Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:14
De toerenteller van mijn auto doet het niet, het is een beetje een hobby auto en heeft dus niet alle originele onderdelen er meer in. Een hiervan is de Dynamo die waarschijnlijk een ander W signaal uitspuugt, welke gebruikt word voor het aansturen van de Toerenteller. Als de auto het zwaar heeft (accu bijna leeg werkt deze wel).

Mijn idee was dus om de module iets aan te passen zodat deze een zwakker signaal accepteert. Het volgende printplaatje regelt dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41640536/Tweaker%20Posts/TachoConverter.jpg

Op deze printplaat zitten 3 onderdelen, 12 -> 10V converter (TO220 Package), een printplaat met een LM2901 en voor de toerenteller een printplaat met een MIC2/2.

Het logo doet mij vermoeden dat dit een Texas Instruments onderdeel is, maar ik kan deze nergens vinden. Is een onderdeel van rond 1986, wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 15:14

larshack

Zonder melk en suiker

Ik vermoed dat jouw dynamo een pulsen op een andere frequentie uitspuugt dan de originele. Dit heeft niets te maken met een zwakker signaal, maar het aantal pulsen.

Je moet uit zien te vinden hoeveel pulsen bij een bepaald toerental horen en wat de delta is tussen bijvoorbeeld 1000 en 1100 toeren, zodat je terug kunt rekenen.

Daarna zul je iets met een frequentiedeler moeten doen.