Toon posts:

Upgrading gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zoek een?
Ik zou graag wat advies hebben voor het upgraden van mijn gaming pc. aangezien hij nu tog al een paar jaartjes oud is, en ik graag tegen een hoge resolutie zou willen blijven gamen, zou ik willen weten of ik een paar zaken zou moeten vervangen in mijn pc.

Wat is je budget?
Heb momenteel niet echt een vastliggend budget, maar zou graag kijken wat de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een bepaalde voorkeur van merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals gezegd zou ik mijn systeem vooral gebruiken voor te gamen tegen een hoge resolutie.
Mij systeem specificaties op dit moment zijn :
Processor : Intel Core i7 i7-2600K CPU @ 3.40GHz
Moederbord : MSi ms - 7673
Geheugen : 8GB
Videokaart : AMD Radeon HD 6900 Series
Harde schijf : 2TB en 110GB SSD

Overklokken ?
Momenteel heb ik ook niet echt plannen om te gaan overklokken dus daar moet je geen rekening mee houden.

Denken jullie dat ik iets zou moeten vervangen, of is het op dit moment niet nodig ?

Met vriendelijke groetjes,
Tim

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik weet niet of je je processor kan overclocken op dat moederbord? Als het wel kan, is dat wel de moeite waard. Volgens mij kunnen die CPU's heel goed overclocken. Eventueel dan een paar tientjes uitgeven aan een goede koeler (als je die nu niet hebt).

Verder zou ik je videokaart upgraden. Je schrijft dat je wilt gamen op een hoge resolutie. Een RX 480 is bijvoorbeeld erg geschikt voor 1080p. Voor 1440p zou ik eerder kijken naar een GTX 1070. De RX 480 gaat zeker prima werken met jouw CPU (zeker als je hem nog wat overclockt), de GTX 1070 wordt misschien een klein beetje tegen gehouden, maar zal uiteraard ook prima werken.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het ligt ook aan de game waarover we praten en de resolutie.
Als we het over The witcher of Doom hebben bijvoorbeeld, maakt een snellere CPU geen donder uit. Kijk bijv naar deze bench:
http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page5.html

Overklokken heeft dus geen zin, een betere grafische kaart wel. En een dikke SSD ook lekker.

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Ja ik zou ook voor een rx480 of een 1060 gaan mits je op full hd resolutie blijft spelen.
dan kan je echt nog wel even vooruit.
en voor een 60/70 euro een grotere ssd kopen daar de spelen op die je voornamelijk speelt en je os op de huidige houden.