• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Hallo mensen ik heb sinds kort nieuwe moederbord gekocht Gigabyte Ga-970a-Ds3p

WINDOWS 10 loopt helaas elke keer vast soms start ie opnieuw op na een tijdje.

Foutmelding is kernel power 41 class 63 mijn hardware is als volgt.
Amd Phenom II X6 1090T niet overgeclockt
4x2gb ram ddr3 1333 Kingston
Ssd Crucial 240gb
5770 radeon gpu

Ik heb vrij recente voeding 450 watt gold Seasonic heb andere voeding gebruikt Corsair 750 watt weer zelfde probleem heb pc zo kaal gestart weer loopt ie vast.

Cpu temperatuur is idle Windows desktop 30 graden dus dat lijkt mij ook niet het probleem?

Mijn vorige moederbord had voor cpu 2x4 pins stroom aansluiting deze heeft maar 1x4 zal dat iets mee te maken hebben?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

Nemesizz

Untouchable

Windows wel opnieuw geïnstalleerd na het vervangen van het moederbord?

En wat was het vorige moederbord?

• Amdwarrior
Ja clean install vorige moederbord uhhh moet ik even in archief ergens zoeken. Weet wel dat 980 chipset was

Verwijderd

Staat dat geheugen op de qvl-lijst van het nieuwe moederbord?
Draai eens een paar uurtjes memtest.

Verwijderd

Het moederbord kan ook een oorzaak zijn want het is geen lekker moederbord met 4+1 fase voor een 125w cpu. De 1090T staat net als 8 core FXen op de lijst van ondersteunde cpu's maar of het altijd stabiel zal werken betwijfel ik. Eén 4 pins cpu voeding aansluiting zegt wat dat betreft ook al genoeg. Iig zal je een topflow cpu koeler moeten gebruiken om de vrm's voldoende te koelen.

• Amdwarrior
Hhmm balen dat wordt dan Amd Phenom II X4 tweedehands kopen ben ik bang? Is tijdelijke oplossing

Verwijderd

Heb je dat bordje nieuw gekocht?
Misschien kun je proberen het bordje te ruilen voor bijv: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

• Amdwarrior
Ik ga eerst proberen andere moederbord te regelen bij webwinkel deze stuur ik dan terug.

Edit: Verkeerd gelezen 😇

[ Voor 16% gewijzigd door Amdwarrior op 15-07-2016 19:38 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Heb je op internet gezocht? Staat heel veel over dit probleem met verschillende oorzaken en verschillende oplossingen. Kijk ook of een BIOS update helpt, alleen kijk welke revisie je hebt (1 of 2). En alleen één 4-pins aansluiting zou niet uit moeten maken. Op mijn Asrock 870 Extreme3 kan het gewoon (en zo heb ik het ook want oude voeding) en het staat zelfs in de handleiding dat het kan. Ik kan zelfs alleen 20-pins ATX aansluiten. Mijn PC draait al 5 jaar zo 24 uur per dag zonder problemen. Hoe dan ook, het lijkt op een hardware probleem, dus daar moet je het in zoeken. Bij sommige reacties las ik zelfs dat het de videokaart kan zijn. Die voeding is op zich van goede kwaliteit, maar je kan altijd een maandagochtend model hebben.
Pagina: 1