MSI gaming app hdd activity light blijft branden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Gisteren mijn nieuwe MSI Gaming X GTX 1070 geïnstalleerd.
Netjes met de DDU tool eerst de oude drivers gewist. Oude kaart verwijderd, nieuwe kaart erin en de laatste NVIDIA drivers geïnstalleerd.
Ook de MSI Gaming app versie 6.0.0.11 erop gezet samen met de laatste beta van MSI afterburner.
Lang verhaal kort.
Op een gegeven moment zie ik dat mijn HDD activity led blijft branden in de voorkant van mijn kast (Zalman Z-machine GT1000). Dus ik zoeken met taakbeheer of er een programma aan het lezen of schrijven is de hele tijd maar niets bijzonders te zien.
Daarna begonnen met zaken te verwijderen die ik die dag erop gezet had en toen ik de MSI gaming app had laten verwijderen werd mijn HDD light weer normaal.
MSI gaming app weer erop gezet en meteen na de installatie de HDD activity light weer rood (dus voor dat ik het programma opgestart had). Hij brandt dan bijna de hele tijd rood (af en toe knippert ie wel even).
Ook nog diverse services die MSI start gestopt (waardoor de gaming app het niet meer deed) maar het lampje blijft branden. Pas na het verwijderen van de gaming app en het herstarten van het systeem gaat het lampje weer normaal werken.
De leds uitzetten of aanpassen met de tool (de leds van het MSI logo op de videokaart) heeft geen gevolgen voor de HDD led in mijn kast ;)

Moederbord is een Asrock P67 fatality met een Intel 2600K

Ik kan ook niet op internet vinden dat iemand een vergelijkbaar probleem heeft. Wellicht dat er een andere manier is om de kleur van het MSI logo op de kaart aan te passen?
Ik heb die gaming app namelijk niet echt nodig (nu alleen de led kleur en op OC mode gezet maar overclocken kan ook met Afterburner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794407

Je bent helaas niet de enige. Ik heb ook dezelfde videokaart en mijn LED voor de HDD blijft constant branden met dezelfde versie van de MSI gaming app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb nu die op de dvd stond geïnstalleerd. Er zijn 2 services die moeten lopen wil de gaming app starten.
MSI_ActiveX_Service.exe en GamingApp_Service.exe. Als de gaming app eenmaal gestart is kan je ze wel uitzetten (waarom moeten ze dan gestart zijn denk je dan...). MSI_ActiveX_Service is degene die de HDD led laat branden. Helaas blijft ie ook branden als je hem daarna uitzet bij services.
Die op de dvd staat laat wel de led de kleur behouden als je die hebt aangepast en daarna alle services en dan de app zelf afsluit (ook na een reboot en de services op handmatig zodat ze niet starten). Totdat je de stroom van de kast uitzet want daarna is ie weer default.
Hopelijk bij een toekomstige versie opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door luckyjan op 16-07-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 11:03
Had dat ook, bij versie 6.0.0.8.
Bij versie 6.0.0.11 was dit, voor mij in ieder geval, opgelost.
Hele system werd erg traag erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ondertussen versie 6.0.0.13 uit maar die heeft ook nog dat probleem bij mij helaas. Snap ook niet dat je zo'n vage tool, die allerlei services start, moet gebruiken om het kleurtje van de led aan te passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Tweaker Vipeax heeft voor mij nu een tooltje gemaakt waarmee de led mijn gewenste kleur blauw krijgt en ik de gaming app helemaal niet meer nodig heb voor het aanpassen van de led _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 16:58
Beetje mosterd na de maaltijd, maar dit probleem is nog steeds niet opgelost. MSI gaming app geïnstalleerd vanaf de CD bij mijn RX 470 en nog steeds wordt de HDD controler continu aangesproken. Het ligt aan MSI_ActiveX_Service.exe want als ik zonder die service opstart is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb hier een MSI GS63VR laptop. MSI_ActiveX_Service.exe wordt door MSI Dragon Center geinstalleerd en pollt ongeveer 1 keer per seconde de HD's waardoor die nooit uit gaan. Met Process Monitor zie ik dat het steeds 3 operaties uitvoert:

CreateFile
QuerySizeInformationVolume
CloseFile

(Process Monitor: technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx )

Op het MSI forum kon ik vinden dat in eerdere versies het dat honderden keren per seconde deed waardoor alles vastliep. Nu dus 1 keer per seconde waardoor de performance er waarschijnlijk niet onder lijdt maar dat de HD's niet kunnen slapen is ook kut. Laptop is onder lage load perfect stil, op de draaiende HD na.

Ik heb nog niet kunnen nagaan of andere zaken niet meer goed lopen wanneer het MSI_ActiveX_Service.exe proces gestopt wordt. Dragon Center regelt oa. power en fan profiles op deze laptop.
Pagina: 1