Indesign: linkjes PDF in nieuw venster openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een tekstdocument in Indesign opgemaakt met daarin hyperlinks naar verschillende websites. Nu heb ik deze geëxporteerd naar PDF en de linkjes openen wel, maar niet in een nieuw venster. De lezer gaat dus direct naar website, maar ik wil liever dat de lezer op de link klinkt en dat de link dan opent in een nieuwe pagina. Is dit ook mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik werk op een MacBook Pro met Indesign CC 2015.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De linkjes had ik eerst nog niet doorklikbaar, maar ik ben er inmiddels achter hoe dat moet, alleen kon ik na research op het internet nog niet vinden hoe deze linkjes zich openen in een nieuw venster.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pin me d'r niet op vast, maar je kunt in een PDF AFAIK niet aangeven wat de "target" is; zoals dat in HTML wel kan bijvoorbeeld. Het is dus afhankelijk van de PDF viewer die de gebruiker gebruikt waar/hoe de link geopend wordt.

Bedenk dat een PDF een heel ander doel heeft dan een webpagina en dus in een heel andere context gebruikt wordt waar "nieuw venster" (zo goed als) geen betekenis heeft.

Ik kan er in de PDF Spec (p. 622) iig niets over vinden (edit: hoewel p. 655, 656, 670 het wel heeft over een NewWindow flag... maar dat is zo snel ik kan zien niet voor links maar "Remote/Embedded Go To" en "Launch" Actions).

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 15-07-2016 09:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, het gaat namelijk om het openen van het volgende eBook:
*snip* spam en niet relevant

Maar als ik het goed begrijp dan ligt het er dus aan welke PDF viewer iemand gebruikt om te bepalen of een link wel of niet in een nieuw venster opent? Daar kan ik in Indesign dus niets aan veranderen..?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 15-07-2016 12:23 ]