'vroegah' nog in deze wereld zat?!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Razer Diamondback muisje, haha.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU powah, ruim voldoende geheugen (32GB) en een goeie GFX card(s?). Stabiele en stille voeding. Precisie muis. Eventuele randapparatuur voor beter 'game developing'?!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Was altijd heel blij met Asus mobos. Begrijp nu dat MSI hele goeie moederborden maakt. Echter hoef ik geen toeters en bellen. En al helemaal geen lampjes die ik vanuit Windows kan bedienen! Kast mag ook uiterst 'normaal' zijn. Als het maar stil is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil dus wel. Liever iets duurder en dan beter, dan goedkoop is duurkoop. Energieverbruik boeit niet, formaat ook niet.
Ga je overklokken?
Beetje meer waar voor mijn geld ga ik wel zoeken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben dusdanig lang uit de pc wereld roulatie dat ik de huidige stand der techniek nog net kan volgen als ik er over lees. Echter geen onderbouwde beslissing kan nemen. Vandaar mijn vraag aan jullie wat de beste keuzes zijn. Geld speelt niet direct een rol. 1 Keer investeren kan ik weer jaren mee verder, gok ik.
Vooral aanpassingen/advies aan mijn huidige gewenste onderdelen is de vraag.
Intel Core i7-6800K Boxed
Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME/U3.1
MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
Fractal Design Define R5 Zwart
4 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3200C15R
Corsair RM850
Samsung SM951 (NVMe) 512GB
Mis nog een muis, toetsenbord, monitor en ?
Thanks!
Eric