Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

QNAP en Synology NAS deels laten synchen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boraxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-01-2017
Mijn vader heeft thuis een QNAP en ik heb een Synology NAS.
We beschikken beide over redelijke internet verbindinding (200 en 500 mbit) en hebben beide meer dan voldoende opslag capacitiet.

Nu wilt mijn vader zijn data (omgeveer 2TB) periodiek zonder handmatige akties kunnen synchen naar mijn Syno op een aparte partitie, en ik wil mijn data (ongeveer 4TB) kunnen synchen naar zijn QNAP op een aparte partitie.

Kent iemand een oplossing om dit mogelijk te maken? Zo ja welke software zal geinstalleerd moeten worden aan beide kanten? VPN?

Is er een mogelijkheid dat mijn vader zijn data op mijn NAS partitie versleuteld opslaat zodat ik als Admin van de Syno niet zomaar in zijn bestanden kan snuffelen? En uiteraard andersom ook?
(VeraCrypt achtige oplossing wellicht?)

Is er wellicht een betaalbare Cloud alternatief, max EUR 10 per maand een synch naar de Cloud te maken?

Alvast enorm bedankt _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Beste antwoord (via Boraxx op 15-07-2016 17:37)

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:41
Synology heeft ook Rsync mogelijkheden.
Als je voor je vader een nieuwe map aanmaakt op de Synology, dan kan je die map meteen laten encrypten. Dat gaat met key's. Let er wel op, dat het versleutelen van een (gedeelde) map alleen direct na het aanmaken van de map kan gebeuren. Als je er al dat in hebt gezet, is dit niet meer mogelijk.

Dit is althans wat Synology op hun site vermeld.

The S in IOT stands for security.

Alle reacties

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:12

allure

Titaan fase 2/3

Ik ben niet bekend met Synology maar ik denk dat je met Rsync wel uit de voeten kunt...

Acties:
  • Beste antwoord

• HMaster_II
Synology heeft ook Rsync mogelijkheden.
Als je voor je vader een nieuwe map aanmaakt op de Synology, dan kan je die map meteen laten encrypten. Dat gaat met key's. Let er wel op, dat het versleutelen van een (gedeelde) map alleen direct na het aanmaken van de map kan gebeuren. Als je er al dat in hebt gezet, is dit niet meer mogelijk.

Dit is althans wat Synology op hun site vermeld.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Op beide apparaten rsyncen. Wellicht 1 keer met een fysieke schijf de data overzetten en vanaf dan incrementele. Dat scheelt vooral in de initiële backup qua tijd, want dat gaat vast niet in 1 nacht...

• Boraxx
@HMaster_II als je het hebt over keys, dan zijn dat SSH keys?

• HMaster_II
Boraxx schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:37:
@HMaster_II als je het hebt over keys, dan zijn dat SSH keys?
Synology heeft het niet expleciet over SSH keys, maar over EAS keys.
Lees onderstaande pagina even door voor een volledige handleiding.
https://www.synology.com/...olders_on_my_Synology_NAS

Ik heb zelf dit nog niet uitgevoerd. Maar ik ga het wel eens uitproberen.
:)

• Boraxx
top dank je!
Pagina: 1