2 pc's aan 1 kabeltje: welke draadjes waar???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Iedereen weet dat je 2 pc's aan 1 UTP kabel kan hangen, maar nou wil ik effe weten welke kabeltjes in welk stekkertje moeten, en op welke plaats.

Schema's zijn trouwens ook welkom :)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
A: ik gebruik stekkertjes waar je geen tang bij hoeft te gebruiken, dat zijn isdn stekkertjes. exact hetzelfde alleen kan je ze open klappen en weer dicht.
B: ik hoef er toch geen crosscable van te maken??? dat is toch van hub naar hub???

Soorryy, ik heb wat vergeten te vermelden, het kabeltje moet van pc naar hub, er gaan door dat ene kabeltje dus 2 pc's

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
http://users.bart.nl/~martin/howto/

B: Nee, als je van pc naar pc gaat moet je ook een cross gebruiken.

Ahh, je bedoelt dat je aan de ene kant twee poortjes in de hub wilt gebruiken, en dan met 1 kabel naar 2 pc's, en dan weer splitsen zodat ze allebij aangesloten zijn.

Misschien kun je op bovengenoemde links wel vinden welke pin's de Transmit en Receive zijn, dan kun je die 4 gewoon aansluiten, en de andere vier voor je 2e lijn gebruiken.

Ik denk dat je 100Mbit nu wel kunt vergeten!

Overigens bestaan er ook speciale blokjes waar je 2 utp in stopt, die dan vervolgens door 1 kabel gaan, en dan aan de andere kant weer zo'n blokje om weer naar twee kabels te splitsen.

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 16:25 schreef mboogie2 het volgende:

Ahh, je bedoelt dat je aan de ene kant twee poortjes in de hub wilt gebruiken, en dan met 1 kabel naar 2 pc's, en dan weer splitsen zodat ze allebij aangesloten zijn.
Jij snapt wat ik bedoel!!!

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
In je tutorial staat:
UTP moet je eigenlijk niet langer maken dan 100 meter.
Ik heb nu 110 meter liggen, zonder enige problemen. doet er voor de rest niet toe. Maar leuk om te vermelden

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Heb dat zelf lopen op 100 MBit :)

pc 1
1: oranje/wit
2: oranje
3: groen/wit
4: nix
5: nix
6: groen
7: nix