Case spuiten en led verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 16:50
Mijn vraag
Hallo allemaal, ik ben Arthur en ik heb een vraag over het spuiten van mijn case. Ik heb nu namelijk een oude pc, een dell optiplex ( pricewatch: Dell Optiplex 755 (X05554) ik heb de grootste van de vier), waarvan ik de zijkanten wit en zwart wil spuiten. Dan matcht hij namelijk beter met de rest van mijn setup. De zijpanelen zijn alleen van metaal, ik zou echt niet weten wat voor verf ik daar voor nodig heb. En waar zou ik dat soort verf kunnen kopen? En moet ik de panelen ook eerst schuren?

Ik ben ook van plan een nieuwe pc te gaan bouwen (op de oude staat linux, de nieuw windows, daarom twee pc's :P ), waarvoor ik deze case gebruik: pricewatch: Aerocool PGS Value Aero-800 White Edition . In deze case wil ik het liefste rgb led strips, en anders blauwe led strips. Weet iemand welke ik daar het beste voor kan gebruiken?

Als je nog andere ideeën hebt voor het modden van een van de twee cases, zeg het dan ook!

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Spuiten:

https://gathering.tweaker...find?keyword=Case+spuiten

Led strips

https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=Led+strips

Hier wat doorlezen kom je al een heel eind verder :)
Wat betreft geldt over het algemeen:
Veel dunne laagjes, in het geval van de zijpanelen zou ik ze ergens ophangen, beginnen met spuiten net naast het paneel en dan eroverheen. Als je begint op het paneel krijg je een minder mooi verdeelde laag.

Have fun *O*

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Bedankt! Zou ik het zonder grondverf kunnen doen? En het lijkt mij wel handig om hem van te voren te schuren, moet dat ook, if krijg je dan alleen maar krassen in het metaal?
En heeft iemand misschien een tip voor mij welk merk verf ik moet gebruiken, en wat voor verf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:27:
Bedankt! Zou ik het zonder grondverf kunnen doen? En het lijkt mij wel handig om hem van te voren te schuren, moet dat ook, if krijg je dan alleen maar krassen in het metaal?
En heeft iemand misschien een tip voor mij welk merk verf ik moet gebruiken, en wat voor verf?
Dupli, of Motip. vaak wel verkrijgbaar bij bouwmark of autospeciaal zaak.

Ik zou het inderdaad lichtelijk opschuren met een fijne korrel, het is maar net welke kleur je neemt maar ik denk dat primer niet nodig zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door [Remmes] op 15-07-2016 13:54 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Ik zou het idd opschuren met vrij fijn schuurpapier, goed schoonmaken en ontvetten. Daarna 1 laag primer voor goede hechting. Daarna een aantal dunne lagen verf in de juiste kleur.

Ben zelf idd fan van Motip

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Zou het wel lichtjes opschuren en laagje primer op. Zelf ook begonnen met mijn Thermaltake Core V31 van zwart naar wit.

Zelf heb ik nog blanke lak overheen gedaan op wat er momenteel gespoten is.

En ben gegaan voor spuitbusjes van Action ( Spectrum ). Omdat ik het voor eerst doe met een Case, dacht geen top bedragen aan uit te geven. Maar achteraf toch erg tevreden met spul van Action :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik het dan bij de Action ga halen. Of zou er een groot kwaliteitsverschil zijn t.o.v. Dupli of Motip? En wat voor primer zou ik moeten kopen? Een spuitbus, of gewoon verf met kwast?

En ik zag dat je sommige led strips moet aansluiten in het stopcontact. Maar ze zitten in mijn case, en dan vind ik het niet mooi als er nog meer kabels uit mijn case lopen. Ik vond toen dat er ook led strips zijn met molex aansluitingen. Een molex aansluiting is toch gewoon een 4-pins aansluiting, en kan je toch zo in je mobo prikken?

[ Voor 44% gewijzigd door aojudo op 15-07-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:17:
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik het dan bij de Action ga halen. Of zou er een groot kwaliteitsverschil zijn t.o.v. Dupli of Motip? En wat voor primer zou ik moeten kopen? Een spuitbus, of gewoon verf met kwast?

En ik zag dat je sommige led strips moet aansluiten in het stopcontact. Maar ze zitten in mijn case, en dan vind ik het niet mooi als er nog meer kabels uit mijn case lopen. Ik vond toen dat er ook led strips zijn met molex aansluitingen. Een molex aansluiting is toch gewoon een 4-pins aansluiting, en kan je toch zo in je mobo prikken?
Action verf is voor het gemiddelde gebruik prima, en primer gewoon ook spuitbus.

Molex is de 4 pin aansluitng die je aan je psu hebt (rood, geel, 2x zwart.

Je kan ook bijv de NZXT Hue+ kopen.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Tnx voor het antwoord! Ik was daar inderdaad ook naar aan het kijken, de NZXT Hue+. Maar ik wil de led strips helemaal rondom mijn window, en dan zou ik twee kits moeten kopen. En bij de IKEA kan je voor de prijs van een NZXT Hue+ een ledstrip setje krijgen met vier dezelfde stripjes. En aangezien ik een beetje aan een budget vast zit, lijkt me dat verstandiger. Of zouden twee ledstripjes, een onder en een boven de window ook genoeg zijn? Want het nadeel van de IKEA stripjes is wel dat doe in het stopcontact moeten, en geen molex aansluiting hebben. Dus dan zou er weer een extra kabel uit de case komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
aojudo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:51:
Tnx voor het antwoord! Ik was daar inderdaad ook naar aan het kijken, de NZXT Hue+. Maar ik wil de led strips helemaal rondom mijn window, en dan zou ik twee kits moeten kopen. En bij de IKEA kan je voor de prijs van een NZXT Hue+ een ledstrip setje krijgen met vier dezelfde stripjes. En aangezien ik een beetje aan een budget vast zit, lijkt me dat verstandiger. Of zouden twee ledstripjes, een onder en een boven de window ook genoeg zijn? Want het nadeel van de IKEA stripjes is wel dat doe in het stopcontact moeten, en geen molex aansluiting hebben. Dus dan zou er weer een extra kabel uit de case komen...
YouTube: NZXT Hue+ Review and Full Lighting Demo - PIMP YOUR PC! Hier een goede video, de strips zijn best fel, en de set zou opzich genoeg moeten zijn om de kast mooi op te lichten.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Als je zelf leds op maat wilt maken kun je ook gerust bestellen uit China of Japan.

Heb afgelopen week 5 meter binnen gekregen van puur wit. Maar daarvoor heb ik 2x ledstrip op maat besteld 1x groen en 2x blauw. Die zijn met molex stekker en kun je zo aansluiten en klaar.

Ik ga van de week denk ik groen en blauw bestellen op rol van 5 meter.

Wel is het zo dat je zelf kabeltjes aan moet solderen. Ik vind het persoonlijk wel leuker omdat het dan op gewenste lengte gedaan kan worden.

En webshop waar ik het bestel is MyXLShop.nl ( indien link niet toegestaan is mag die wel verwijderd worden :) )

Bijlage een foto van groen en blauw op achtergrond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RpdPJRfHmyIb4Of7GdZyDNBx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Als ik iets op maat bestel uit China of Japan, zitten daar dan al de goede aansluitingen aan (molex ofz)? Ik heb wel een soldeerbout, maar ik heb geen losse aansluitingen of kabeltjes. En ik zag dat als je bijvoorbeeld losse Corsair of NZXT led strips koopt, je ook meteen bijvoorbeeld een NXZT Hue of Hue+ moet kopen om ze te bedienen. Is dat ook zo als je losse ledstrips besteld, of zet je die gewoon direct aan je psu?

Je case ziek er trouwens nice uit met die leds! Wilde jij nou ook je cae verven? Ik herken die voorkant met die gaatjes :P

[ Voor 13% gewijzigd door aojudo op 16-07-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Als je besteld wat ik zelf heb besteld in blauw en groen krijg je inderdaad aansluiting eraan. Dus je klikt het aan je molex aansluiting van psu en ze gaan aan zodra je pc aan zet.

Deze heb ik besteld in groen en blauw..

En ja ik ben inderdaad bezig met spuiten van mij case. Hij is zwart, maar het leek mij leuk om hem wit te spuiten :)

Officieel zitten gaatjes aan voorkant, maar ik heb het uitgezaagd. En wil even kijken om een Thermaltake logo in Plexiglas te maken en dan inbouwen met led erachter :)

HIER kun je zien hoe het eruit zit met volledig plaat met gatenpatroon in. maar bij mij is dat dan uit.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowBigQ op 16-07-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Oke, dan bestel ik het denk ik daar. Een andere optie zou ook nog zijn om deze te kopen: pricewatch: NZXT Hue Die is wel wat duurder, maar dan kan je wel de kleuren zelf bepalen. Ik denk er nog even over na, maar bedankt voor alle adviezen over de leds!

SnowBigQ, zou je een foto van je case willen sturen als hij klaar is, het lijkt me wel een gaaf project! Ik ben ook een oude case aan het pimpen, ik heb net de pc weer aan de praat gekregen :P Ik ga bij deze pc de zijpanelen wit verven. Dat van dat logo in plexiglas vind ik ook wel een goed idee, ik ga proberen om het logo van mijn YouTube kanaal in plexiglas te maken, en daar dan ook een led achter, en dat in/op/achter de sidepanels te monteren

Btw wat voor plexiglas gebruik jij? Ik zag dat je transparant en opaal plexiglas hebt. Welke daarvan heb je nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door aojudo op 17-07-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Zodra die klaar is plaats ik foto's hier op forum. En omdat me eerste mod is, wou ik geen Buildlog maken. Alleen eindresultaat laten zien :)

En plexiglas weet ik zelf ook nog niet. Denk dat ik daar ook wel wat tips over kan gebruiken. De ene breekt snel als je gaat zagen, en andere weer niet. Dat is enige wat ik ooit van heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09
Voor het spuiten zoek verschillende handleidingen, om zeker te zijn dat het goed gaat.
http://www.techzine.nl/tu...je-behuizing-spuiten.html
Voor kontrolle na het verven, een lamp aan de andere kant leggen en langs het onderdeel kijken, dan zie als snel of alles recht is/vlak is.
Temperatuur kan veel uitmaken tav glans en uitvloeien van de verf, dus test dit, en niet bij te koud weer of te warm weer spuiten.

Altijd schuren om hechting te verbeteren, en ook primer gebruiken naargelang je ondergrond.
Schuren om oneffenheden te verwijderen, bijv bij zwart zie je alles wat niet goed is.
Na her schuren ook de stof goed verwijderen.

En neem veel tijd om dit te doen,
en laat het goed drogen voordat je met je onderdelen verder gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door jan99999 op 17-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
jan99999 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:09:
Voor het spuiten zoek verschillende handleidingen, om zeker te zijn dat het goed gaat.
http://www.techzine.nl/tu...je-behuizing-spuiten.html
Voor kontrolle na het verven, een lamp aan de andere kant leggen en langs het onderdeel kijken, dan zie als snel of alles recht is/vlak is.
Temperatuur kan veel uitmaken tav glans en uitvloeien van de verf, dus test dit, en niet bij te koud weer of te warm weer spuiten.

Altijd schuren om hechting te verbeteren, en ook primer gebruiken naargelang je ondergrond.
Schuren om oneffenheden te verwijderen, bijv bij zwart zie je alles wat niet goed is.
Na her schuren ook de stof goed verwijderen.

En neem veel tijd om dit te doen,
en laat het goed drogen voordat je met je onderdelen verder gaat.
Bedankt voor je antwoord! Ook een handige site trouwens.
Pagina: 1