Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus laats een nexus 5x gekocht en aangezien ik nou veel pokemon go speelt en dit mijn batterij hierdoor snel leeg gaat wil ik een powerbank aanschaffen alleen kan ik geen powerbanks vinden die 3 ampere hebben en 5 volt zonder hier 50+ voor te moeten betalen en daarom wil ik vragen of jullie nog suggesties hebben voor een goeie powerbank?

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-07-2016 14:07)

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Is het nou een Nexus 5 of een 5x?
Verder, wat heb je zelf al gevonden?

Los daarvan; als de powerbank een minder hoge laadstroom ondersteunt, dan laadt je telefoon gewoon iets minder snel.
Met een goede QC powerbank zal je telefoon nog steeds behoorlijk snel opladen. Er zijn genoeg QC powerbanks met bijvoorbeeld 2.5A laadstroom voor fatsoenlijke bedragen.

Zelf gebruik ik een Xiaomi MI PRO 10.000Mah. Deze heeft een laadstroom van 2A bij 5V en ondersteunt QC. Die kun je bij Chinese webshops vinden voor minder dan 30 euro.

Maar, er zijn genoeg andere opties in dezelfde prijsklasse. Anker, Aukey en Xiaomi zijn goede merken. Kijk ook eens naar de tweakblog van dodge_911
Als het niet zo dun / licht hoeft te zijn als de Mi Pro, dan vindt je ook opties van <€20.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zoek eens hier op vraag en aanbod op Xiaomi, echt goede cellen en kwaliteit (behuizing en circuitboard) voor een lage prijs 10.400mah voor zo'n 22 euro. Er is ook een 16.000 versie en 20.000 onderhand. Op marktplaats vind je ze ook, let wel op dat je een echte vind, er is ook namaak (Chinezen die Chinezen producten namaken :) )

Klik op de kleine tekst voor de advertenties, de 10.400 is ouder type dan de 10.000 geloof ik, of net andersom, vooral de afmetingen verschillen.:
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=Xiaomi+powerbank

[ Voor 29% gewijzigd door ToFast op 15-07-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je deze : pricewatch: Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver ?
aangezien bij de specificaties zegt dat het maar 2.1a is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski

Los daarvan; als de powerbank een minder hoge laadstroom ondersteunt, dan laadt je telefoon gewoon iets minder snel.
Met een goede QC powerbank zal je telefoon nog steeds behoorlijk snel opladen. Er zijn genoeg QC powerbanks met bijvoorbeeld 2.5A laadstroom voor fatsoenlijke bedragen.

Zelf gebruik ik een Xiaomi MI PRO 10.000Mah. Deze heeft een laadstroom van 2A bij 5V en ondersteunt QC. Die kun je bij Chinese webshops vinden voor minder dan 30 euro.

Maar, er zijn genoeg andere opties in dezelfde prijsklasse. Anker, Aukey en Xiaomi zijn goede merken. Kijk ook eens naar de tweakblog van dodge_911
Als het niet zo dun / licht hoeft te zijn als de Mi Pro, dan vindt je ook opties van <€20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik heb gelezen dat als je een 2.1a oplader of powerbank gebruikt op een telefoon die usb-c heeft dat dit kwaad kan en je je telefoon zo kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:44:
bedoel je deze : pricewatch: Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver ?
aangezien bij de specificaties zegt dat het maar 2.1a is.
Die nexus 5 kan helemaal niet opladen met 3ampere, dus wat heb je eraan ? Geloof dat die max met 1850mah (1.85A) kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ja ik bedoelde de nexus 5x zie het nu zelf pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anker heeft ze wel die 4,8A bij 5V ondersteunen. Volgens mij moeten deze prima werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:46:
aangezien ik heb gelezen dat als je een 2.1a oplader of powerbank gebruikt op een telefoon die usb-c heeft dat dit kwaad kan en je je telefoon zo kan beschadigen.
Kan geen kwaad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Waar heb je dat vandaan dan? Klinkt als redelijke onzin in mijn oren.

Bij de meeste laders / powerbanks is het zo dat ze bij overbelasting uitschakelen of het voltage verlagen. Vrijwel alle telefoons detecteren dat en gaan dan iets langzamer laden.

Ik heb zelf één merkloze/extreem goedkope/waardeloze Chinese lader gehad die gewoon heel heet werd en daarna stuk ging, maar als je gewoon goede spullen koopt heb je dat soort onzin niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
sorry ja ik bedoelde de nexus 5x zie het nu zelf pas.
Ah ok, ik vermoed dat zelfs met volle scherm helderheid, gps aan en Pokémon go dat rond de 2ampere nog steeds voldoende is om je telefoon bij te laden, hetzij wat langzamer. maar hij zal dus niet leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bjornski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:46:

welke site zou ik deze het beste kunnen bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Bijna alle bekende Chinese webshops hebben die powerbank wel. Prijzen en voorwaarden vergelijken moet je gewoon zelf even doen.

Kijk bijvoorbeeld eens op AliExpress, Gearbest, Banggood, DealExtreme of PandaWill.
Zie het Chinashopping topic voor meer info.

Nog een tipje; er staan er twee in de V&A zie ik:
pricewatch: Xiaomi 10000mAh Powerbank Pro

[ Voor 22% gewijzigd door Bjornski op 15-07-2016 14:15 ]

Pagina: 1