Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop / films, videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na jaren een xps 15 gehad te hebben (uit 2011) is het tijd voor een nieuwe laptop. De xps is zeer goed bevallen.

Waar ik de laptop voornamelijk voor ga gebruiken is: films kijken (vaak met hdmi-aansluiting naar tv) en foto/videobewerking.

Wat belangrijk is: videokaart uiteraard, maar ook de snelheid.

Minder belangrijk: accuduur, gebruik het niet veel onderweg.

Budget is ongeveer €1500

Raden jullie mij weer een dell aan of zijn er geduchte concurrenten? En komt er misschien bijna een nieuwe generatie laptops uit dienhet wachten waard zijn?

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-11 11:14
Heb je zelf al eens in de pricewatch gekeken.
daar kun je alle voorkeuren zo in vullen en vind je meteen wat in ju budget past.
want je geeft eigenlijk bijna geen informatie over punten waar je tegen aan loopt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Ikzelf ben fan van Dell laptops. Maar goed er zijn zat andere merken die ook gewoon erg goede laptops verkopen. Lenovo (IBM), Asus etc.

Zoals Yannick ook al aangeeft, filter eens in de pricewatch op je eisen.
Prijs, aansluitingen, wel of geen SSD (wanneer je die niet zelf achteraf in zou willen bouwen), hoeveelheid geheugen enzovoorts.

Ook raadt zelf aan met videobewerking mits je dit regelmatig doet en minimaal HD kwaliteit om dan te kiezen voor 16GB, daarnaast kun je kijken voor een variant met 2 schijven. Dus een SSD voor boot en HDD voor opslag (uiteraard tijdelijk zodat je het later veilig weg kunt zetten op een NAS en bijbehorende backup ;) ).

Maar ga eens rondkijken (desnoods bij Dell omdat je daar ervaring mee hebt en laat ons zien waar je zelf naar kijkt.
Daarnaast heb je het handig invul formulier verwijderd die met het topic mee komt. Deze is er niet voor niets.
Zelf onderzoek is wel vereist hier op GoT.

• Suave
  • Niet online
Ik kom uit op deze laptops

pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW UX501VW-FJ128T

Die laatste komt iets boven het budget uit maar dat is niet erg, als het verschil significant is.

Ik heb idd voor mininaal 16gb werkgeheugen gekozen. Een 4k scherm of touchscreen is absoluut niet noodzakelijk. De films die ik afspeel of en video's bewerk zijn enkel FHD.

Qua aansluitingen in ieder geval 1x hdmi en minimaal 2x usb.

Er moet ook een SSD in zitten. Liefst een extra HDD, maar zonder hdd is ook geen ramp i.v.m. extern opslag.

Het probleem waar ik tegen aan loop? Tja, weinig kennis in de computerwereld :P ik probeer zelf ook research te doen maar je komt zoveel videokaarten en processoren tegen...

[ Voor 8% gewijzigd door Suave op 15-07-2016 12:14 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Voor foto/videobewerking heb je niet perse een goede dedicated videokaart nodig.
Voor video's kijken al helemaal niet
Heb je al gekeken of de programma's die je daarvoor gebruikt GPU versnelling gebruiken?
Zo niet dan kan je gewoon volstaan met een snelle CPU met ingebouwde grafische chip.
Scheelt een boel geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 15-07-2016 13:34 ]

• Jackyfakkeldij
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 13:43
Volgens mij betaal je bij de ASUS ROG 150 euro meer dan de HP puur om het design qua specs lijken ze hetzelfde. Als je het de 150 euro waard vind voor het design moet je de ROG doen, anders gewoon de HP.

• Arjant2
de HP lijkt me met die processor en 16GB geheugen een prima keuze.
IPS scherm lijkt me ook zeker aan te bevelen ivm het fotobewerken.

• Suave
  • Niet online
@arjant2

Wat lijkt jou een betere keuze voor minder geld? Ik werk btw ook met photoshop.

De HP is idd 1ste keus alleen jammer dat het een i5 is in plaats van i7

• Arjant2
De HP is een i7-6700HQ dus lijkt me prima!
Sneller is er niet voor dat geld.

Als je zou gaan voor wat minder geheugen en zonder extra opslag, dan kom je uit op zoiets:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH

Zelfde snelle processor (die in dit geval belangrijkste is).

Je kan daar natuurlijk zelf 8GB geheugen bij zetten.

Wil je kant en klaar, ga dan voor de HP.

[ Voor 72% gewijzigd door Arjant2 op 15-07-2016 19:15 ]

• Suave
  • Niet online
Arjant2 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:02:
De HP is een i7-6700HQ dus lijkt me prima!
Sneller is er niet voor dat geld.

Als je zou gaan voor wat minder geheugen en zonder extra opslag, dan kom je uit op zoiets:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH

Zelfde snelle processor (die in dit geval belangrijkste is).

Je kan daar natuurlijk zelf 8GB geheugen bij zetten.

Wil je kant en klaar, ga dan voor de HP.
Denk dat ik idd voor de HP ga.

Ik lees her en der over nieuwe generatie processors en gpu's in Q4. Is dat het wachten waard?
Pagina: 1