Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Dag allemaal,

Ik heb een laptop gehaald met een originele Windows 8 licentie. Nu heeft de vorige eigenaar daar windows 7 op geinstalleerd. Is de originele licentiecode nog te achterhalen, zodat ik windows 8 er weer op kan zetten? Want ik weet namelijk niet hoe de windows 7 nu geactiveerd is.

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Normaal gezien zit er ergens een licentiestikker met de code er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 15:39
Windows 8 heeft geen licentiecode op het apparaat, enkel een sticker met het logo. Dit betekent dat de licentiecode in het BIOS zit en bij installatie wordt uitgelezen en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

er is kans dat je ACER OEM key nog in het bios staat, mss kan je wat vinden met nirsoft.
Anders een originele Acer windowsrecovery-schijf en je hebt Win8 terug, je kunt het proberen met een gewone windows-ISO maar dat werkt vaak niet.

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

https://store.acer.com/st...397205.5118242.1468571449

[ Voor 18% gewijzigd door Tens op 15-07-2016 10:43 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je Windows 8 weer gaat installeren zal er zeer waarschijnlijk niet eens om een licentie code gevraagd worden maar gaat hij gewoon door omdat de key al in de BIOS zit.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10

Nogne

>.<

Als je nu Windows 8 installeert zal Windows de licentie code uit je BIOS halen. Dit geld nu ook (nog) voor Windows 10.

Als Windows toch niet geactiveerd blijkt te zijn kan je een tooltje gebruiken om je code uit te lezen en in te voeren. Deze code werkt nu voor Windows 8 en Windows 10.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
Dan ga ik gewoon verder met het installeren van Windows 8. Als ik nu de code uit ga lezen, leest ie dan de code uit de BIOS (origineel windows 8) of de code waarmee windows 7 is geactiveerd?
Dank voor alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
Dag allemaal. Even een status update. Ik had eerst een bootable USB liggen met windows 8 Pro. (wist ik toen niet) en toen werd er gevraagd om een code. Die heb k vervolgens uit mijn BIOS getrokken met een programma RWEverything. Deze code slikte ie natuurlijk niet.

Vervolgens nieuwe bootable USB gemaakt met normale windows 8.1 en toen werd er niet gevraagd om een code.

Dus conclusies:
- Met een andere versie windows installatie kan alsnog de originele BIOS licentie code uitgelezen worden;
- Als ie fabrieksaf met windows 8 geleverd is, wordt er niet gevraagd om een licentie code.

Bedankt allen voor de reacties!
Pagina: 1