Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone waar ik een ruime tijd mee vooruit kan. Hierbij denk ik aan enkele jaren 2-4 jaar. Ik zat zelf momenteel te denken aan de Nexus 6P of te wachten op de ZenFone 3 Deluxe. Maar misschien zie ik nog enkele andere goede aanraders over het hoofd. Daarnaast wil ik wel dat er een redelijke accuduur aan zit en niet na een halve dag op 10% staat en een groot/scherp scherm.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget hiervoor, ik wil gewoon de beste deal. Beste verhouding tussen hardware/user experience/kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal een telefoon worden voor zowel werk als privé. Het moet uiteraard kunnen bellen/smsen (hehe), maar ook apps draaien zonder enkele problemen of vertragngen. Hieronder een kleine lijst van mijn apps die ik wil gaan gebruiken.

- Whatsapp
- Facebook
- Snapchat
- Enkele simpele games (puzzel games)
- Bankapps
- YouTube
- Browser

Ik wil met deze apps geen vertraging ondervinden op het toestel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals de titel aan gaf kijk ik dus al een tijdje naar de Nexus 6P, maar ik weet niet of deze nog net zolang kan meegaan als bijvoorbeeld de Zenfone 3 Deluxe. En de Zenfone Deluxe sprak me aan, omdat ik Asus altijd een goed merk heb gevonden en voor de extreme hardware in de Deluxe versie die hopelijk snel uitkomt.

Verder keek ik ook naar de Samsung S en Note lijnen, maar ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met de TouchWiz interface, vroeger was deze echt dramatisch.

Welke vragen heb je hier nog over?
Korte samenvatting dan:

Smartphone waar ik jaren (2-4 jaar) mee verder kan, zonder problemen. Eentje die het liefst wel geüpdate blijft met de nieuwste os (Windows Phone / iOS / Android / Anders, geen voorkeur), goede batterijduur heeft, groot/scherp scherm.

Budget heb ik niet voor het toestel en de apps die hierboven genoemd zijn, moeten zonder vertraging kunnen blijven draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wacht eerst maar de reviews af van de Zenfone 3, blind kopen is nooit handig.

Asus update wel (elk toestel van de laatste jaren kreeg 1 major update, plus regelmatig security fixes), maar is niet de snelste met het uitrollen van de grote updates. De vorige Zenfone 2 lijn krijgt nu pas Android 6, terwijl de Nexus telefoons er al een half jaar op draaien - dus als je zo snel mogelijk de laatste Android wilt hebben kan je beter voor die Nexussen gaan.

Tussen al dit Android geweld vind ik de iPhone SE trouwens ook wel een goed aanbod, als je van kleinere telefoons houdt. Heeft de laatste generatie hardware dus iOS updates komen nog jaren, accuduur is uitstekend, en je hebt een goede restwaarde na 2-3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Hm, thanks voor de reactie. De reden dat ik met de Zenfone kwam is dat ik over de Zenfone 2 zulke goede dingen heb gehoord. En ik neem aan dat de Zenfone 3, gezien de hardware, het ook wel goed zal doen.

Toch neig ik wel wat meer richting Android, omdat ondanks ik een iPhone goed vind werken het veel te duur vind voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Zenfone 2 is idd prima maar de ZF3 is op bijna alle punten veranderd. Maar hij is nu uit in Taiwan, en de VS krijgt hem ws ook voor Europa dus tegen de tijd dat hij werkelijk hier komt (ik verwacht begin oktober) zijn er vast al reviews genoeg.

Ik vind die iPhones ook erg duur maar de SE is nog de interessantste in mijn ogen.

De beste value-for-money in telefoonland is denk ik nu de Lumia 950 voor onder de 350 euro, maar dan moet je wel vooraf checken of er geen apps zijn die je per se nodig hebt - ik geloof dat er bv nog geen Snapchat app is voor Windows 10 Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Ok. Heel erg bedankt voor de input. Dit neem ik zeker mee. :)

Mochten er nog andere iets anders hebben, hoor ik dit natuurlijk graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de Huawei Mate 8, snelle smartphone. Alle apps draaien zonder probleem.
Met de accu van 4000mAH kom je gemakkelijk de dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:44:
IK heb de Huawei Mate 8, snelle smartphone. Alle apps draaien zonder probleem.
Met de accu van 4000mAH kom je gemakkelijk de dag door.
Accu is zeer zeker een pluspunt, alleen qua overige hardware zal deze denk ik snel verouderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Ik heb zelf kleine handen en heb een Nexus 6p.

Enige wat lastig met 1 hand te bedienen is de notificatiebalk omlaag swipe. Maar je hebt diverse gestures om je telefoon gemakkelijk met 1 hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evildeeds schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Accu is zeer zeker een pluspunt, alleen qua overige hardware zal deze denk ik snel verouderen.
Waarom denk je dat. De Mate 8 is een van de snelste smartphones van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
Ja, van 2015. Het is nu 2016 en ik wil een toestel dat minimaal nog 2-3 jaar mee gaat zonder echte problemen. Daarom heb ik een beetje twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zijn keuze. Ik ben in ieder geval van plan nog een paar jaar voort te doen met de Mate 8.
k' Heb mij ingeschreven bij de Huawei Vip Services. Zo heb ik 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Hoeveel haast heb je? Nieuwe Nexii ;) komen rond september volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evildeeds
JaySparda schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:58:
Ik heb zelf kleine handen en heb een Nexus 6p.

Enige wat lastig met 1 hand te bedienen is de notificatiebalk omlaag swipe. Maar je hebt diverse gestures om je telefoon gemakkelijk met 1 hand te bedienen.
Hoe bevalt de telefoon voor de rest? Heb je er problemen mee gehad?
418O2 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:05:
Hoeveel haast heb je? Nieuwe Nexii ;) komen rond september volgens mij
Niet al teveel haast nog, heb momenteel een oude smartphone, maar het werkt nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
evildeeds schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:55:

Hoe bevalt de telefoon voor de rest? Heb je er problemen mee gehad?
Ik heb persoonlijk geen problemen mee gehad.
Algemeen goede accuduur en lekker vlotte telefoon.

De front facing luidsprekers klinken ook heerlijk en meer natuurlijker dan een HTC M7.

Ik had hierdoor een S6 en het geluid uit de 3,5 mm vond ik ook niet heerlijk klinken.
Bij dit toestel klinkt het geluid uit de 3,5mm ook geweldig!

De vingerafdruk scanner werkt bij dit toestel velen malen beter dan bij een S6.

Het AMOLED scherm is natuurlijk ook prachtig.

Enige minpunten wat ik kan vermelden:
- Het lengte van het toestel, maar dat wen je gauw eraan hoor.
- De zogenaamde Always-on display werkt nog niet ideaal. Ze kunnen beter een voorbeeld aan een Motorola display als voorbeeld nemen.
- De quick charger werkt geweldig en snel, maar er zijn haast geen goede powerbanks die dit toestel kan 'quick chargen'.

Belangrijk om te vermelden ondanks de soc een Snapdragon 810 is, voelt het toestel niet gauw warm aan.

Mijn advies luidt neem een 64GB versie, want ik heb de 64GB versie en ik heb nu al 35GB verbruikt.

En ik heb de Frost editie (witte editie) genomen, die is echt mooi 8)

Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
JaySparda, heel erg bedankt voor de opsomming. :)

Hoe kan je al 35GB verbruikt hebben, veel muziek of? Ik zat er wel aan te denken om er eentje te nemen met een grote opslag, aangezien de 6P geen SD ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
Graag gedaan Evildeeds.

Onder andere veel muziek offline opgeslagen, oude filmpjes opgeslagen en mijn recovery/stock rom geback-upped.

Heb mijn toestel gerooted, wat trouwens altijd bij een nexus toestel makkelijk gaat.

Je kunt dan bijvoorbeeld Double tap to wake installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
JaySparda schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:48:
Graag gedaan Evildeeds.

Onder andere veel muziek offline opgeslagen, oude filmpjes opgeslagen en mijn recovery/stock rom geback-upped.

Heb mijn toestel gerooted, wat trouwens altijd bij een nexus toestel makkelijk gaat.

Je kunt dan bijvoorbeeld Double tap to wake installeren ;)
Heeft het rooten dan nog meerwaarde? Ik ging altijd mijn toestel rooten als ik er een andere ROM op zou zetten, voornamelijk stock android, maar dat is niet nodig op een Nexus.

Ik kan hooguit denken aan een aantal apps die root toegang nodig hebben om te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
Op zich hoef je niet meer te rooten.
Maar ik hou gewoon van meer opties.

Bijvoorbeeld vanwege mijn kleine handen heb ik de 'back' en 'recents' soft buttons van positie verwisseld.

En ik miste bepaalde functies zoals Xposed's 'volume skip song' en de standaard adblocker voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
Als budget geen probleem is, kies dan de Samsung S7. Veruit het beste toestel van het moment. Is deze te duur, dan kom je bij de OnePlus 3, ZTE Axon 7 en inderdaad de Asus Zenfone Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
FraXon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:44:
Als budget geen probleem is, kies dan de Samsung S7. Veruit het beste toestel van het moment. Is deze te duur, dan kom je bij de OnePlus 3, ZTE Axon 7 en inderdaad de Asus Zenfone Deluxe.
Probleem is dat Samsung niet mijn voorkeur geniet, vanwege TouchWiz skin wat erover ligt De ZTE moet ik even bekijken.
Pagina: 1